JACAR stelt zich voor

Gestart door jacar, 30-09-2010 09:46:35

Vorige topic - Volgende topic

jacar

Ik heet Jan, ben 44 jaar oud, getrouwd met Carin en woon in de buurt van Den Haag. Ik lees al een paar maanden mee op dit forum omdat ik zelf ook een 850 wilde gaan aanschaffen. Mede dankzij dit fantastische forum heb ik veel kennis vergaard.

Ik heb de afgelopen tijd al in meerdere auto's gereden maar vond nog niet echt wat ik zocht. Deze week werd ik getipt door Rob850 over een Rode 850R in Duitsland. Aangezien ik al eerder auto's in Duitsland had gekocht en hier goede ervaringen mee had ben ik gaan mailen met de eigenaar (met haar zoon eigenlijk). De auto bleek van de eerste eigenaar te zijn. De vrouw (nu 63 jaar oud) deed de wagen nu weg omdat ze last van haar rug had en een hoge auto wilde. Wel vertelde ze enthousiast dat de Volvo een stuk sneller was dan haar huidige diesel. De auto ziet er niet best uit (zeker vergeleken met al die mooie auto's hier op het forum) maar ik ga mijn best doen hem een metamorfose te geven. Technisch bleek de auto regelmatig onderhouden. De eerste 11 jaar bij een Volvo vetragshandler. De laatste 3 jaar door een generiek bedrijf. De eigenaar had echter geen rekeningen want die zaten in de administratie van haar boekhouder. Samen met de eigenaar ben ik bij beide garages langs geweest en heb geconstateerd dat er de laatste jaren het nodige was gebeurd: remschijven, blokken, abs controller, ashoezen, thermostaat, luchtfilters, bougies, airco bijgevuld, 2 nieuwe voorbanden. Ook heb ik de auto even op de brug gehad. Daar wel geconstateerd dat  het blok olie lekte aan de onderkant. Kortom wel een auto die onderhoud had gekregen zoals ik dit zelf ook gedaan zou hebben. Maar de kilometerstand (233.000) is er wel een met de  nodige aandachtspunten.

Tijdens de proefrit vastgesteld dat de automaat prima schakelde, de airco, electrische ramen en dak, spiegels allemaal goed werkte maar de cruise control niet. De accelaratie van 100 naar 180 zeer snel verliep.... ;D en ook de remmen hun werk goed deden

Toen voor mezelf een berekening gemaakt wat er allemaal aan de auto zou moeten gebeuren en wat dat ongeveer ging kosten:
alle schades repareren
distributieriem +  waterpomp
krukas keerring
cruise control
draagarmen (indien nodig)
stoel en leer in auto
ander velgen en banden (er zitten nu Columba's op in plaats van Volans)

Toen nog maar eens met de sympatieke eigenaar over de prijs gesproken onder het genot van een kopje koffie en de knoop doorgehakt.

Ik zal nu even proberen de foto's toe te voegen omdat ik weet dat jullie dat leuk vinden

[IMG]http://i52.tinypic.com/2rnvt4n.jpg[/I

jacar

Rob850turbo

ziet er beter uit dan ik verwachte!!!

gefeliciteerd. veel plezier met de R

cas

met een goede poetsbeurt, en dus niet wat autosjampooo alleen, zie hij er weer dik uit !! beetje lijnzaadolie.... en dan langzaam aanpassingen doen  ;)  ben benieuwd naar de prijs....  neem aan dat je bpm vrij hebt kunnen inmporteren?

veel plezier met de rode R ! 

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Rob850turbo

BPM Vrij?  Bpm betaal je pas nadat je bij de rdw geweest bent!

