brandstofmeter

Gestart door rittenburg, 26-09-2010 16:49:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rittenburg

Beste leden...ik heb een voor mij onoplosbaar probleem.

De brandstofmeter zakt af en toe naar nul en lampje van reserve gaat dan branden. Als ik dan omschakel van LPG naar benzine komt de meter weer langzaam omhoog. Ik heb het klokhuis uit elkaar gehaald en de weerstand nagekeken en het spoeltje van de meter...allebei goed. Het bekende realais 103 vervangen en een andere computer (van de sloop) gemonteerd. Niets helpt.

Verder laat de benzinepomp het heel af en toe afweten en dan start de motor niet (1e 2 seconden op benzine en dan automatisch over op LPG) Dit heb ik tijdelijk kunnen oplossen door een rechtstreekse verbinding te maken van de pomp naar de sigaretten-aansteker; als ie niet start, kan ik even de stekker in het stopcontact steken en er dan weer uit. Maar dit komt maar 1 keer op de 100x starten voor en verder geen probleem.

Wie kan mij helpen...?

Alvast bedankt, Jaap

henry classic v70

Citaat van: rittenburg op 26-09-2010 16:49:42
Dit heb ik tijdelijk kunnen oplossen door een rechtstreekse verbinding te maken van de pomp naar de sigaretten-aansteker; als ie niet start, kan ik even de stekker in het stopcontact steken en er dan weer uit.

Moet zeggen dat ik het wel een hele creatieve oplossing vind Jaap :eusa_clap:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Denk bij jouw relaas als eerste aan het electrisch gedeelte van het contactslot wat niet helemaal lekker is. Is ook vrij makkelijk om te proberen / uit te sluiten en zijn de kosten in principe niet.  Voor ca. 60 euro nieuw origineel Volvo.

rittenburg

Onlangs dit bericht geplaatst:

Beste leden...ik heb een voor mij onoplosbaar probleem.

De brandstofmeter zakt af en toe naar nul en lampje van reserve gaat dan branden. Als ik dan omschakel van LPG naar benzine komt de meter weer langzaam omhoog. Ik heb het klokhuis uit elkaar gehaald en de weerstand nagekeken en het spoeltje van de meter...allebei goed. Het bekende realais 103 vervangen en een andere computer (van de sloop) gemonteerd. Niets helpt.

Verder laat de benzinepomp het heel af en toe afweten en dan start de motor niet (1e 2 seconden op benzine en dan automatisch over op LPG) Dit heb ik tijdelijk kunnen oplossen door een rechtstreekse verbinding te maken van de pomp naar de sigaretten-aansteker; als ie niet start, kan ik even de stekker in het stopcontact steken en er dan weer uit. Maar dit komt maar 1 keer op de 100x starten voor en verder geen probleem.

Wie kan mij helpen...?

Alvast bedankt, Jaap



Kreeg 2 reacties, waaronder het advies schakelunit van contactslot te vervangen...inmiddels gedaan, maar geen oplossing.

Iemand nog een suggestie misschien?

spijky

Meet de weerstand eens als je tankmeter goed werkt, en zorg dat je bij de bedrading kunt als de meter niet goed werkt.
Dan nog eens meten.

Of zorg dat je een meter hebt aangesloten, op de pomp en/of ook op de vlotter.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

rittenburg

Zou daar het probleem zitten van de af en toe niet werkende benzinepomp?

Misha

Als ik het bij elkaar optel denk ik eerder aan iets rals mbt de lpg-installatie en dan vooral in de bedrading/knutselsoldeer.

De meter valt weg en de brandstofpomp soms; dat rinkelt bij mij een belletje, misschien een rotte massa of zo, of vocht in een connector of een rotte LPG-schakelaar, dat ding triggert ook iets voor het omschakelen van de benzinemeter en het afsluiten van de benzinebrandstofoevoer
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

rittenburg

Heb ook al nieuwe schakelaar gemonteerd, massa gecontroleerd....

mevita

relais 103 nieuw of 2 ehands gekocht, lus die anders eens door en kijk of het probleem zich dan ook nog voordoet,

gr mevita

rittenburg

Citaat van: Misha op 30-09-2010 20:24:23
misschien een rotte massa of zo


Hierdoor verder gaan zoeken....relais 103 had ik al overbrugd, hielp niet. Heb nu de "computer" van de LPG-installatie (daar zit al het schakelwerk in) een extra massa gegeven. Tot nu toe nog geen problemen gehad!

rittenburg

Dit was dus ook het probleem niet...iemand nog ideeen?

The Demon

Heb je een verdamperinstallatie?
Dan kan het zijn dat de zekeringen (bij het koelvloeistofexpansievaatje) slecht contact maken.
Ik heb dat zelf ook een keer gehad, zekeringpootjes schoonmaken en de houders ook, opnieuw insteken en probleem opgelost.

Groet,
The Demon.

rittenburg

Ga ook dit proberen...je bedoelt de zekering van de verdamper? De verdamper zit bij mij links vooraan onder de batterij..