Inhouden 850 2.0 20v

Gestart door MichaMicha, 28-10-2010 16:27:58

Vorige topic - Volgende topic

MichaMicha

Af en toe heb ik last van een korte hik tijdens het optrekken en mijn auto lijkt niet heel goed te trekken. (al kan ik niet echt vergelijken). Ook reageert de auto traag op het gaspedaal. (of is dit gebruikelijk?)
Ik lees wel allemaal dingen over gaskleppen schoonmaken en gaskleppositiesensor maar ik weet niet zo goed hoe en wat.
Heeft iemand handleidingen of zijn er andere dingen die ik eerst zou kunnen proberen?

arjenT5R

hoe fris is de ontsteking?
op de bougie kabels staat vaak een jaartal
begin maar eens met de gehele ontsteking vervangen  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

snix

Sluit ik me bij aan:
Ontstekings unit, rotor, verdelerkap, kabels en bougies. Vooral de kabels.

Onderwerp is nog recent aan de orde geweest daarin staan ook andere mogelijkheden.

Groetjes

MichaMicha

Oh dat is niet eens zo'n duur grapje. Voor iets meer dan 100 euro zou ik klaar zijn. Ik kijk zo ook nog even naar het jaartal van de bougiekabels, hoeveel jaar is nog acceptabel?

snix

Acceptabel totdat ze stuk zijn :evil: sorry echt geen idee. De meeste rijden ermee door totdat ze er problemen mee ondervinden. Als ze van rond het bouwjaar van de auto zijn, wat je nog regelmatig ziet, zou ik daar maar eens beginnen.

Luc

De mijne waren van 1995, de originele nog dus. Waren niet stuk of zo, maar ik heb gewoon uit voorzorg de hele klimbim vervangen. Is echt de moeite waard, de auto loopt mooier stationair, start makkelijker en hangt wat beter aan het gas, al is dat natuurlijk subjectief.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet