foutcode laaddrukregling en adaptieve lambdarewgeling stationair.

Gestart door 850 amateur, 01-11-2010 10:50:44

Vorige topic - Volgende topic

850 amateur

Gisteren ben ik met een 850 t5r naar Dusseldorf gereden en kreeg tijdens de rit een foutmelding op het dashboard te zien. Ik heb hem thuis uitgelezen en de foutcodes 232 (adaptieve lambdarewgeling stationair) en 414 (laaddrukregling) werden weergegven. Ik heb het kunnen resetten maar vraag mij toch af hoe dit zou kunnen ontstaan? Met name de foutcode m.b.t. de laaddruk geeft mij  ???????. De auto reed gisteren prima ook nog bij de 160 km trok hij nog goed door. Wie kan mij vertellen wat de mogelijke oorzaak is. Moet ik mij zorgen maken? :eusa_think: De auto heeft overigens 260.000 gelopen. Bedankt voor de reactie.

arjenT5R

Begin maar eens met vacuum slangen en intercooler slangen ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

denk dat je ergens valse lucht hebt
of je lambda sonde en tcv moeten overleden zijn  ;D
Heb je ook de IC slangen gecontroleerd op scheuren gaten en uitelkaar vallen?

Hoe lang zit de lambda er al in?

Ludo

arjenT5R

Haha een ralle lambda sonde kan rare storingen geven,
probeer eens of je hem continu op 2000 toeren kan zetten met het gespedaal gewoon onbelast.
Voor een minuutje ofzo, als je daar moeite mee hebt heb je grote kans dat je lambda sonde ral is.

Verder kan je het herkennen aan vrij hoog verbruik en benzine dampen bij stationair

Ludo

Citaat van: 850 amateur op 01-11-2010 11:43:47
Citaat van: Ludo op 01-11-2010 11:39:25
Wellicht even doorgeplankt in Duitsland?.  ;D

Klopt!! Daar mag het en is het pure fun met zo'n wagen.

Dat was wel voorspelbaar.  ;D
4-1-4 duid op een beveiliging, de fuel cut defender.
Als de motor op een arm mengsel gaat draaien, komt dit voor.
Als ie op dat moment ook gaat inhouden/bokken, is het zekers een kapotte slang van driewegklep naar de turbo.

arjenT5R

Hendrix

Bij mij (ook bij 260000km) (ook na een stuk hard in duitsland) combinatie slangetjes van de turbo regel klep (die tegen je luchtfilter aangeschroeft zit) die gaar waren (lek) en een nogal vervuild luchtfilter..

Slangetjes dit jaar pas vervangen maar storing sonde verdween na vervangen luchtfilter ;D

Foutcode 414 voor te hoge turbodruk verdween na reset en slangetjes vervangen (of niet zoveel gas geven dat de hik optreed... de hik.. fuel cut.. ;))

Succes

cas

Citaat van: 850 amateur op 01-11-2010 12:28:49
Dat zou erg mooi zijn als het hiermee is opgelost. Ik vertrouw natuurlijk op jullie expertise. Zal de lambda eens vervangen. Nog een korte (domme?) vraag. Is dit de sensor die onder de auto bij de kat zit, of is deze elders geplaatst?

juist, dat is em! Ik ga hem ook vervangen. Benzinedampen en eens in de zoveel tijd springt ie aan. Verbruik is iets van 1 op 6. Maar komt ook door m'n voet, stadsverkeer en feit t-5r.. Kost tussen de 73 pond en 160 euro! Et zit ergens rond de 120 eu. Maar ik heb de laatste net besteld... Ff Kijke anders wanneer ie ze weer heeft?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....