Amsterdam-Dakar Challenge

Gestart door challenge, 13-10-2012 14:00:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

challenge

Over drie weken (3 november) vertrek ik met een Volvo 850 uit 1995 naar The Gambia in Afrika. Ik doe samen met een maat mee met de Amsterdam-Dakar Challenge. Dat is geen rally, maar een tocht voor het goede doel. De auto's die The Gambia halen, zullen daar worden geveild. De opbrengst gaat in mijn geval naar de opbouw van een drietal groentetuinen. Drie Gambiase dorpen zullen straks zelf hun groente kunnen verbouwen.
De Challenge is een beetje een Volvo-feestje, want er rijden nog een paar 850's mee.
Mijn maat en ik zullen onderweg zelf alle panne aan de Volvo moeten verhelpen. Inmiddels hebben een aantal garages onder andere gereedschap gesponsord. Maar ik ben nog op zoek naar een aantal dingen. Zo zou ik graag de vier lichtmetalen velgen + banden die nu onder mijn 850 zitten, willen ruilen voor zes banden met stalen velgen. Als een velg namelijk op een Afrikaanse weg een deuk oploopt (door het rijden door een diepe kuil), kunnen we de deuk er weer uit timmeren en verder rijden. Terwijl dat met die fraaie lichtmetalen velgen niet gaat. Daarnaast hebben we minstens twee extra reservebanden nodig. Zijn er stalen-bandenbezitters die willen ruilen? Neem dan contact met mij op.
Vervolgens zoek ik voor deze tocht door de woestijn nog een kinetische sleepkabel, twee verstralers en startkabels. Heeft iemand tips waar ik die kan vinden? Deze spullen sponsoren is natuurlijk ideaal, maar niet te gek hoge vraagprijzen zijn zeker bespreekbaar.
Dank jullie wel alvast, Ydo