toerental kachelventilator varieert tijdens rijden

Gestart door wuilus64, 22-11-2010 20:44:06

Vorige topic - Volgende topic

wuilus64

Sinds enige weken doet de kachelventilator vreemd, zogauw ik het gas los laat tijdens het rijden gaat het toerental van de aanjager flink omhoog, geef ik gas bij dan zakt het toerental hiervan weer.
Het lijkt alsof er stroom "weggetrokken" wordt van de aanjager zogauw ik gas geef.
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar onlangs kreeg ik 2 keer in korte tijd
(tijdens dezelfde rit) een melding "disk" te zien op de boordcomputer,nu niet meer trouwens.

Iemand idee waar het probleem zit?
Betreft overigens een S70 uit '98 met 140pk. Alvast bedankt!

tackle

probeer eens 's avonds met een groot aantal verbuikers aan, achterruitverwarming, aanjager, radio etc. Als je licht behoorlijk dimt, is je accu of je dynamo versleten. Of, en dat kan ook, heb je ergens een slechte massa.

francois

thuur

Heb je ECC?

Knipperen de lampjes na de start?

DISC is disconnected, de BC weet dan niet op welke stand de schakelaar staat. Even tegen tikken of een paar keer ronddraaien.

Gr 8)

wuilus64

Ik heb idd ECC, lampjes knipperen niet na de start, foutmeldingen heb ik nog niet uit laten lezen.
ECC heb ik trouwens nooit aan staan.
Ik had al wat gefrunnikt aan de schakelaar van de BC, en geloof nu ook dat het probleem opgelost is.
Dank voor de tips!