Van 855R naar XC70 Ocean Race MY2003

Gestart door Emhavee, 23-10-2010 17:13:20

Vorige topic - Volgende topic

cas

Citaat van: axelvr op 23-10-2010 20:43:18
Ik ken toevallig een koppel die eerst jaren in een V70 (I) gereden hebben , toen hebben ze een XC70 ocean race gekocht.

ik zal 1 ding zeggen , ze hebben nu weer een V70(I) gekocht ;) . Rijervaring is toch compleet anders met die auto's.

Succes ;D

ik had voorheen een v70. en nu een 850. en rij liever de 850 dan v70  ;D   maar zou wel een mooie zilveren full options snelle v70N willen hebben om te proberen..... :eusa_shifty:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

axelvr

Citaat van: cas op 24-10-2010 15:04:46
Citaat van: axelvr op 23-10-2010 20:43:18
Ik ken toevallig een koppel die eerst jaren in een V70 (I) gereden hebben , toen hebben ze een XC70 ocean race gekocht.

ik zal 1 ding zeggen , ze hebben nu weer een V70(I) gekocht ;) . Rijervaring is toch compleet anders met die auto's.

Succes ;D

ik had voorheen een v70. en nu een 850. en rij liever de 850 dan v70  ;D   maar zou wel een mooie zilveren full options snelle v70N willen hebben om te proberen..... :eusa_shifty:

Ja het ligt hem puur in het gevoel , ik rij zelf nu in een s80 D5 en dat rijdt echt heerlijk maar af en toe moet ik gewoon even in de 850 T-5 van moeders rijden omdat die zo lekker rauw en puur is.

It's all about the 'feeling' :P

tackle

die kleur van die oceanrace is trouwens een megamooie kleur blauw.

Emhavee

dank voor alle input, toch goed om wat meningen van 'kenners' te peilen.
't is idd een gevoelskwestie, de R is in geen enkel opzicht te vergelijken met de OR behalve dan dat t ook een Volvo is...

cas

maar is het een "  echte "   ;)  denkende aan de uitspraak op Wikipedia bij volvo.....

" Volgens liefhebbers is de S70 / V70 Classic de laatste 'echte' Volvo die is gemaakt."

wel leuk stukje

http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_850

ben het overigens niet eens met wat er staat over de snelste 850. dat dit de R is.....  ook al ga ik wat off topic....

vind het volgende beter staan....

Om de auto te promoten en het sportieve karakter te benadrukken heeft Volvo ook enkele 854's geprepareerd voor het [[BTCC|British Touring Car Championship]]. Veel techniek van deze [[raceauto]] is terug te vinden in het op 1 na snelste model, de [[Volvo 850 R]] en het snelste model de Volvo T-5r waarvan er 2500 zijn geleverd in de uniek herkenbare kleur Cream Yellow en een handjevol daarvan in Nederland (bron, volvo documentatie). De Volvo 850 was zelfs in zijn snelste uitvoering een discrete auto en was daarom populair bij het [[KLPD]].

die 2500 staat dus serieus zwart op wit ! om even duidelijk te zijn.... om evt oplaaiende discussies te voorkomen :-)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....