krakend dashboard v70

Gestart door Raoul, 14-06-2008 09:55:43

Vorige topic - Volgende topic

Raoul

Zoals bij meerdere v70 s kraakte mijn dashboard met warm weer mn rechts voor. Wanneer je het dasboard naar voren duwde merkte ik wat speling, waardoor het kraken ontstond.

Mijn oplossing is simpel. Demonteer het dashboardkastje. Rechtsonder zit een stalen beugel aan het dashboard, en 20 cm erachter een stalen oog aan de carrosserie( achter de draadboom). Met een brede t-rip kun je deze met elkaar verbinden en naar mekaar toetrekken. Hierdoor is de speling met 90% verminderd, en ook het gekraak!

StefanCJ

Zijn er meer mensen die dit geprobeerd hebben? (En zoja, werkt het?)

daytonawim

Haal eerst de parafaan er eens af en kijk of de boutjes wel vast zitten (vast is vast ander breekt de boel af)

Het kan zijn dat er wat is afgebroken, slecht te zien dan moet het bovendek er af, dan is het wat prutsen
maar zou het zichtbaar moeten zijn

Bij mij was het afgebroken en heb ik een draadeind genomen en bij de aibag plaat een gaatje geboord en de handel weer vast gezet, onder de parafaan. (zie mijn blog)

Het gekraak is nu 100% weg.

StefanCJ

Vanmiddag heb ik het bovendek van het dashboard losgehaald, parafaan verwijderd, dashbouten losgedraaid en Ikea plakfiltjes ertussen geplakt (niet te zuinig). Straks even een stukje testrijden, maar als ik tegen het dash druk dan kraakt het al een stuk minder.

Ben er weer blij mee  :eusa_dance:

francois

is de beugel niet los

gr