The Saint's weblog

Gestart door The Saint, 18-12-2004 20:08:35

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Vandaag met mijn dochtertje Jill (2 jaar) naar Schiphol gereden waar mijn broer zich, verkleed als Kerstman, stond aan te stellen met zijn Jazzband.

In de parkeergarage aangekomen zag ik een 740 estate en een nw model V70 naast elkaar staan. Altijd leuk om mijn V70 r dan even naast te parkeren. 3 op een rij, dat scoort punten.
Voor vervoer naar de aankomst en vertrekhallen zorgt een rolband. (Voor mensen die het dorp nooit uitkomen: een roltrap maar dan zonder trap... ;D) Vanaf de rolband zag ik een schitterende Aston Martin in British Racing Green. Of het een Vanquish was of een DBX, geen idee, maar zo vaak zie ik dit niet dus dat was oogstrelend. ::)

Op de terugweg kwam mij op de weg een Renault Fuego tegemoet. L*l je nog? Zou dit het laatste nog niet volledig weggeroeste exemplaar zijn geweest?
Vroegah had ik een vriend die een 'fantastisch' plan had: Hij zou een Fuego kopen en die volhangen met spoilers, zodat niemand nog het verschil met een Porsche 911 zou zien! ;D
Zie je het al voor je? Tja, jongensdromen...
No shirt no shoes, no pinball

The Saint

Lekker op wintersport geweest. Uiteraard ook onderweg genieten geblazen want we gingen met de V70 R.
Er gingen heel wat boodschappen mee voor 8 personen. Verder mijn vriendin en dochter van 2. Ski's zaten bij opa en oma op het dak van hun Primera.
De auto zakte achter licht door, maar reed prima. Had wel de koplampen even wat naar beneden bijgesteld.

Kruissnelheid lag zo'n beetje op 160 terwijl een top van 220 werd gehaald.
In Frankrijk nog wel geflitst met 100 waar 90 was toegestaan (bij Metz geloof ik). Gelukkig had ik al heel wat afgeremd omdat ik dat een local voor me ook had zien doen terwijl er nix voor hem reed. Ik hoop dat de Fransen nog wat goedkoper zijn dan de Hollandse flitsservice...

Verder zonder enig probleem in Vallandry (bij Albertville) aangekomen. De auto moest op zo'n 100 meter van het huisje worden geparkeerd op een terreintje. Zoals op een foto hieronder te zien viel er de dagen daarna een flink pak sneeuw op. En dan te bedenken dat ik het een paar keer heb weggehaald...

Heerlijk geskied op, maar vooral buiten de piste. Lekker door de bossen met mijn nieuwe Snowblades (ergens tussen ski en Big Foot).
Ook mijn dochter van 2(!) heeft al lekker 'geskied'. OK, beetje glijden vanaf een hellinkje, maar meer is skien toch ook niet?

Wat me op autogebied opviel in Frankrijk was uiteraard het ontbreken van veel Volvo's, maar vooral de aanwezigheid van veel 4x4 Panda's! Die rossen daar lekker de bergen door met hun 4 wieltjes aangedreven.

Op de terugweg leek het raadzaam om de Autosock om de voorwielen te doen. Iedereen was op het parkeerterrein bezig op vrijdagavond (avond voor vertrek) met sneeuwkettingen. De sokken lagen er binnen 5 minuten om, waar veel gasten minstens een half uur aan het k*tten waren met hun kettingen.
Volgende ochtend vroeg vertrokken. De eerste 15 kilometer met de sokken om. Ging perfect. Ook het afdoen is een fluitje van een cent.

Op de terugweg meestal zo'n 180 gereden, met uitschieters naar 200. In Nederland lag de snelheid op ongeveer 130 of 100.

Dit was mijn eerste buitenlandse trip met deze auto en het is me zeer goed bevallen. Met mijn vorige 850 T5 was ik natuurlijk al niet onderbedeeld, maar deze auto is op alle vlakken nog net even lekkerder: Stoelverwarming, verstelbare koplampen, bekerhouders in armsteun midden, veel motorvermogen, heerlijke stoelen (alcantara), etc. etc. Kortom, ook onderweg is het genieten!

De auto had het perfect gedaan, en mijn vriendin en ik hebben 'm dan ook even een bemoedigend klopje gegeven!...

The Saint

Vanmorgen om 7.45u vertrokken van Alkmaar naar Nieuwe Niedorp (ongeveer 20 km). Mijn ouders zouden op mijn dochter passen, ik moest weer terug naar Alkmaar om te werken.

De kilometerteller stond vanmorgen op 199.974, dusss...... zou ik de 2 ton vandaag gaan passeren. Fotocameraatje had ik al klaar gelegd, om HET moment vast te leggen voor het forum.
Op de terugweg richting Alkmaar heb ik bewust een rustigere route genomen om even stil te kunnen staan voor de foto. Met flinke windstoten, regen en in het donker leek me dat het veiligst.

Toen het 'moment supreme' dichterbij kwam even goed inschatten waar ik gewoon even zou kunnen stoppen en dat lukte zonder problemen. Cameraatje gepakt, op het juiste knoppie gedrukt en... nix.
&*%$#@ ... batterijen op.
Gelukkig realiseerde ik me nog VOOR het weer wegrijden dat mijn vriendin meestal reservebatterijen in het hoesje stopt, en ja hoor!

Het schijnsel komt denk ik door de flits, maar het staat R echt: 200.000 km en uiteraard (V)70 op de dagteller  ;)

Uiteraard heb ik de R daarna nog diverse complimentjes en klopjes gegeven  :-*