Binnentemperatuur ECC kalibreren?

Gestart door Camille, 01-12-2010 12:35:57

Vorige topic - Volgende topic

Camille

Beste Forumleden, ik heb van mijn T5 1994 onlangs de sensoren achter de handvaten vervangen door 'nieuwe' 2dehandse. Nu moet ik de temperatuur op de ECC instellen op 25 graden om het comfortabel te krijgen. Voorheen stond de instelling gewoon op 20 graden. Kan het zijn dat ik de nieuwe sensoren moet inregelen of kalibreren? Zo ja, kan ik dat zelf doen of moet ik naar de dealer?

francois

hier heb ik nog nooit van gehoord  :eusa_doh:

wie weet

volvobug

Uit VADIS:

Binnentemperatuursensor vervangen

Deze test geldt alleen voor 854–modellen.
Controleer de stand van de grilles in de hemelbekleding ten opzichte van de sensors. De grilles moeten recht voor het midden van de sensors zitten en de hemelbekleding moet tegen de schuimafdichting aan de sensors zitten. Druk de schuimafdichting rond de gehele sensor in om voor een volledige en goede afdichting te zorgen.
Als een of beide grilles scheef zitten of als de afdichting niet geheel functioneert, bevestigt u de sensors en grilles van het nieuwste type aan de hand van Binnentemperatuursensor (elektronische klimaatregeling) vervangen  om voor juiste temperatuurmetingen in het passagierscompartiment te verkrijgen.

Als de regeleenheid niet is vervangen dan...

Instellingen vóór het activeren
-Contact uit.
-Aanjager in handmatige stand, op halve snelheid.
-Recirculatie aan.
-Linker en rechter temperatuurregelaars ingesteld op 22°C.
-Keuzeschakelaar voor de luchtverdeling ingesteld tussen ventilatie/ontdooien.
-AC-schakelaar op AUTO.

Dan volgt een diagnosetest met de volvotester, die heb je waarschijnlijk niet dus. Toch het vervolg maar eens proberen..

Maak een proefrit
-Maak gedurende enkele minuten een proefrit met een snelheid hoger dan 30 km/h. De regeleenheid zal de automatische instelling dan tijdens de rit uitvoeren.
-Stop de auto maar laat het contact nog minstens twee minuten aanstaan, zodat de regeleenheid alle waarden kan opslaan.

En dan voor de volledigheid storingscodes controleren en navenant handelen.

Ben benieuwd of het werkt!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Camille

Dank voor je reactie. Ik ben alleen benieuwd hoe ik in de 'inregel' modus kom.

mehn

Citaat van: Camille op 02-12-2010 08:35:31
Dank voor je reactie. Ik ben alleen benieuwd hoe ik in de 'inregel' modus kom.

ALs je precies doet wat hierboven staat dan moet het goedkomen.

Dus:

Citaat van: volvobug op 01-12-2010 23:32:57
Instellingen vóór het activeren
-Contact uit.
-Aanjager in handmatige stand, op halve snelheid.
-Recirculatie aan.
-Linker en rechter temperatuurregelaars ingesteld op 22°C.
-Keuzeschakelaar voor de luchtverdeling ingesteld tussen ventilatie/ontdooien.
-AC-schakelaar op AUTO.

Maak een proefrit
-Maak gedurende enkele minuten een proefrit met een snelheid hoger dan 30 km/h. De regeleenheid zal de automatische instelling dan tijdens de rit uitvoeren.
-Stop de auto maar laat het contact nog minstens twee minuten aanstaan, zodat de regeleenheid alle waarden kan opslaan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: