stoelverwarming werk niet + interieurlicht bij openen deur

Gestart door maarten-rademakers, 01-12-2010 12:04:57

Vorige topic - Volgende topic

maarten-rademakers

Nu het zo koud word dat mijn aa.s vastvries als ik op mijn leren stoel ga zitten merk ik dat mijn stoeverwarming niet meer werkt. Vanochtend de bijrijders stoel gecheckt, die doet het ook niet. Dit terwijl beide lampjes op de schakelaar het wel doen. Ook gaat het interieurlicht niet aan bij het openen van een van de deuren, wel bij het manueel aanzetten via de schakelaar of als ik de auto van het slot haal. Mysterie!
Wie kan me helpen?

Groet, Maarten

Bas850

Zekeringen bekeken? En een kwaal van de stoelverwarming is dat de stekkers onder de stoel weleens willen afbreken.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

thuur

En het instaplicht is een haperende microswitch in de deur.

Gr 8)

maarten-rademakers

maar dan zou het licht toch wel aan moeten gaan als ik 1 vd andere deuren open?

thuur

Citaat van: maarten-rademakers op 01-12-2010 13:50:45
maar dan zou het licht toch wel aan moeten gaan als ik 1 vd andere deuren open?

Waarom zou de instapverlichting van de bestuurder aan gaan als je een achterdeur opent?

Gr ???

maarten-rademakers

de instapverlichting, cq rode lampjes in de deur gaan wel aan maar niet het licht in het plafond zeg maar. normaal als de deur open gaat aan de passagierskant gaat het licht daar toch ook aan?  ???

snix

Instapverlichting is bij de voeten... Die gaan per (voor)deur aan en uit.
Rode lampjes in de deuren gaan alle 4 (bij mij) tegelijk aan.
Daarmee gaat de interieur verlichting ook aan die zit in het plavond en bij de achterdeurtjes.
Lijkt op een relaisprobleem. Volgens mij stuurt het relais van de centrale portiervergrendeling de interieurverlichting aan.

thuur

Ah! Ik legde het verband: interieurverlichting <-> deur naar de instapverlichting. Ik geloof dat ik de verwarring heb geschapen hier ;D

Als de plafondverlichting ;) op geen enkele deur reageert zou je kunnen zeggen dat alle deuren een defecte microswitch hebben. Dat is erg onwaarschijnlijk, dus gaan we verder: reageert de verlichting wel normaal op de schakelaar boven de spiegel? Merk je verschil als je die schakelaar een keer of 20 heel hard op en neer schakelt?

Gr :D

cas

maak er zelf al gretig gebruik van! morgen of iig deze week ergens warm ga ik ook de stoelverwarming doen.

klikkie doen op het grote stage 0 topic met de links naar veelvoorkomende probs... ook je stoelverwarming  ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45720.msg929847.html#msg929847
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....