ongeluk met mijn volvo 850

Gestart door badtje, 01-10-2010 09:58:58

Vorige topic - Volgende topic

Frankglt

Ongelofelijk hoe je Volvo eruit ziet, ondanks dat je weet dat er geknipt is, blijft 't een wonder dat ze iemand levend eruit gehaald hebben. Beterschap!

Je 940 vind ik schitterend! Voor relatief weinig geld rijd je in een Volvo zoals Volvo ze (toen) heeft bedoeld te maken: groot, stevig, veilig, rechttoe-rechtaan en voorzien van een heerlijk kluisgevoel. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

The Demon

Sterkte met het herstel.
De 940 is een mooie/goeie vervanger voor de 850.

Groet,
The Demon.

bas_v70

Dat ziet er inderdaad uit als een stevige klapper. Je airbag gaat tenslotte niet zomaar af.
Meestal wordt de grootste klap door je gordel opgevangen, ondersteund door de airbag.

Zoals ook al door anderen opgemerkt, de meeste schade die je ziet is het gevolg van het knip werk van de brandweer.
Dak eraf, deur eruit.

De laatste jaren worden kleine auto's ook wel steeds veiliger, maar met een grote/zware ben je meestal toch wel in het voordeel.

De discussie of een recente kleine slechter is dan een oude groter is ook interessant.
Kijk maar eens naar dit filmpje www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY (volvo940 tegen renault modus).

Door het gebruik van hoge sterkte staal zijn kleine auto's ook steeds beter geworden.

Maar goed, badtje sterkte een goed herstel gewenst, en veel plezier met je 'nieuwe' volvo

badtje

Als je goed kijkt zie je dat de 940 geen motor meer heeft, er is geloof ik ook een bericht ergens op het net dat Renault het programma heeft gesponsord om de veiligheid van Renault op te hemelen t.o van Volvo. Helaas, gooi een oude 25 tegen een 940 aan, en ik ben zeer benieuwd wat dat voor resultaten geeft! Of een nieuwe V70 vs een oude Safrane.

groet

Hendrix

Citaat van: badtje op 01-10-2010 19:57:27
Als je goed kijkt zie je dat de 940 geen motor meer heeft, er is geloof ik ook een bericht ergens op het net dat Renault het programma heeft gesponsord om de veiligheid van Renault op te hemelen t.o van Volvo. Helaas, gooi een oude 25 tegen een 940 aan, en ik ben zeer benieuwd wat dat voor resultaten geeft! Of een nieuwe V70 vs een oude Safrane.

groet

Ik denk dat je dat zometeen niet meer zegt, de chinezen hebben volvo gekocht  :'( en zijn een fabriek daar aan het bouwen (in china dus  :o LOL). Het is de bedoeling dat onderandere de V70 daar gemaakt gaat worden.... :eusa_sick: daar ga je met je sterkte staal van tegenwoordig... als ze hetzelfde gebruiken als voor de LANDWIND.. ;D ;D ... euh ik bedoel  :'( :'( geen nieuwe volvo voor mij, die ford van tegenwoordig euh volvo bedoel ik... is het ook niet. Voor mij is de laatste echte volvo de 850/V70 tot 2001 8)

Sterkte voor badtje en veel plezier met je TANK ;)

groetjes
Hendrix

henry classic v70

Dat is inderdaad een flinke klap geweest, jammer natuurlijk van een mooie en goeie wagen...
Beterschap en een voorspoedig herstel
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

walter leever

Zware klapper geweest,gelukkig ben je zelf redelijk ongeschonden eruit gekomen. ;)

Leuke vervanger voor de 850(een nog grotere tank  ;D)

gr,walter

bas_v70

groet
De modus was de eerste renault met 5 sterren.
Het objectief beoordelen van crash veiligheid blijft lastig. De nieuwste volvo's scoren wel goed in euroncap, maar niet superieur. Wat wel heel goed is, is de safety-city optie op de xc60, die ongevallen voorkomt.
Wat ook een trend is, is dat de ontwerpen op de ncap testen worden geoptimaliseerd.
Nu zijn die testen wel representatief,maar auto's worden wel steeds 'harder'.

Het filmpje was ook niet persoonlijk bedoelt hoor, maar als bijdrage in de klein/groot discussie.

bas_v70

Citaat van: Hendrix op 01-10-2010 20:34:51

groet

Ik denk dat je dat zometeen niet meer zegt, de chinezen hebben volvo gekocht  :'( en zijn een fabriek daar aan het bouwen (in china dus  :o LOL). Het is de bedoeling dat onderandere de V70 daar gemaakt gaat worden.... :eusa_sick: daar ga je met je sterkte staal van tegenwoordig... als ze hetzelfde gebruiken als voor de LANDWIND.. ;D ;D ... euh ik bedoel  :'( :'( geen nieuwe volvo voor mij, die ford van tegenwoordig euh volvo bedoel ik... is het ook niet. Voor mij is de laatste echte volvo de 850/V70 tot 2001 8)

Sterkte voor badtje en veel plezier met je TANK ;)

groetjes
Hendrix

ik denk dat het wel goed komt met volvo in china.
Bijna alle grote fabrikanten (VW, bmw, mercedes, audi) zitten daar al, en verkopen daar enorm veel auto's.
Wat betreft de Landwind, dat was gewoon een oud ontwerp (opel frontera).

De overname van volvo door geely betekent dat er al vooral een flinke financiele injectie komt.
Geely maakt nu ook al autootjes, en zal vooral aan image boosting willen doen.

De chinezen hebben trouwens wel een aparte smaak: grote / lange auto's.
Het idee van de skoda superb (een verlengde passat) komt daarvandaan.

Voor volvo staat er weer een grote limo (lees een soort s90 / v90) op de planning.
Kom maar op !

EdenAli

tjezus wat een klap moet dat zijn geweest :o

Sterkte met het herstel.

francois

je heb geluk gehad

veel sterkt met je herstel

gr

Frankrijk Hans

tja als ik zoiets zie word ik er toch even stil van. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Gelukkig zelf nog nooit zoiets meegemaakt. Afkloppen dus.
Als je in een rustige omgeving even wilt bijkomen ben je bij ons van harte welkom. www.chambresammonite.com (niet als reclame bedoelt!!!!!)
Hans

Daniel00

Ja zeg, ernstige crash. Ik wens je een spoedig en volledig herstel toe. Wagens zijn vervangbaar. Mensen niet. Succes met je nieuwe aanwinst!
gr
Daniel

850-maniak

mooie 940 gekocht idd , maar wat ik nergens lees , of ik lees er overheen ...... was dit een eenzijdig ongeluk of was hier nog een ander bij betrokken ???ik weet dat je je verder niks meer herrinnert , maar hier zul je toch allicht over ingelicht zijn ???desalniettemin ...het blijft ***