Made to be Broken

Gestart door Thijs T5, 25-09-2010 00:14:37

Vorige topic - Volgende topic

Thijs T5

Heb hem te pakken.

Na een achtervolging van drie min eindelijk de genadeklap kunnen uitdelen.
Vriendin helaas wakker geworden... (A)

Nu eindelijk slaap :)

Taranis

Citaat van: Thijs T5 op 12-07-2011 01:43:30
Mijn differentieel achter lekt ook behoorlijk... Zal dus ook wel wat aan moeten gebeuren???

Ik heb hier geen Vida bij de hand, maar daar mag niet heel veel olie uit lopen. De mijne zat ook te weinig in. Vul 'm desnoods zelf een beetje bij, dat is redelijk eenvoudig te doen...

Thijs T5

Zo daar zit ik dan op vrijdagmiddag achter de computer,

Door een beetje ongelukkige planning ben ik deze keer maar 6 weken thuis geweest.. (normaal is dit ongeveer 10) Maar goed het is nou eenmaal zo. Ik vertrek naar Dublin toe om in noord Europa te gaan varen. Daarna middelandse en zwarte zee. Om uiteindelijk in Ft. Lauderdale weer naar huis toe te vliegen.  Lang contract deze keer maar daarna ook lang vrij. Het is super geweest een paar leuke meetings gehad! Veel veilige kilometers gemaakt in de R. Maar omdat ik weer heerlijk in een relatie zit is het een beetje veel van het goede. Blijft het zo doorgaan zal er een kleine diesel bij gaan komen, Zal waarschijnlijk een c30 of een v50 worden. Verwacht dat deze over een jaar flink in prijs gezakt zullen zijn.

Verder niet veel meer te melden behalve dat de Volvo vandaag een nieuwe APK keuring heeft gehad!!! :):) Foutloos erdoorheen. :eusa_clap: :eusa_dance: ;D

Vertrek maandag ochtend,

Bedankt allemaal en tot november.

Groet Thijs

Sbv

maruska

goede reis Thijs ! leuk te horen dat deze relatie leuk loopt..
En berg de R goed op he ^^ ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Ruim op tijd terug voor de volgende nieuwjaarsmeeting dus :eusa_dance:

Goede vaart!
En denk nog eens na over dat dieseltje... kost ook weer onderhoud en afschrijving, kan ook weer kapot... dan liever wat extra benzine verstoken :)

Turbo-Geek

Citaat van: Johann op 11-07-2011 20:55:08
Citaat van: Turbo-Geek op 11-07-2011 20:53:09
Die oudere (850/V70/oudere XC) hadden toch ook altijd al gezeik met de HO ?

Oude, HO vaak door olie tekort ivm zweten van de behuizing.
Haldex, spline bus tussen bak en HO.

Blijf me verbazen dat Volvo (komt notabene uit een land met minder ideale weersomstandigheden een groot deel van het jaar) niet in staat is een duurzaam en betrouwbaar AWD systeem te maken. Veiligheid stond altijd hoog in het vaandel en AWD kan daar zeker aan toe bijdragen.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Taranis

Wat noem je dan wel duurzaam en betrouwbaar? Ik heb een beetje zitten kijken op fora van onder andere Audi en BMW, maar ook daar de nodige AWD systemen in de vernieling (ik reken Subaru bewust even niet mee om dat ze geen vergelijkbare diesel leveren en de vergelijking dus mank gaat).

Thijs T5

Je hebt gelijk Ronald,

Dan misschien beter Lpi inbouwen :) Awd systeem van volvo heb ik weinig vertrouwen in maar zal het uiteindelijk weer werkend krijgen..

Alles op z'n tijd.

Ga Nederland een beetje missen deze keer denk ik :)

Groet Thijs

Chris

Citaat van: Thijs T5 op 15-07-2011 14:20:08
Zo daar zit ik dan op vrijdagmiddag achter de computer,

Door een beetje ongelukkige planning ben ik deze keer maar 6 weken thuis geweest.. (normaal is dit ongeveer 10) Maar goed het is nou eenmaal zo. Ik vertrek naar Dublin toe om in noord Europa te gaan varen. Daarna middelandse en zwarte zee. Om uiteindelijk in Ft. Lauderdale weer naar huis toe te vliegen.  Lang contract deze keer maar daarna ook lang vrij. Het is super geweest een paar leuke meetings gehad! Veel veilige kilometers gemaakt in de R. Maar omdat ik weer heerlijk in een relatie zit is het een beetje veel van het goede. Blijft het zo doorgaan zal er een kleine diesel bij gaan komen, Zal waarschijnlijk een c30 of een v50 worden. Verwacht dat deze over een jaar flink in prijs gezakt zullen zijn.

Verder niet veel meer te melden behalve dat de Volvo vandaag een nieuwe APK keuring heeft gehad!!! :):) Foutloos erdoorheen. :eusa_clap: :eusa_dance: ;D

Vertrek maandag ochtend,

Bedankt allemaal en tot november.

Groet Thijs

Goede reis alvast weer Thijs! En zoals Ronald zegt tot op de volgende nieuwjaarsmeeting ;D!

maruska

parkeer je de R nog even in de voortuin hier ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Turbo-Geek

Citaat van: Taranis op 15-07-2011 16:22:14
Wat noem je dan wel duurzaam en betrouwbaar? Ik heb een beetje zitten kijken op fora van onder andere Audi en BMW, maar ook daar de nodige AWD systemen in de vernieling (ik reken Subaru bewust even niet mee om dat ze geen vergelijkbare diesel leveren en de vergelijking dus mank gaat).

Denk juist dat die vergelijking juist wel op gaat.
Sinds wanneer gaat het alleen maar stuk met Diesels ? De meesten die hier de revue hebben gepasseerd met AWDhadden gewoon een turbo benzine motor.
De vergelijking gaat mijn inziens dus echt op want ook qua vermogen ontloopt het elkaar niet.

Taranis

Citaat van: Turbo-Geek op 15-07-2011 17:46:06
Denk juist dat die vergelijking juist wel op gaat.
Sinds wanneer gaat het alleen maar stuk met Diesels ? De meesten die hier de revue hebben gepasseerd met AWDhadden gewoon een turbo benzine motor.
De vergelijking gaat mijn inziens dus echt op want ook qua vermogen ontloopt het elkaar niet.

Omdat in mijn ervaring juist die diesels extreme kilometerstanden halen, afgezien van die enkeling op gas. Daarnaast levert een diesel veel meer koppel en dat sloopt de overbrenging.

Maar dat is geen antwoord op mijn vraag ;)

Turbo-Geek

Km standen hebben juist weinig met het falen te maken. Het is juist de frustratie dat mensen hun systeem weer op orde hadden en dan een jaar later weer gezeik hadden.
Het verschil in km's was dan niet dusdanig dat het onder normale slijtage kon vallen maar gewoon een ondeugdelijk systeem.
V70R'en met AWD en die als FWD reden hebben we hier regelmatig voorbij zien komen, en de daarbij horende frustraties van reparaties op reparaties in relatief korte tijd.

elianmars

Citaat van: Thijs T5 op 15-07-2011 16:26:43
Je hebt gelijk Ronald,

Dan misschien beter Lpi inbouwen :)

Hou er rekening mee dat als je wilt gaan tunen lpi moeilijk kan gaan worden.