Martijn en z'n V70R

Gestart door Viper850, 19-10-2010 15:02:16

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Met (ruime) voorsprong je hoogtepunt voor wbt je auto's (tot nu toe)  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

innocenti

Citaat van: MVeldhuis op 19-10-2010 23:55:59
Marco (DCCCL) is er wezen kijken.

Is het rood omcirkelde geen vulpunt?

http://img227.imageshack.us/img227/4250/naamloostn.jpg
Dat zou het vulpunt moeten zijn. Is idd autobandventiel en kan je ook bij elk benzinestation oppompen. Ik heb ze ook op mijn 850 gehad. Ik vind wel dat er veel lucht in zit. Ik reed met een onbeladen auto met max 2 bar in de dempers. Alleen als ik op vakantie ging met tent achterin pompte ik m tot 4,5 bar op. Als je zoveel druk nodig hebt is het goed je veren te controleren. Als je pech hebt zitten de nivomat veren er nog onder, want je auto staat niet erg hoog voor zoveel druk in de dempers.

toppertje

Citaat van: Viper850 op 20-10-2010 12:49:08
Citaat van: toppertje op 20-10-2010 12:26:33
hey!
in deze heb ik 3-4 jaar geleden een proefrit gemaakt,hij stond
toen der tijd te koop in Werkendam.

Hmm, interessant. Zou graag wat meer willen weten.
Waarom heb je 'm toen laten staan?
Wat was de staat destijds, vrij standaard?
Weet je wie toen de vorige eigenaar was?
Zaten er toen nog onderhoudsboekje bij? (nu niet meer namelijk)

Alvast dank!

de koop is eingenlijk afgeketst op de prijs/inruilprijs.
mankementen waren toen gekraak ad. rechtervoorzijde,ik denk een veerpootlager oid.
ook zaten er div. kleine krasjes rondom.
verder geen schokkende zaken.
de auto verkeerde toen in nog orgineele staat.
vwb onderhoudspapieren en vorige eigenaar is mij niets bekend.

Viper850

Citaat van: innocenti op 20-10-2010 20:23:11
Citaat van: MVeldhuis op 19-10-2010 23:55:59
Marco (DCCCL) is er wezen kijken.

Is het rood omcirkelde geen vulpunt?

http://img227.imageshack.us/img227/4250/naamloostn.jpg
Dat zou het vulpunt moeten zijn. Is idd autobandventiel en kan je ook bij elk benzinestation oppompen. Ik heb ze ook op mijn 850 gehad. Ik vind wel dat er veel lucht in zit. Ik reed met een onbeladen auto met max 2 bar in de dempers. Alleen als ik op vakantie ging met tent achterin pompte ik m tot 4,5 bar op. Als je zoveel druk nodig hebt is het goed je veren te controleren. Als je pech hebt zitten de nivomat veren er nog onder, want je auto staat niet erg hoog voor zoveel druk in de dempers.

Aha!
Vind de auto achter eerder te laag dan te hoog. Komt wellicht door de lpg-tank. Had jij die ook?
Wegligging verder erg goed en auto deint totaal niet, dus volgens mij is alles daar wel in orde.
Zal van 't weekend eens onder de auto kijken.

innocenti

Ik reed in de 850 ook met een LPG tank. En als je m laag vindt aan de achterzijde met 4bar druk lijkt het me goed de veren even te controleren.

Ik zal vanavond even een foto plaatsen van mn 850.

innocenti

Hier de foto van mijn oude 850. LPG tank achterin (plek reservewiel), 30mm verlagingsveren van een V70, druk tussen 1,5 en 2 bar.

Viper850

Die staat (stond) netjes op z'n pootjes.

Viper850

Zojuist, de kleine slaapt nog ;D, even het lampje van de automaat keuzehendel vervangen.
Heel goed zelf te doen in een kwartiertje.

