Project uit Noorwegen: 855 T5 graphite gray

Gestart door BaRRaCuDa, 16-10-2010 18:25:30

Vorige topic - Volgende topic

BaRRaCuDa

Citaat van: jrs2k3 op 01-03-2011 17:11:26
Misschien kan ik je wat inspiratie bieden voor je sub kist :)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29403.msg909305.html#msg909305

Dat is idd een heel goed idee, zo te zien gaat dat bij mij ook wel passen. Mijn subwoofer is iets groter dan ik had verwacht :P
Zal wel even duren voor ik alles ingebouwd heb denk ik....

BaRRaCuDa

De To-Do list:

- achterlichten V70
- compleet interieur van de Barracuda overzetten
- RVS volledig Ferrita
- uitlaat wrappen in isolerende tape
- andere winterset
- Pioneer 2-Din AVH 3200DVD
- speaker upgrade voordeuren en achterdeuren
- subwoofer
- injectoren van de Barracuda 350cc
- carterbeschermer van de Barracuda
- brandstofpomp vv
- evt E85 conversie in de toekomst
- R-bumper
- mistlampen aftermarket Hella
- meespuiten sierlijsten, handvatten, achterklepgreep
- nieuwe achterzijruit rechts (slijptol-slijpsel ingebrand)
- lakschade/roest onder diezelfde ruit herstellen
- evt volledig overspuiten, is aleens gedaan maar niet best.
- motor rebuild
- evt 15G turbo
- alu intercooler 40mm of 50mm
- airco herstellen
- MSD bobine
- aandrijfasgeluid oplossen
- oliekoeler slangen vv, lekken een beetje
- motorsteunen IPD
- onderplaat maken voor motor en achterbumper
- spatlappen achter
- evt Quaife-diff
- remmerij vernieuwen en netjes in de lak zetten
- interieurtemperatuursensoren
- ventilatierooster in het midden van het dashboard vv (verstelknopje en middelste lammel ontbreken)
- voorruit vv
- sierstrips achterklep vv
- gaas in onder-deel bumper
- microfilterbehuizing plaatsen
- alarm verwijderen
- orginele centrale vergrendeling met afstandsbediening
- nokkenassensor vv
- brandstofdrukregelaar vv
- achterklepveren vv
- IPD stabilisatorkit
- Bilstein B4 rondom (lagers en topmounts ook vv)
- iets met de wagenhoogte doen, nog niet zeker wat...
- trekhaak opknappen    
- kachelradiator ("begint" te lekken)
- deurvangers voor
- recirculatieklepmotortje
- stoelverwarming herstellen

dita

ha leuk, ja ze korte naam is sam,
door het stotteren zo gekomen denk ik  :-X
doe ze de groeten uit schoonhoven, en succes met je lijst, ben zelf ook druk bezig  :angel:
Alcohol doesn't solve any problems.....
But then again, neither does milk

BaRRaCuDa

Afgelopen woensdag kachelradiator vervangen en stoelverwarming hersteld.
Dit was wel de laatste keer dat ik de kachelradiator vervang zonder het volledige koelsysteem af te tappen!
Het was weer zover, ik had er weer een bende van gemaakt, mat en isolatie(heavy layer) kompleet doorweekt.
Inmiddels al weer opgedroogd en opgelost, droogt snel binnen voor het houtkacheltje  :)

Op de foto is te zien dat (linksboven) het kunststofdeel los aan het komen is van het aluminiumdeel, dat is ook de plaats waar zichtbaar lekkage was. Geen moment te vroeg vervangen :)

Stoelverwarming was een "quick and easy fix", slechts een kwestie van de connectoren herstellen  ;D Ik had ook niet anders verwacht  ;)

BaRRaCuDa

Ik had nog geen fototjes van mijn nieuwe radiotje gepost  ;D

M a r c

Maar effe iets veel belangrijkers.......

Hoe zit het nou met die Noorse vrouwen daar?   ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BaRRaCuDa

Tja ;D ik kijk mijn ogen uit  :o 
Ongelofelijk zoveel mooie vrouwen hier rondlopen, staat in geen enkele vergelijking tot Nederland!
Maar ook hier geld natuurlijk dat je "er op uit moet" om mensen te leren kennen.
Mensen hier zijn veel meer bescheiden/terughoudend, dat is nog steeds wennen.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: BaRRaCuDa op 19-03-2011 17:07:22
Tja ;D ik kijk mijn ogen uit  :o 
Ongelofelijk zoveel mooie vrouwen hier rondlopen, staat in geen enkele vergelijking tot Nederland!

Vind je dat nou serieus? Pfff, hier in Østlandet (beetje de Noorse randstad) vind ik het best meevallen. Heel veel make-up. En sowieso lijken de meisjes tussen 14 en 24 wel allemaal klonen van elkaar te zijn. Persoonlijk vind ik het aantal mooie vrouwen in Denemarken het best, daarna Zweden, dan een hele poos niks, en dan pas Noorwegen. Je kan best zien dat die dalen hier lang zijn afgesloten van de buitenwereld. :P

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

BaRRaCuDa

Ik ken Zweden en Denemarken nog minder goed dan Noorwegen, dus ja ik kan het alleen vergelijken met Nederland. En ik moet zeggen dat het ten opzichte van NL al zo'n ontzettend verschil is  :o
In dit deel van Noorwegen zijn er behoorlijk wat mooie vrouwen, tuurlijk zijn er ook van die "barbie poppen" overladen met make-up. Maar wat je in NL niet ziet (voor zover mijn ervaring) zijn mooie normale mensen, die zich normaal gedragen en kleden. Outdoorkleding b.v. ipv naaldhakken... Voor zover ik nu kan beoordelen vind ik dat de vrouwen hier ook veel meer inhoud hebben, met andere woorden er zijn veel meer echt leuke interessante vrouwen (niet slechts uiterlijkerwijs).

