Aanschaf V70. Mankement bekend?

Gestart door Robvdberg, 23-09-2010 10:54:02

Vorige topic - Volgende topic

Robvdberg

Beste forummers,

Ik wil graag een Volvo V70 aanschaffen in Duitsland en heb een V70 2.5T in het vizier. De kilometerstand van 260.000 lijkt mij geen probleem. Echter de verkoper geeft aan dat er enkele problemen zijn;

- Het ABS-lampje brandt geregeld geel van kleur;
- Lampje van de lambdasonde licht geregeld op;
- Hij klappert rechtsvoor.

De auto staat te koop voor 2100 euro en als bovenstaande problemen misschien bekende problemen zijn die voor een geringe prijs op te lossen zijn dan wil ik wel een afspraak maken met de verkoper.

Zijn er mensen hier die bovenstaande problemen herkennen en mij kunnen adviseren of het loont te gaan kijken  bij deze auto?

Advertentie; http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l3mpnvgq4q1m

Joeri

Tja, dat kan nog al wat zijn....moeilijk maar ik doe een gooi. Heb je überhaupt enig inzicht in de onderhoudshistorie? Vergeet niet dat dit de "foute" km stand is en het zeer belangrijk is erachter te komen wat er al aan gedaan is!

ABS lampje: Bekende probleem met de ABS controller? Vieze sensor?
Lambda: Vieze lambda sonde? Vervangen kan zomaar 200 euro kosten/
Klapperen: Endlinks, draagarmen, stabilisatie, schokbreker? Kan van alles zijn maar het klopt dat deze zaken aan vervanging toe zijn gezien de KM-stand. Als je dat allemaal gaat (laten) vervangen ben je zo 1000 euro verder.

Ik denk toch echt dat je het beste eraan doet erachter te komen wat er precies mis is door een keuring te laten doen door een garage of om iemand mee te nemen die kan beoordelen wat er scheelt.

Ik zou denk ik aan de veilige kant gaan zitten en nog eens 2000 euro extra reserveren voor noodzakelijke reparaties. Inclusief aanschafprijs kom je dan op een aardige prijs voor een goed onderhouden V70 2,5T.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Robvdberg

Bedankt voor je tip. Er is helaas ook geen onderhoudshistorie aanwezig. De twee door jou aangegeven "sensor-makementen" leken mij ook al waarschijnlijk. Vervangen sensoren is meestal niet al te duur. Het geklapper weerhoudt mij in ieder geval van bezichtiging. Als het remschijven zouden zijn is dit ook voor niet al te veel geld op te lossen.

FGG

Het klapperen kan ook een stabi-stang zijn, kost een paar tientjes, of een draagarm, ook kostentechnisch te overzien.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Joeri

Heb m'n post nog iets aangepast. ALS het de sensoren zijn dan valt het wel mee inderdaad  :-\  Geklapper en remschijven lijkt me niet. Eerder een rubber in de ophanging wat gewoon op is.  8)

Is al vaak genoemd, maar zeker met deze leeftijd/km-stand is de onderhoudshistorie ZO belangrijk. Als de meeste slijtage zaken al zijn aangepakt zit je goed, maar als dat niet zo is reken dan op flinke kosten! Door de genoemde mankementen zet ik wel mijn vraagtekens bij het onderhoud.  ;)

Robvdberg

Kijk, meteen prima advies in huis. Het lijkt me verstandig om een Volvo Dealer in de buurt van de verkoper te vragen of hij de wagen wilt checken. Een kostenplaatje voor de reparatie opgeteld bij de aanschaf lijkt me wel een duidelijk beeld geven.

Joeri

Citaat van: FGG op 23-09-2010 11:10:41
Het klapperen kan ook een stabi-stang zijn, kost een paar tientjes, of een draagarm, ook kostentechnisch te overzien.
Zekers, maar als er nog nooit iets aan de voorophanging is onderhouden dan komt er nog wel wat meer aan in de komende 50k.

Joeri

Citaat van: Robvdberg op 23-09-2010 11:15:59
Kijk, meteen prima advies in huis. Het lijkt me verstandig om een Volvo Dealer in de buurt van de verkoper te vragen of hij de wagen wilt checken. Een kostenplaatje voor de reparatie opgeteld bij de aanschaf lijkt me wel een duidelijk beeld geven.
Zeer verstandig  :) Of misschien een ADAC of ANWB keuring? Maar dan moet je wel serieus zijn natuurlijk.

Robvdberg

Oke, voorophanging is dus een heet hangijzer? Dit zou dus de komende 50k aan vervanging toe zijn. Heb je enig idee wat hiervan de kosten zijn?

sander2

Ik vind m niet goedkoop voor een duitse 2.5T waar waarschijnlijk nog best wat aan moet gebeuren. Denk dat je in Nederland dan ook welt zult slagen. Ben het helemaal eens met Joeri, reserveer maar vast € 2000,- om alles in orde te maken. En voor dat bedrag weet ik nog wel een 2.5T die alles al gehad heeft  ;)

sander2

met een stukkie minder km's trouwens  :eusa_whistle:

Robvdberg

Hoi Sander. Waar wil je naartoe met je laatste opmerking? Een aankoptip?

)()()sT

Joeri

Citaat van: Robvdberg op 23-09-2010 11:19:01
Oke, voorophanging is dus een heet hangijzer? Dit zou dus de komende 50k aan vervanging toe zijn. Heb je enig idee wat hiervan de kosten zijn?

Als daar nog nooit wat aan gedaan is dan komt er inderdaad wel wat aan. Puntjes van aandacht:

Draagarm (rubbers en fusee slijten). Uitgaand van Meyle HD 130 euro per 2 ongemonteerd. Origineel iets van 150 per stuk.
Schokbrekers en het lager en veerrubber. Reken op 200 euro per kant zonder monteren.
Stabilisatiestang. 125 euro voor de stang zonder montage.
Endlinks. Tussen de 15 en 75 euro per stuk van imi tot origineel.

Prijzen voor onderdelen verschillen heel erg van imi tot origineel en of je zelf gaat monteren of naar de dealer zal gaan. Dealer uurtarief 75 euro, beun 35 ofzo. Zelf monteren kost veel tijd voor het inlezen n iets minder voor monteren. Maar met de handleidingen op het forum en eventueel wat hulp kom je een heeeeeel eind.

Ik wil je echt niet bang maken maar wees wel realistisch! Om te blijven rijden de komende jaren zal je echt een aardig potje moeten reserveren. Daar weet iedereen hier alles van  ::)

Kortom, wat zijn de exacte plannen kwa onderhoud?  :D

sander2

Mijn 2.5 T staat zeker niet in de "actieve" verkoop maar ik vanwege km's ben ik wel latent op zoek naar een TDI of G3 dus als ik een normale prijs voor mijn V70 kan krijgen dan mag ie weg. Die "normale"prijs ligt lager dan aankoop duitser+reservering onderhoud! En dankzij Thuur en  Dennis850 is mijn 2.5T qua onderhoud  helemaal bij.

Citaat van: Robvdberg op 23-09-2010 11:29:53
Hoi Sander. Waar wil je naartoe met je laatste opmerking? Een aankoptip?