Het lampje (kostte mij 7,50 euro):

De werkwijze (staat ook in 't Engels op Volvospeed.com):

- Armsteun omhoog klappen, klepje verwijderen, de 2 kleinste boutjes losdraaien
- muntenbakje losklikken (aan de kant van de keuzehendel omhoog duwen en schiet dan los)
- muntenbakjehouder (dat gedeelte waar de knoppen voor stoelverwarming ook inzitten) loshalen d.m.v. beetje trekken
- plastic omhulsel met daaraan de handremhoes naar links lostrekken en daarna over de handrem eraf schuiven
- nu kun je het hele middengedeelte (inclusief armsteun) omhoog scharnieren (beetje wrikken en trekken)
- nu kun je onder de keuzehendel het lampje zien zitten en deze voorzichtig uit de houder naar beneden trekken
- defect lampje eruit, nieuw lampje erin en weer voorzichtig in de houder klikken met je vingers (beetje priegelen)
- alles weer in elkaar zetten

Een aantal foto's.

Hier zit het lampje in de houder:

En het nieuwe lampje erin:

)()()sT

Dank U!  ;D
Ik moet ook nog maar had al gezien dat het een eenvoudig klusje is ;)

Viper850

>:(  :'(

Heb even wat tijd besteed aan de kwestie: Ipod aansluiten via Dension One (zo'n FM ding), welke reeds in mijn auto aangesloten zat.

Gisteren via MP een Ipod Nano (van de 1e generatie) gekocht voor twee tientjes ( ;D ). Zojuist even aangesloten in de auto. Ik heb geluid (kwaliteit kan beter, maar goed...) en gaat automatisch spelen. Voorzover dus OK. Enig probleem is dat de Ipod niet uitschakelt als ik de auto van het contact afhaal (ook niet na enkele minuten). Dat ding gaat dus gewoon door en da's niet de bedoeling. Iemand een idee?

Zo niet;
- zit ik sterk te denken aan een compatible wisselaar in de kofferbak (alleen moet ik dan wel zeker weten of hij CD-R pakt). Tips welkom!
- of ik ga voor de verandering eens de legale kant op en koop gewoon originele CD's.

)()()sT

Of gewoon de iPod eruit trekken  ???
Ik heb ook de iPod of iPhone in gebruik, en voor het gemak om altijd wat muziek bij je te hebben wil ik niet meer zonder.

Viper850

Citaat van: )()()sT op 26-10-2010 15:37:29
Ik heb ook de iPod of iPhone in gebruik, en voor het gemak om altijd wat muziek bij je te hebben wil ik niet meer zonder.

Vind het geen porem om zo'n ding constant in het zicht te hebben. En dan moet ik 'm ook elke keer zelf uitzetten...

Ik weet het... ik ben lui.

Ander vraagje: De alpine "kofferbak"wisselaars spelen die over 't algemeen ook cd-r? Heb er namelijk een gezien voor 150euro.

innocenti

Mn neef heeft altijd CD-R in zn wisselaar in de 850. Dus denk van wel.

Ik zelf heb deze http://link.marktplaats.nl/386827526 Alpine CHA-S634 MP3
Hierin kunnen ook MP3 CD's. Alleen heb je een Blitzsafe convertor nodig die prijzig zijn

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24515.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29481.0.html

Volvo850 93

@Viper850

leuk om je history te lezen van al je auto's, maar nu heb je wel de volvo van alle volvo's te pakken veel plezier en veilige km

Mvg Dennie

Viper850

Citaat van: Viper850 op 26-10-2010 15:43:02
Citaat van: )()()sT op 26-10-2010 15:37:29

Vind het geen porem om zo'n ding constant in het zicht te hebben. En dan moet ik 'm ook elke keer zelf uitzetten...

Ik weet het... ik ben lui.

Ander vraagje: De alpine "kofferbak"wisselaars spelen die over 't algemeen ook cd-r? Heb er namelijk een gezien voor 150euro.

Speelt inderdaad wel CD-R, heb al een aantal mensen gevraagd. Echter, door wijziging van plannen (sparen voor vakantie naar Canada) nu even geen geld voor een wisselaar, dus toch maar de Ipod in gebruik genomen. Ligt gewoon in het dash-kastje en gaat vanzelf wel een keer uit als ik het contact heb afgezet. Wordt dan namelijk niet meer opgeladen en speelt dus nog een tijdje door. Niemand last van.
Een wisselaar staat nog wel op het verlanglijstje, dan kan de Pro Logic kwalieit namelijk ook gebruiken.