Sam's Volvo : Van oud ( T-5 ) wrak tot racekar

Gestart door SamSterckval, 26-10-2010 23:30:47

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: M a r c op 17-11-2010 22:33:07
Citaat van: Dirk342 op 12-11-2010 07:26:39
De methode zoals Marcel laat zien passen we hier ook altijd toe, gaat het snelst en werkt perfect.  Ook het 'omhangen' van een ander motorblok is dan zo gedaan plus je kunt lekker makkelijk bij alle keerringen (indien nodig)

Via boven gaat veel sneller.... Alleen even kabelboom bij de ECU loskoppelen, steekassen en wat slangen los en dan kan ie eruit. De rest blijft gewoon zitten.
Zal je echt niet tegen durven te spreken Marc maar heb het nu diverse keren gedaan en ook eens met tijd opgenomen, gewoon voor de gein maar bij ons blijkt dat het onderlangs echt sneller is.  Juist door de linkse steekas die verschrikkelijk vast kan zitten in de bak.  In principe zijn het 10 schroeven en het hele spul dondert al omlaag (buiten slangen en kabeltjes om)  Het enigste nadeel wat wij ervaren is dat bij het omhoog takelen je altijd met z'n 2en moet zijn.  Ik denk ook dat dit te maken heeft met het feit dat we (nog) geen brug hebben en beperkter zijn in onze mogelijkheden als dat jij bent.

SamSterckval

Ja, maar daar is het te laat voor, het blok is er al uit :-P

SamSterckval

Als jullie zo'n blok aan zo'n montagebok hangen, wat voor bouten gebruiken jullie dan?  Ik zou denken dat het moet met m10x1,5  omdat de versnellingsbak daarmee vastzit

arjenT5R

Eh ja en gebruik dan geen RVS A2 of 4.4 staal ofzo maar gewoon fatsoenlijke bouten  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

SamSterckval

De motor hangt eraan, heb nog wat m10 draadstangen gevonden!

SamSterckval

SamSterckval

heb vandaag proberen de krukas eruit te halen, maar, ik heb geen "poelietrekker"(of hoe noemen jullie dat) met 2 benen...
heeft er iemand toevallig een idee hoe ik de trillingsdemper en het tandwiel van de krukas krijg?

en iemand een idee wat het kost om een cylinderkop te laten 'flowen'?

SamSterckval

De kleppen liggen eindelijk uit de cylinderkop.

en ik begin wat zenuachtig te worden voor de wederopbouw  :eusa_shifty:

maruska

je labelt iig alles, das een sterk puntje ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Citaat van: SamSterckval op 05-12-2010 20:06:03
heb vandaag proberen de krukas eruit te halen, maar, ik heb geen "poelietrekker"(of hoe noemen jullie dat) met 2 benen...
heeft er iemand toevallig een idee hoe ik de trillingsdemper en het tandwiel van de krukas krijg?
Op de ouderwetse manier, met 2 bandijzers / hele grote schroevendraaiers aan weerzijden erlangs en dan een korte felle ruk geven ?

SamSterckval

Das een goeie manier als je daar wat getraind in bent, maar ik zou het maar al snel kapot doen vrees ik, maar nu is het nog enkel de krukas, dus ga ik van de week gewoon een nieuwe halen:)

Dan tijd om de cylinderkop weg te doen voor revisie, de krukas weg te doen voor te balanceren, enz...

En eens goed beginnen denken over de kleuren, rolkooi, en schroefkit. ( als er iemand suggesties heeft, laat maar komen)

SamSterckval

Cilinderkop is weg, wordt gevlakt, nieuwe valveseals, kleppen+zittingen geslepen, en helemaal uitgekuist!

Morge ga ik ook de versnellingsbak laten vollopen met diesel, zodat ook die weer proper is

ulkeman

heb je nu ook gezien of de kop daadwerkelijk lek was?
verder al een bult werk verzet binnenkant auto ook helemaal kaal?

dash er uit enzo ?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Piere

Moet jij niet studeren in de plaats mann? :P

Mooi dat't zo opschiet. Heb je eigenlijk een datum voor ogen wanneer alles moet af zijn?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

SamSterckval

@ulkeman
De kop is niet lek  ;D
en neen, vanbinnen is ie enkel nog maar achteraan kaal, de motor moet nog ingereden worden als ie klaar is, en dat zal wrs gewoon op de openbare weg gebeuren, dus vanvoor blijft het interieur er voorlopig nog in.

en @ piere
nee hoor, ik ben voltijds werknemer bij een volvo verdeler :)
en een datum heb ik niet echt, einde van de zomer 2011 zou ik hem wel graag terug rijdende hebben, eind 2011 klaar voor circuitgebruik zou mooi zijn :)