storingscode????? wie oh wie weet het???? (ik niet)

Gestart door Diederick, 28-09-2010 09:45:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diederick

Zit met 2 storingscodes en weet echt niet wat het betekent en wat we ermee moeten doen???

zou 1 van jullie mischien advies kunnen geven
alvast bedankt heren

de codes zijn als volgt:28: EFI:666 en 43: AT-324

wat moet ernou vervangen worden?
is de bak gewoon dood en lopen we gewoon weer 1200 in ze achteruit of is het iets anders?? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

sjarrel2

Uitgaande van een AW50-42 bak:
AT-324:  Gear 4, incorrect ratio
EFI-666: DTC in transmission CM

Wat het verband tussen deze twee is zie ik ook 1,2,3 niet. Brakke PNP switch???

)()()sT

En wat is er dan aan de hand? Rolt ie niet, of...?

Diederick

Ja koppeling slipt en hij gaat gewoon soms niet in zijn versnelling,  dan blijft ie hangen heel vreemd is het
dan trek je op in zijn D uiteraard en dan blijft ie hangen in zijn 1 en dan ff van het gas af en hup dan gaat ie maar van zijn 3 naar zijn 4 blijft ie heel vaak hangen

mevita


Diederick

Citaat van: mevita op 28-09-2010 19:56:51
allereerst oliepeil controleren,

gr mevita

Hebben we gedaan en die is dus helemaal goed, kan ook niet echt ijzerslijpsel zien
sta voor een raadsel
moet ik de bak nu vervangen???? nogmaals het rare is dus dat ie soms wel en soms niet schakeld je, je zou dus denken software matig,kan het te maken hebben dat ie gechiped is?

Ludo

Citaat van: Diederick op 28-09-2010 09:45:46
Zit met 2 storingscodes en weet echt niet wat het betekent en wat we ermee moeten doen???

Zoeken levert vast wel resultaten op.  ;D
Maar als éérste altijd foutcodes resetten na uitlezen, en kijken of ze terug komen.

Volgens mij duid de code op de standensensor. (?)
Al eens geprobeerd, als de pook een keer of 20 op en neer halen verbetering brengt?.

Diederick

Citaat van: Ludo op 29-09-2010 11:22:38
Citaat van: Diederick op 28-09-2010 09:45:46
Zit met 2 storingscodes en weet echt niet wat het betekent en wat we ermee moeten doen???

Zoeken levert vast wel resultaten op.  ;D
Maar als éérste altijd foutcodes resetten na uitlezen, en kijken of ze terug komen.

Volgens mij duid de code op de standensensor. (?)
Al eens geprobeerd, als de pook een keer of 20 op en neer halen verbetering brengt?.
Thanx ludo  ga ik meteen proberen.
en uiteraard heb ik de foutmeldingen laten reseten alleen kwamen ze redelijk snel weer terug de eerste keer na 2 dagen en de tweede keer binnen 10 min.

daanwilms

hee, je moet de pook zeker wel 20 keer heen en weer doen en als het dan heel even beter is dan ligt het aan de pcu. dat is een schakelaar die zit onder het lucht filter is makkelijk zelf tevervangen en kost ook weinig :)

daanwilms


animalT5R

Citaat van: daanwilms op 07-10-2010 09:25:57
hee, je moet de pook zeker wel 20 keer heen en weer doen en als het dan heel even beter is dan ligt het aan de pcu. dat is een schakelaar die zit onder het lucht filter is makkelijk zelf tevervangen en kost ook weinig :)
Psst Daan,
Dat gaf Ludo ook al aan,2 posts eerder.
En om de PNP te vervangen moet er wel een tooltje bijkomen ivm afstellen..
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

cas

geen verstand van bakken van volvo hoor.... maar ik had laatst ook gedoe met de bak van mn bus. heb het filter vervangen, en toen was het weer fijn rijden zonder dat soms wel of niet aangrijpen  ;D  heb een magneetje onderin de pan om slijpsel op zijn plek te houden, en niet rondzwemmend in de bak.

kortom, evt filter ? in de bak vervangen/schoonmaken een idee?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

arjenT5R

is niet echt zelf te doen moet je laten doen
maar ik denk ook aan vervuiling en kleppen die blijven hangen in het kleppenblok.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!