Santeman stelt zich (eindelijk) voor

Gestart door santeman, 26-09-2010 11:03:26

Vorige topic - Volgende topic

santeman

Inmiddels ben ik al langer lid van het forum, maar heb mezelf nooit voorgesteld, aangezien ik nooit eigenaar ben geweest van een 850. Maar NU wel  :eusa_dance: .
Erdere volvo's waren van het type 245, 745 en nog een 745.
Naa een jaartje "vreemdgaan" in een Renault Safrane (jawel, die met de Volvo 2,5 20V motor) werd het weer tijd voor een station.
Sinds donderdag ben ik de gelukkige eigenaar van een blauwmetalic 855 met 2,5 10v op LPG3, automaat.
Een paar kleine dingen die niet nagekeken moeten worden/gerepareerd, maar de grote dingen zijn of goed, of reeds vervangen door de vorige eigenaar.

Een lijste wat mij (vooralsnog) te doen staat:
- afstandsbediening cv op de kop tikken. Met de sleutel open doen is ouderwets :eusa_hand:
- CV motortje/mechanisme zoeken en vernieuwen van de achterklep (motortje is defect).
- zonnedak (Hollandia) gaat niet open. (motor doet het wel).
- benzinepomp blijft eventjes nadraaien als de auto op slot gaat??
- klepje handschoenenkastje vervangen.
- asbakje is weg. niet om peuken in uit te duwen, maar voor de compleetheid.
- diverse klemmetjes/pinnetjes vervangen fo plaatsen van de achterklepbekleding
- En verder een keer heeeeel goed poetsen.
- automaatbak spoelen en van nieuwe olie voorzien aangezien ik niet weet wanneer dit voor het laatst gedaan is.

Er zullen vast nog wel andere zaken opduiken ter reparatie, verbetering en dan is dit forum natuurlijk wel een uitkomst om informatie te halen en te brengen.

Tot gauw

gr Sante

Kali-Integrali

Hey Sante,

succes met het afwerken van je lijstje, hopelijk blijft het nog even een beetje mooi weer. Maar misschien heb jij wel de luxe van een garage ;)

Voor het puntje achterklep heb ik een tip, maar misschien is het oud nieuws. Voor mij was het ideaal nadat ik het zelf al had geprobeerd te fixen (wat maar voor korte duur was).

http://www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=859  € 11,60

Succes, gr-Martijn

henry classic v70

Welkom nu met 850 ;D
Voor een afstandsbediening is dit een goed adres (vader van Arjen850)
http://link.marktplaats.nl/380302203
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

santeman

@ Martijn. de dingen op de foto zitten er op. alleen niet alle pinnetjes zijn aanwezig. thanks voor de tip.

@Henry: Bedankt. Ik heb 'm meteen gemaild.

Zo zie je maar dat dit forum waardevol is.

gr