slinger, slanger, slonger

Gestart door Antonio, 29-09-2010 16:53:40

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Klopt. Vriendelijk en heel apart: eerlijk. Tot op heden geen afspraken geschonden of gekke dingen gedeclareerd.

francois

hoe is de staat van je draagarmen

gr

Antonio

Heb met eigen onderzoek geen speling kunnen ontdekken. Bij volgende apk (3 mnd) zal ik de garage er naar laten kijken.

Vandaag een paar keer gereden en onder normale/vlotte omstandigheden geen opvallend probleem hoor. Misschien is 300 pk op het onderstel ook wel wat veel van het goede en heb ik voorheen iets te wild 'gehoekt'  ;D.

thuur

Sja, na 100dkm is het beste van een schokdemper er wel af. De duw op de carrosserie is een zeer botte test die eigenlijk alleen maar sterk verslechterde dempers aan het licht brengt.

Slechte dempers laten uiteindelijk ook je banden cuppen cq. 'vierkant' afslijten dus is duurder om te laten zitten dan menigeen denkt.

Is je achterste stabilisatorstang niet gebroken? Komt ook wel eens voor.

Gr 8)

MICHEL306

Als jij denkt dat je met een 855 een alfa gek kan maken dan krijg je dit.... :evil:

Maar even zonder dollen, verdenk toch je banden, een 855 wil heel graag met t kontje kwispelen net als de v70 trouwens, ik rij sinds kort weer met pirelli 6000 er onder en dat werkt echt beter dan michelin, deze verraste mij vaak bij het uitkomen van een korte invoeg door de kont even een stap opzij te zetten, en ik rij een diesel dus kun je na gaan.
Het kan natuurlijk nooit kwaad om je onderstel eens grondig te inspecteren,misschien een kleine verlaging uit voeren om het zwaartepunt nog wat te verlagen?

Antonio

Ik heb met een breekijzer (voorzichtig) op speling en breuk gecontroleerd. Niets gevonden. Ik zie geen aanleiding om direct naar de garage te hollen, maar de volgende APK mogen ze eens goed kijken. Garage JMR gaf ook al aan dat het wel een beetje bij dit type auto hoort.

Op ander topic kreeg ik een dikke week geleden het advies om een VPB tussen de wielkasten achter te plaatsen tegen het gekraak. Dik uur knooien:

http://i224.photobucket.com/albums/dd94/molem050/CIMG0938.jpg

Ik merk een aanzienlijk vermindert slongergedrag met dit gekke ding aan boord. Aanrader.

Als de garage tzt niets vindt, dan ga ik tzt eens sjoppen bij een ander merk banden.