Welke stabilisatorstangen?

Gestart door totziens, 19-11-2009 12:39:49

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Citaat van: thuur op 10-10-2010 11:11:14
Ok, ik gooi nog een leuke in de groep (niet zelf verzonnen overigens):

Als je de auto verlaagt, moet je dan geen kortere endlinks nemen?

Gr :D

Eerder langere lijkt mij, of zit ik nu met een verkeerd plaatje in mijn hoofd... :eusa_doh:
2011 V70 2.0T R-Design MT

mehn

Citaat van: thuur op 10-10-2010 11:11:14
Ok, ik gooi nog een leuke in de groep (niet zelf verzonnen overigens):
Als je de auto verlaagt, moet je dan geen kortere endlinks nemen?
Gr :D

De verlaging (kortere veren) zit toch hoger dan de bevestiging van de endlinks. Lijkt me overbodig dus ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

zwamborn

"Het gaat me alleen om de endlinks; waarom zijn die er in een dikkere versie als dat niets uitmaakt? En wat merk ik in het rijden van de speling op een ervan? Ik vind de auto wat rammelig op slecht wegdek, kan dat daar vandaan komen? Kan ook komen door het toch al wat stuggere onderstel vanwege het verzwaarde onderstel."

De rest is en blijft standaard. Het eerste antwoord op de vraag van de TS betrof ook de endlinks, vandaar dat ik er op inhaakte. Op het forum worden de termen nogal door elkaar gehaald :eusa_think:, dus ik snap de verwarring...

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 10-10-2010 15:54:31
Citaat van: -D©©©L- op 10-10-2010 10:51:58
Dikkere stabilisator stangen zijn niet per definitie zaligmakend.

Ik weet niet wat je zaligmakend noemt Marco ;D , maar het overhellen in bochten word er toch een stuk door verminderd.

Ik denk dat je in een cabrio dan toch wel serieuze torsie op de koets krijgt.

zwamborn

Inmiddels de IPD HD enlinks bij Marc besteld (samen met zo'n fijn K&N luchtfiltertje  :eusa_dance:, dank voor de snelle levering, Marc  :eusa_clap:) en gemonteerd. Rammelen zeker minder; of hij ook strakker rijdt weet ik nog niet echt. Voor mijn gevoel wel, maar dat heb ik meestal als ik er weer geld in gestoken heb  ;)