PLX vraagje(s)

Gestart door mehn, 07-11-2009 00:08:43

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Iemand ervaring met de DM-100 van PLX?
Ik zou de olietemperatuur (2x) en AFR willen kunnen meten en zien, het liefst met zo min mogelijk meters.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

pwassink

Geen dm 100 , maar ik heb al een tijdje een Dm5 in gebruik, net spul, reageert vlot, etc etc
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

Citaat van: pwassink op 07-11-2009 00:11:42
Geen dm 100 , maar ik heb al een tijdje een Dm5 in gebruik, net spul, reageert vlot, etc etc

DM5 is leuk maar dan heb je voor elke waarde die je wilt meten een aparte meter nodig en dat wil ik juist niet.

XC60 D4 AWD:

pwassink

Citaat van: mehn op 07-11-2009 10:23:53
Citaat van: pwassink op 07-11-2009 00:11:42

DM5 is leuk maar dan heb je voor elke waarde die je wilt meten een aparte meter nodig en dat wil ik juist niet.

Klopt, maar met die wat luxere oledmeter kan je toch meerdere sensordoosjes die in een daisy-chain hangen
middels de afstandsbediening weergeven , of je er ook meerdere simultaan kan doen weet ik zo niet .

Er is zelfs een mogelijkheid om de meet-data van de sensordoosjes weer op een pc te kunnen loggen middels
een apart te bestellen convertorkabeltje, dat heb ik nog niet geprobeerd ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

Precies.

Bij de DM-100 (en DM-200, maar daarvan is me het "scherm" te groot) hang je alle sensordoosje in serie aan 1 HDD en dan kun je met een afstandsbediening schakelen tussen de diverse sensoren, óf ze allemaal als tekst tegelijk in beeld zetten.

XC60 D4 AWD:

mehn

XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar ben erg benieuwd of dit display bij duister niet teveel licht produceert.
In de manual kan ik niks weervinden over een dimfunctie o.i.d. De DM-200 (60mm) versie vind ik interessanter, juist vanwege het grotere scherm.

Dave T5

Turbo-Geek

Heb de dm100 al 2 jaar.
Afgezien van de teleurstellende quality is het best handig.
Er zijn wel wat beperkingen maar bijv wbo2 en simpele temps zijn prima te monitoren.
Ik heb veel problemen met de paraatheid, dan doet ie het wel dan weer niet.
Hij gaat terug onder garantie.

Vwb licht opbrengst dit is afhankelijk van het kleurschema wat je aanhoud.
Niks geen dim functie dus heb ik kleuren gekozen die s'avonds ook rustig zijn.
Op de A pillar soms overdag met zon amper te zien.

Al met al een leuke oplossing voor verschillende waardes op 1 meter, maar het haalt het never nooit niet bij een Defi meter !

Vwb diverse waardes --> max 4 op 1 meter simultaan, geld ook met switchen.
Je kan wel max 32 sensoren aansluiten maar max 4 displayen. Je kan wel switchen tussen de sensoren (welke 4 er gedisplayed worden) maar dat doe je niet ff onder het rijden door.
Switchen tussen de 4 gepresette sensoren wel.

Let op, Turbo druk sensor is bagger, doet alleen positieve druk waardes, een net niet functie dus.
De IAT sensor was ook crap en na oa mijn feedback bij PLX is die inmiddels aangepast .
En ik hoorde van Joes dat hij problemen had met zijn olie temperatuur sensoren vwb nauwkeurigheid.
Dit gekoppeld aan de bedrijfzekerheid van mijn unit, en mijn brakke IAT sensor kan ik niet zeggen dat PLX top kwaliteit levert.

Het grote probleem met PLX in mijn ogen (en ik heb al 2 jaar ervaring met hun hardware, software, hun forum en mede gebruikers) is dat ze steeds met iets nieuws komen maar het oude dan laten liggen, kortom ze maken niks echt af.
Er zijn heel veel mogelijkheden met oa de DM100 maar sommige dingen zijn het net niet en die zouden middels een Firmware aangepast kunnen worden, maar die belofte komen ze maar niet na.

Als het je niet om WBO2 zou gaan (en dus temperaturen, druk, voltages, etc.) dan kan ik Defi echt aanraden, ook hier praat ik weer uit daadwerkelijke ervaring sedert 2 jaar.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mehn

Nieuwe c.q. volgende PLX vraag ;D

Heeft iemand ervaring met data logging van PLX?
Ik niet zo zeer geïntereseerd in de "iMFD Data Logger" maar in "iMFD SM to USB Adapter" waarmee de gegevens die uit de Sensor Modules komen in real time op een laptop gelezen kunnen worden.
Meer info: http://www.plxdevices.com/datalogger.html

Piet heeft iets dergelijks van Innovate en heeft daar goede ervaringen mee. Ik zoek PLX ervaringen.

Foto van Piet dat een idee geeft wat ik bedoel:

Citaat van: Piet op 18-09-2010 19:23:11

Ik ben benieuwd, verras me ;D

XC60 D4 AWD:

mehn

XC60 D4 AWD:

elmarconi

Citaat van: mehn op 19-10-2010 15:48:37
Niemand?  :(

Tsja, da's ook een verrassing...  ;)