RampantBUnny

Zo op de foto ziet hij er niet slecht uit, voor het verbleekte kunstof zijn er inderdaad veel middelen die dat zeer mooi ophalen :)

En inderdaad een goede detailbeurt die verder gaat dan een emmertje sop zal veel goed doen

Veel plezier er mee

Jeff

Ziet er niet verkeerd uit op de foto, en sluit mij aan bij de andere heren. Even een goeie wasbeurt, beetje poetsen (eventueel kleien) en wat lijnolie gebruiken op de stootstrips en bumpers, om deze weer een mooi kleurtje te geven en de wagen ziet er al een heel stuk netter uit! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

franklin

ten eerste van harte met je R, moet zeggen dat die er nog netjes uitziet even een keer wegbrengen naar een poets bedrijf en je kent hem niet weer.

ik wens je met deze auto heel veel km plezier

)()()sT

Zo zie je maar: zomaar roepen: "wat een afgeleefd hok" etc. is niet van toepassing.
Ik kocht ook mijn R ook met een verse motor+bak en van buiten niet helemaal fraai. Ik kreeg toen ook van sommigen reacties in de trant van: "wat moet je met zo'n bij elkaar geraapte auto" ::)

Veel plezier met de R, even wat aandacht en dan is ie weer top!

arjen850

Van harte gefeliciteerd met je mooie aankoop, ik zou zeggen dat als je wat ideeen of inspiratie op wilt doen, lees dan mijn blog eens door.. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40243.0.html
Poetsen of polijsten kan prima in eigen beheer hoor :D

Im welke omgeving gaan we hem straks tegen komen?
Hou ons op de hoogte van de vorderingen, en geniet van de kilometers ;D

Groet Arjen ;)

UserID6342

Mooie auto Jan, en die kleine dingetjes zijn allemaal op te lossen, dus totaal niets aan de hand !  Neem gewoon rustig je tijd en dan komt het allemaal wel goed.

jacar

erg leuke reacties allemaal. Arjen, je blog is zeker inspirerend!!
Ik wil de auto netjes en origineel maken. Daar is wel wat meer voor nodig dan een poetsbeurt, maar daar heb ik rekening mee gehouden. Ik hoop jullie de komende tijd op de hoogte te houden van mijn vorderingen en zal ook zeker de site raadplegen of zelf een vraag stellen.

Ik moet de auto nog invoeren en tegenwoordig zijn er 2 methoden om de BPM te bepalen: lineair afschrijven obv de leeftijd van de auto of op basis van handelswaarde. Voor dit laatste heb je een taxatie nodig.  Als iemand hier ervaring mee heeft (welk bedrag kwam eruit, wat waren de kosten van de taxatie, waar uitgevoerd) hoor ik het graag.

rogerV701998

Veel plezier met je aanwinst. In potentie een prachtige auto.

Had ik ook bij mijn Duitse import V70, een kofferbak vol winterbanden op stalen velgen. ;D

cas

ik dacht dat de auto gewoon BPM vrij zou zijn, ik heb dat bekeken van te voren bij de auto s die ik heb ingevoerd.
rond de 11 jaar betaal je nog minimaal, en daarna is het minimaal of niets ....
dat is de lineiare bepaling dan ..... heb je die lijst al gezien?

zo, daar hebben ze dus ook al aan lopen rommelen zie ik..... ik importeerde een 86er nog bpm vrij 2 jaar geleden.
die zou nu nog 10% moeten doen.

maar je zal met de volvo ook wel in de 90% komen, en dus nog maar iets van 10 moeten betalen. heb je een aankoop bewijs/overdracht gemaakt met de mevrouw in kwestie? zo laag mogelijk op papier verkopen/inkopen is beste.... moet ook weer niet ongeloofwaardig zijn, dat werkt ook niet :-)

ik zou met de auto gewoon lekker bij het RDW langs gaan, papieren over zetten, dan krijgt de auto een inspectie. en daarna naar het hokje ernaast, duane, en kijken wat zij er van maken.... niet?

kijken of je ze de catalogusprijs van een standaard 850 kan aanpraten! schades worden overigens van de bpm afgetrokken is het niet????

al met al, lijkt het me een bedragje van tussen de 2 en 400 euro wat je mag gaan betalen straks....

mooi dat er weer 1 bij is! zijn toch de mooiste, die rode en gele estates....  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Frankglt

Welkom Jan.Kan inderdaad een mooi project worden, deze Volvo in oude luister herstellen. En mooi rood is........