VOMAC 2012

Gestart door viking_in_shorts, 17-10-2010 21:29:56

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Voor 2012 heeft deze man ook interesse. Ik ga dit topic dan ook even goed in de gaten houden. Mijn pa en ik zouden samen een keer willen deelnemen. Noordkaap staat voor mij erg hoog op het lijstje om een keer te bezoeken.

Sbv

Citaat van: Pino143 op 18-10-2010 09:53:37
@ Sander,

Ik moet eerst de schade van de auto terugbetalen aan mn ouders (ze hebben de factuur voorgeschoten) en daarna kan ik gaan sparen voor onze VOMAC 2012.
Heb de foto's van de auto na het ongeluk nooit op het forum gezet, maar kijk maar ff naar de volgende link: dan kan je ze zien: http://www.dropbox.com/gallery/12327099/1/Volvo%20850%20-%20Foto%27s%20ongeluk%2016-6-2010?h=7af181

Gr
Elmar,

Auw...dat ziet er behoorlijk ernstig uit. Gelukkig is het wel weer goedgekomen maar toch.

Taranis

Dit topic had ik nog niet gezien, Marc tnx voor de tip :D

Voor wat betreft de Vomac: hangt van het programma af. Als het een heel mooi programma is wil ik best deelnemen, als het saai dreigt te zijn is het zonde van het geld. Ben het wel een beetje met Tim eens: liever een paar dagen lang in de auto en ter plekke leuke activiteiten doen en de auto laten staan, dan elke dag in de auto te moeten zitten en continu low-budget te moeten gaan. Het mag wel íets kosten.

Noordkaap staat ook zeker op de verlanglijst 8)

Finland hoeft voor mij niet per se maar als we er doorheen rijden, ach waarom niet. Avondje stappen in Helsinki dan maar :eusa_dance:

Overigens gaat mijn voorkeur eerder uit naar januari 2012 dan december 2011, als ik zo brutaal mag zijn  :eusa_shifty:

Taranis

By the way, hoe staat het met de rendiershoarma?  :laugh:

KIM

Het heet wel VOMAC, maar we waren er vorige keer al over uit dat deelname hieraan eigenlijk te duur is voor wat je er voor terugkrijgt. We hebben destijds dan ook het plan uitgesproken om zelf iets te organiseren omdat dit kostentechnisch veel interessanter kan zijn. Net zoals de vorige keer zal iedereen zijn eigen hotels dan moeten boeken.

Wat mij betreft is een duur en kort programma out of the question. Ik heb de vorige keer alles gedaan onder het mom van: "Ïk doe dit maar 1 x".
Dat neemt niet weg dat op sommige momenten het best wel wat mag kosten, maar snowscooteren ga ik bijvoorbeeld niet meer doen. Het Icehotel heb ik wel wat geld voor over; eventueel zelfs een overnachting.

Mij gaat het om de reis en niet om de bestemming.

Marc O.

Citaat van: Taranis op 23-10-2010 14:45:01
By the way, hoe staat het met de rendiershoarma?  :laugh:

Lekker man, laat maar komen!! ;D

Citaat van: KIM op 23-10-2010 14:49:51
Het heet wel VOMAC, maar we waren er vorige keer al over uit dat deelname hieraan eigenlijk te duur is voor wat je er voor terugkrijgt. We hebben destijds dan ook het plan uitgesproken om zelf iets te organiseren omdat dit kostentechnisch veel interessanter kan zijn. Net zoals de vorige keer zal iedereen zijn eigen hotels dan moeten boeken.

Wat mij betreft is een duur en kort programma out of the question. Ik heb de vorige keer alles gedaan onder het mom van: "Ïk doe dit maar 1 x".
Dat neemt niet weg dat op sommige momenten het best wel wat mag kosten, maar snowscooteren ga ik bijvoorbeeld niet meer doen. Het Icehotel heb ik wel wat geld voor over; eventueel zelfs een overnachting.

Mij gaat het om de reis en niet om de bestemming.

Ik sluit me hier inderdaad bij aan. Heb geen zin om mezelf over de kop te rijden richting Noordkaap, want daar is verder eigenlijk niet zo gek veel te beleven. De reis erheen lijkt me (wederom) geweldig mooi en een dagje of 2 à 3 in de directe omgeving van de Noordkaap lijkt me ook geweldig. Maar de heen- en terugreis hebben veel meer te bieden, denk ik. Net als de afgelopen keer (www.vomac-nl.com ;)).

EDIT: url gecorrigeerd :eusa_wall:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Dat is toch prima? Ieder z'n ding :)

Gewoon ergens afspreken en als een ander een ander plan heeft, zie je elkaar op het volgende punt wel weer... je kunt altijd besluiten om een aantal dagen gezamenlijk op te trekken en een aantal dagen je eigen plan te trekken. Bijvoorbeeld aansluiten net vóór het ijshotel.

Hengeveld

Ha, wat mooi dat jullie alweer een VOMAC plannen. Die van 2011 sla ik ook over, maar wie weet kom ik 2012 ook wel. Zal het topic wel af en toe lezen.

Wat de route naar de Noordkaap betreft, kan ik uit ervaring zeggen dat als je snel heen wilt, je goed via Finland kunt. Gewoon kilometers vreten. Er zijn relatief weinig interessante plaatsen.

Wil je rustig rijden en niet veel uren in de auto zitten per dag, dan zou ik adviseren om via Zweden heen te rijden en langs de kust van Noorwegen terug te rijden. Dan heb je onderweg voldoende leuke dingen te zien en te doen (naast het rijden).

Voor nieuwelingen hier: ben je niet bekend met het noorden van Scandinavië en de weersomstandigheden, zorg dan dat je je reis goed voorbereid. Op de eerder genoemde site van Marc O is het verslag van de reis naar de VOMAC 2010 te volgen. En op www.eland.se de uitgebreidere en extremere reis - door ons VOMAC Extended genaamd - die over de Noordkaap ging, via Finland heen en door Zweden en de Noorse kust terug.

marcelV70R

Citaat van: Marc O. op 17-10-2010 21:59:53
Via de Baltische staten vind ik persoonlijk wat minder interessant. Bovendien moet je dan een stuk door Rusland, wat weer de nodige verzekeringstechnische problemen geeft.
hoe kom je erbij dat je een stuk door Rusland heen moet? Er ligt dan weliswaar een stukje Rusland daar, maar daar kom/hoef je niet doorheen hoor. Ik heb dat stuk 10jaar lang vrijwel wekelijks met de vrachtwagen gereden! Is best de moeite waard hoor, vooral Estland! Heb door héél Europa gereden, maar daar heb je de mooiste vrouwen! ;-) Marcel

Marc O.

Citaat van: marcelV70R op 28-10-2010 22:50:29
Via de Baltische staten vind ik persoonlijk wat minder interessant. Bovendien moet je dan een stuk door Rusland, wat weer de nodige verzekeringstechnische problemen geeft.
hoe kom je erbij dat je een stuk door Rusland heen moet? Er ligt dan weliswaar een stukje Rusland daar, maar daar kom/hoef je niet doorheen hoor. Ik heb dat stuk 10jaar lang vrijwel wekelijks met de vrachtwagen gereden! Is best de moeite waard hoor, vooral Estland! Heb door héél Europa gereden, maar daar heb je de mooiste vrouwen! ;-) Marcel

Dan zul je bij Tallin de boot moeten nemen. Maar dan kun je net zo goed bij Stockholm overvaren. Scheelt zo'n 600km.

Chris

Citaat van: marcelV70R op 28-10-2010 22:50:29

Mijn reis is bij deze bepaald :eusa_whistle:

Thijs T5

Lijkt me super om mee te gaan doen, Zit ik rond die tijd niet op zee ga ik zeker van de partij zijn.
Wel eventjes sparen van te voren maar dat is best goed te doen lijkt me. Vriendin voelt er ook wat voor,
Heb ik mooi de tijd een mooie set winterbanden aan te gaan schaffen...
Alleen een weekje lijkt me persoonlijk wel erg kort het te rijden aantal kilometers.

Gr Thijs

KIM

We spreken over 2 tot 3 weken.
Mijn voorkeur gaat uit naar 3 weken.

Marc O.

Ik ga ook bvk 2 à 3 weken. 3 is misschien net wat langer dan noodzakelijk maar wel comfortabel, 2 is erg aan de krappe kant voor een tocht naar de Noordkaap (als je tenminste niet iedere dag in de auto wilt zitten).

Taranis

Citaat van: Marc O. op 02-11-2010 07:36:23
2 is erg aan de krappe kant voor een tocht naar de Noordkaap (als je tenminste niet iedere dag in de auto wilt zitten).

+ 1

Vond 2 weken vorige keer ook wat krap en dan ben zijn we 'maar' tot aan Luleå geweest.