850 met een paar gebreken

Gestart door mark v sas, 25-10-2010 19:17:25

Vorige topic - Volgende topic

mark v sas

goede avond allemaal

ik heb een tijdje geleden een volvo 850 gekocht voor mijn vrouw en mijn 1week oude mannetje
mijn eigen auto is niet echt lekker voor zo'n kleine (maar dat terzijde)

1) nu blijkt dat de kachel en airco alleen op stand 4 werkt, en de rest niet wat kan dit zijn... :eusa_think:

2) als de auto 2dagen stil staat start hij niet, ben al wel aan het meten geweest maar heb geen lek stroom of massa fout dus ook hier, wat kan dit zijn :eusa_think:

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :eusa_dance:
mvg mark v sas

elianmars

Het eerste probleem zou opgelost moeten kunnen worden met een andere kachelweerstand.

Het tweede zou aan een zwakke accu kunnen liggen.

henry classic v70

Een zwakke accu kan dan weer veroorzaakt worden door niet goed bijladen. Dit hoeft niet altijd aan de dynamo te liggen maar kan ook heel goed de kabel naar de accupool (+) zijn.

Als je de wagen aan het lopen hebt voel dan na een tijdje maar eens aan de kabel; als deze flink warm/heet is dan zit er corrosie binnenin de kabel die gaat werken als een weerstand waardoor de dynamo niet genoeg stroom kan doorvoeren.
Stukje van de kabel verwijderen en een nieuwe accupoolklem (zo'n simpele van messing) eraan zetten, als dit het euvel is........
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ronald21

yep en meet de dynamospanning of deze nog wel in orde is.

ulkeman

waarschijnlijk een dode accu.
kwestie van verwisselen kan het probleem al doen verhelpen.
en met de kachel is het idd de kachel weerstand ff vervangen en alles doet het weer.
succes

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen