Thermostaat kapot?

Gestart door ruubje, 01-10-2010 22:26:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruubje

-
Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

snix

Thermostaat kan zomaar of een luchtbel in het systeem.

Even voelen aan de slangen naar de radiator voorin. Als hij warm is.

mevita

Citaat van: ruubje op 01-10-2010 22:26:12
Heren,

Ander halve week geleden stil komen te staan met m'n 854 (sjips happens) imitatie kachel rad was overmidden gescheurd.

Net even bezig geweest, boel doorverbonden, en starten maar! Stukje gereden, prima!

Auto weer geparkeerd, motor nog even laten draaien, klonk goed, geen rook uit de pijp, gewoon goed! Yes!

Echter;

- Radiateur wordt niet warm?? (na 20km en een paar keer goed op het gas)
- Draai de dop open van m'n koelvloeistof en 't komt er kokend uit zetten... (dat zou nog wel kunnen kloppen ivm druk hitte bla bla bla)

Met name 't eerste, zou het betekenden dat m'n thermostaat niet open gaat?

Zoja, hoe erg is dit?

Zou me niks verbazen als ik hier namelijk al dik 12.000km mee rond rijd...  Enkele mogelijke symptonen die ik vond;

- Lamda lampje brand (afr klopt)
- Koelfan slaat aan zodra de motor op temp is (en gaat eigenlijk nooit uit)
- Temp meter staat iets boven 3 uur

Daar in tegen, m'n kachel heeft het altijd gedaan... en kachel en fan zouden het niet doen als je termostaat het niet deed?
Inderdaad als je thermostaat niet open gaat, zo snel mogelijk nieuwe erin zetten, anders kans op een kapotte koppakking en zeker doen als je er al 12000km mee rondrijdt, als het kan vervang gelijk je tempsensor mee hoef je daar van de winter tenminste geen problemen te verwachten,
gr mevita