Ik kan me heel goed voorstellen dat Zweden en Denemarken superlatieven zijn van Noorwegen. Ik wilde in eerste instantie ook naar Zweden, maar op de emigratiebeurs kwam ik erachter dat het in Zweden nu niet makkelijk is werk te vinden en als geheel lijkt Noorwegen beter bij mij te passen. Uiteraard weet je dat pas als je geprobeerd hebt (wonen in Zweden).

Ik zie wel waar de toekomst mij heel leid  :)

BaRRaCuDa

Jawel ik rijd nu katloos  ;D
Had ik veel eerder moeten doen  ;D
Wat een verschil zeg! Vooral het geluid vind ik erg plezant  :eusa_dance:
De turbo komt ook absoluut veel sneller op druk (rijd nu met orgineel luchtfilter). Het is zelfs zo dat de turbodruk teruggeregeld wordt na plotseling volgas te geven, dusja andere software is denk ik niet overbodig. Maar goed dat is voor later...
Ik vind hem vooral bovenin nog lekkerder doortrekken nu, ik kan me er geen voorstelling van maken hoe hard het moet gaan met een 19T en custom software bijvoorbeeld  ;D
Hier wat foto'tjes van de aangepaste downpipe, beun de haas stijl welliswaar  :P

We hadden natuurlijk geen stuk pijp liggen wat lang genoeg was  :P dan maar 2 stukkies

Ik ben ook bezig met een hopelijk zeer goede oplossing voor de speakers in de achterdeuren, dit is wat ik bedacht heb:

Het is de bedoeling dat het orginele gaasrooster teruggemonteerd wordt, dus je ziet er niets van uiteindelijk

Links is de versie die ik had bedacht voor de voordeuren, maar voor is zo weinig ruimte (diepte vooral) dat dit nooit gaat passen. Daar moet ik nog iets beters voor verzinnen. Zoals te zien is op de laatste foto ben ik van plan het geheel met polyester te bekleden. Het is een probeersel, dus ik weet nog niet of het gaat lukken...  

elianmars

Ga je die speakerkastjes helemaal dicht maken, of komt er een sleuf in, zoals bij de originele speakerkastjes van de achterdeuren?

BaRRaCuDa

Het idee is om ze luchtdicht te maken...
Ik weet niet wat het beste is wat dat betreft....let wel er komt nog een subwoofer achterin de auto, dus de bass-performance van deze speakers is niet belangrijk.
Wat ik heel belangrijk vind is dat mijn deurpanelen niet trillen, daar heb ik wel zo'n hekel aan...

animalT5R

Zo jammer he,wel ons lekker maken met de mededeling dat de vrouwen top zijn,maar een paar foto's plaatsten ho maar  :eusa_naughty:

:evil:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Teddy81

Citaat van: BaRRaCuDa op 31-03-2011 22:04:21
Jawel ik rijd nu katloos  ;D
Had ik veel eerder moeten doen  ;D
Wat een verschil zeg! Vooral het geluid vind ik erg plezant  :eusa_dance:
De turbo komt ook absoluut veel sneller op druk (rijd nu met orgineel luchtfilter). Het is zelfs zo dat de turbodruk teruggeregeld wordt na plotseling volgas te geven, dusja andere software is denk ik niet overbodig. Maar goed dat is voor later...
Ik vind hem vooral bovenin nog lekkerder doortrekken nu, ik kan me er geen voorstelling van maken hoe hard het moet gaan met een 19T en custom software bijvoorbeeld  ;D
Hier wat foto'tjes van de aangepaste downpipe, beun de haas stijl welliswaar  :P

http://i563.photobucket.com/albums/ss78/Barracuda855/IMG_2749.jpg
We hadden natuurlijk geen stuk pijp liggen wat lang genoeg was  :P dan maar 2 stukkies

http://i563.photobucket.com/albums/ss78/Barracuda855/IMG_2753.jpg

Heb jij nou gewoon je originele downpipe aangepast door de kat ertussenuit te zagen?
Dat ga ik ook eens proberen denk ik. Heb nog een originele pijp liggen in de garage dus daar kan ik wel wat mee experimenteren. ;D

Ow ja, ik wil OOK foto's van vrouwen zien! :eusa_dance:

BaRRaCuDa

Jep, ik heb idd de orginele downpipe aangepast. Als je de downpipe bekijkt, dan kun je goed zien dat de doorstroming niet best is. Dus ja een Ferrita zal ongetwijfeld wel een stuk beter zijn, maar goed dit heeft me niets gekost en een Ferrita tja dat weet iedereen wel wat dat kost  ::)

Foto's, tja eigenlijk hebben jullie wel gelijk he....  ;D