Poek!: alle metertjes omlaag...

Gestart door Nunki, 09-09-2005 17:28:17

Vorige topic - Volgende topic

Nunki

Hier een hele rare:

Tijdens onze vakantie vielen mijn benzine en temperatuur-metertjes als een baksteen omlaag, telkens wanneer ik de wagen tot stilstand bracht. (bijv. voor een stoplicht, in de file, parkeren, etc...) Dit terwijl de motor dan nog gewoon stationair liep.
Wanneer ik dan weer gas gaf en de boel weer aan't rollen ging, stegen de metertjes weer langzaam. (bij gewoon stationair gas geven bleven ze omlaag)
Het maffe is dat hij het kwaaltje nu weer verdwenen is!
Iemand enig idee wat dit geweest zou kunnen zijn? Ik heb m'n garage net gevraagd maar die had er nog nooit van gehoord...

Gr. Valetijn

Derks

Er is wel een vaker over gesproken:http://www.volvo850forum.com/index.php?board=28;action=display;threadid=4144;start=0

jammer genoeg staat er geen kant en klare oplossing tussen.

gr derks

thuur

Nee inderdaad, geen concrete oplossing voor gevonden. Ik heb me toen in dat fenomeen verdiept en ik zou dolgraag zo'n kapot klokkenwinkel willen ontvangen voor een diepere analyse.

Het vervangen van de gehele klokkenwinkel schijnt wel te werken trouwens..

Ik heb zelf een keer lang aan mijn auto gesleuteld en de accu de hele tijd afgekoppeld gehad. Toen ik later de alles weer aansloot en de auto startte, een stukje wegreed en motor liep lopen zag ik (tot mijn schrik!) dat mijn meters ook beneden hingen :o.. Inderdaad de auto een stukje laten rollen loste het probleem op. Ik heb het nooit meer gezien hierna ???

Gr :-\

denkweb

Heb je de meters ondersteboven gemonteerd Thuur ;)

Toch waardeloze actie... kabelbreukje ergens?

thuur

Citaat van: denkweb op 09-09-2005 21:18:58
Heb je de meters ondersteboven gemonteerd Thuur ;)

Toch waardeloze actie... kabelbreukje ergens?

Nee, niet aan de meters gezeten.. ik was met een multi-riem experiment bezig. Voor het gemak bouw ik dan altijd de computerkast uit ;)

Gr 8)

Nunki

Hmmmmm erg vreemd...
Ik heb er nu gelukkig geen last meer van, maar schrok wel even toen ik het zag. Ik parkeerde de wagen op een schuine helling en zag ineens 'alles instorten'... Ik dacht eerst dat de motor was uitgevallen (die zijn ook zo stil in stationair!) dus snel naar de toerenteller kijken, maar dat was allemaal nog ok. Ik had geen zin in gedonder met de roffel (zat toen in frankrijk) maar gelukkig bleef de hele handel naar behoren funktioneren, ondanks de zakkende metertjes. (wel frustrerend trouwens in files)
Nu dus nergens last meer van... we blijven duimen.