koplampwissermotor

Gestart door HanV70, 07-08-2007 09:09:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HanV70

Mijn linker koplamwisser blijft na inschakeling sproeiers omhoog staan, na een tijdje gaat hij toch weer terug in "rust" stand.
Ik dacht ooit op het forum topics gelezen te hebben over het uit elkaar halen van het mechanisme/motortje kan deze niet meer vinden.

Wat is er aan de hand? en waar kan ik de topics vinden?

Enno

controleer eerst stekker eens ;)...die was bij mij verrot...en dus de oorzaak dat hij maar een kant opging.

HanV70

Enno bedankt voor de tip, als ik binnekort weer even makkelijk onder de auto kan zal ik naar de stekker kijken, hoop dat dit het is.
Kan waarschijnlijk heel goed, gezien het toch weer ongezien teruglopen in rust stand.

Steggen

Ik heb heel het forum afgezocht naar info over waar ik de stekkertjes van die koplampwissermotortjes kan vinden. Kan men gemakkelijk toegang tot deze stekkertjes krijgen of moet er iets gedemonteerd worden? Bij mij werkt de rechter koplampwisser maar af en toe. Ik heb het wisserarmpje per ongeluk afgebroken toen ik de wisser naar beneden probeerde te drukken. Daarom wil ik gewoon beide motortjes afkoppelen, en de sproeislangetjes van beide koplampen samenkoppelen, zodat er niet onnodig gesproeid wordt. Ik laat graag de wissertjes zitten omdat dat er beter uitziet dan lampen zonder wissers met een stangetje ernaast.

Iemand die hier iets meer over kan vertellen? Foto's zijn ook welkom.
Mvg

pwassink

Citaat van: Steggen op 29-03-2009 14:30:50
Ik heb heel het forum afgezocht naar info over waar ik de stekkertjes van die koplampwissermotortjes kan vinden. Kan men gemakkelijk toegang tot deze stekkertjes krijgen of moet er iets gedemonteerd worden? Bij mij werkt de rechter koplampwisser maar af en toe. Ik heb het wisserarmpje per ongeluk afgebroken toen ik de wisser naar beneden probeerde te drukken. Daarom wil ik gewoon beide motortjes afkoppelen, en de sproeislangetjes van beide koplampen samenkoppelen, zodat er niet onnodig gesproeid wordt. Ik laat graag de wissertjes zitten omdat dat er beter uitziet dan lampen zonder wissers met een stangetje ernaast.

Iemand die hier iets meer over kan vertellen? Foto's zijn ook welkom.
Mvg

Die zitten normaliter (iig de 850 alterII) aan de binnenkant van het kunstof front geklemd,
als je je hand tussen de claxons en de bumper doorsteekt, voel je aan de binnenkant van dat front
aan de onderzijde een tweetal bruine stekkerverbindingen. Dat zijn je wissermotor-aansluitingen.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marc O.

En bij een x70 zitten ze boven de koplampunit aan het kunststof paneel bevestigd. Kun je gewoon van bovenaf bij (met geopende motorkap uiteraard).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Steggen

Ok, ik heb een 850 estate ALTER I, dan zitten ze dus waarschijnlijk tussen de claxons en de bumper en niet juist boven de koplamp unit? Hartelijk bedankt voor alle reacties!

BarryH

Bij mij was het probleem het electromotortje IN de unit.
verwisseld met een andere van de sloper en het werkt weer
V70 2.5D - 2000 - automaat - bordeau rood
daarvoor:
Peugeot 106d>405d->vw passat tdI>1.8T->C5-2.0aut-lpg ->Outback2.5aut -> V70TDI-1997-automaat-Tropic green pearl/

Lancer 1.5 > Escort Clipper > 8552.5-20V-AT 93-vvis