Guard 1 -> Guard 2

Gestart door SirRutte, 07-10-2010 18:05:28

Vorige topic - Volgende topic

SirRutte

Heeft er toevallig iemand ervaring met de ombouw van een Guard 1 alarm naar Guard 2? :eusa_think:

Heb in mijn MY95 850 Guard 1 zitten, maar heb geen ab's erbij. Daarom in eerste instantie een ab geleend van een bekende. Na het inleren werkte het alarm hiermee naar behoren, ware het niet dat het bereik van de ab zeer slecht is. Dit terwijl er nieuwe batterijen in zaten, de ab deed het dan ook prima op een andere 850.

Omdat de Guard 1 ab's zeer slecht verkrijgbaar zijn leek het me handiger om de boel te vervangen voor Guard 2.

Daarvoor ga ik ten eerste een Guard 2 relais nodig hebben en een paar Guard 2 ab's. De indicatieled midden op het dashboard onder de voorruit zit er al, deze doet nu bij mijn weten niets.

Nu (eindelijk) mijn vraag: Is de rest compatible? Sirene? Bewegingssensoren?

Ben benieuwd of iemand me is voorgegaan :)

Jeff

De bewegings sensoren sluit je bij Guard 2 op het relais aan, hoe dit met Guard 1 is weet ik niet. Mocht dit anders zijn is dat een verschil, verder heb je bij Guard 2 dacht ik altijd een back-up sirene maar dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Maar ik heb een Guard 2 relais, met bewegings sensoren, Guard 1 sirene en dit werkt allemaal naar behoren! (Heb wel het groene relais weet niet of daar ook nog verschil in zit. :) )
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

snix

Ik heb nog een aantal ab's voor guard I liggen. Ze pakken verschillend uit bij verschillende auto's qua bereik. Heb je interesse stuur even een PB, dan kunnen we evt een paar proberen.

Sensoren kun je niet zomaar oversteken in het nieuwe relais. Hebben een andere stekken dus moet je verlopen gaan zoeken of maken. Geld ook voor de sirene, je krijgt het wel werkend maar de aansluitingen zijn niet goed voorbereid.

Groetjes Marnix

pwaes

Haasje heeft dit uitgevoerd (van G1 naar G2). Wellicht dat hij meeleest en je verder kan helpen. Volgens mij moet je alles van G1 eruit halen en alles van G2 erin stoppen...  8)

haasje

Ik heb mijn auto inderdaad omgebouwd van G1 naar G2.
Ik heb van de G1 alles behalve de sirene verwijderd (sirene is met back-up batterij, maar maakt op zich niets uit). Ik had de ultrasoon sensoren in eerste instantie geplaatst, maar deze bleken niet te werken. Ik heb ze er dus later weer uitgehaald en van een sloper 2 andere a-stijllijsten zonder gaten gemonteerd. Verder is het gewoon G2 relais plaatsen en het werkt. Ik heb nog een hellingshoeksensor in de kast liggen die ik nog steeds een keer wil inbouwen (ligt hij ook pas een jaar :eusa_whistle:)

Wat je moet aanpassen is je relais en ab's, voor de netheid je linker a-stijllijst (je kunt eventueel het driehoekje laten zitten) en optioneel hellingshoeksensor, glasbreuksensor en ultrasoonsensors plaatsen (en voor eventuele anderen het ledje op het dashboard, houdt er alleen rekening mee dat dit veel werk is, het dashboard moet los).