Eddie stelt zich voor

Gestart door electric-eddie, 16-11-2010 23:39:12

Vorige topic - Volgende topic

electric-eddie

Na jarenlang het gemak van een lease-auto te hebben gehad, zelf een auto aan moeten schaffen nadat ik mijn baas de goude handdruk heb gegeven.
Ik wilde mijn eigen installatiebedrijf (elektrotechnisch) starten. Dit mijn voormalige baas kenbaar gemaakt te hebben, bleek hij hier toch niet zo mee eens te zijn. Hij wees mij op het mij bekende concurrentiebeding in mijn arbeidscontract. Ik ervan uitgaande dat hier wel over te praten zou vallen de onderhandeling opgezocht. Ik had hem een royaal aanbod gedaan dacht ik zelf. oa het relatiebeding verlengen naar 2 jaar ipv 1, wat mij voor hem het belangrijkste ding leek. Dat ik niet in zijn vijver zou gaan zitten. Ook had ik voorgesteld niet aan zijn personeel te gaan trekken en nog wat dingetjes.
Maar dit alles was niet voldoende voor hem. Hij wilde een flink zak geld zien. Aangezien ik het vertik een concurrentiebeding van 1 jaar af te kopen voor een bedrag waarvan ik bijna een jaar kan leven, heb ik gewoon ontslag genomen.

Aangezien ik hier en daar wel wat klusjes heb liggen komt het geld toch wel binnen. Ondertussen ben ik aan het kijken of het juridisch mogelijk is om gewoon een jaar als klusbedrijf aan de gang te gaan zonder dat ik gelijk een zaak aan mijn broek heb. Ben handig zat wat dat betreft.

Maar door dit verhaal kwam ik dus ook zonder leasebak te zitten, dus moest op zoek naar een auto.
Ik had een paar criteria. oa Diesel gezien de vele kilometers, veel laadruimte gezien matriaal en gereedschap en niet al te duur gezien mijn onzekere inkomsten, want uitkering trekken laat ik wel aan mensen over die het echt nodig hebben.

Dus het werd een 850 2.5 tdi estate uit 96 met bijna 5 ton ook al is ie qua wegenbelasting niet echt goedkoop.

Natuurlijk ben ik van te voren flink aan het googlen geslagen en kwam vrij vlot op dit forum uit. En wat ik hier alzo gelezen had blijken deze motoren zo goed als onverslijtbaar te zijn. dus reden te meer om zeker voor een 850 te gaan.

Vorige week was het dan eindelijk zover. Trotse eigenaar van een eigen Volvo.
Er mankeert wel het een en ander aan de auto, maar verwacht er niet al te hoge kostenposten van.
Hij rammelt bij stationair draaien, waarschijnlijk de motorsteunen tenminste wat ik vanuit dit forum heb weten te halen. Er zijn wat lampjes kapot in het dashboard, de remmen zijn nodig toe aan een opfrisbeurt en er komt een trilling van rechtsvoor.

Nu heb ik de mazzel dat een gepensioneerd familielid decennia lang chefmonteur bij een volvogarage is geweest. Dus die laat ik even kijken waarvan hij denkt dat er aan vervanging toe is.

Maar natuurlijk deed het hem wel dat die mooie 850FORUM sticker al op de achteruit zat bij aanschaf, al geloof ik niet dat de gene van wie ik hem kocht hem er zelf opgeplakt had. Hij heeft hem tenslotte maar 3 maanden in bezit gehad.

Ik zal dus vanaf nu wel vaker op dit forum te vinden zijn.

Groetjes Ed

elmarconi

Citaat van: electric-eddie op 16-11-2010 23:39:12
Nu heb ik de mazzel dat een gepensioneerd familielid decennia lang chefmonteur bij een volvogarage is geweest. Dus die laat ik even kijken waarvan hij denkt dat er aan vervanging toe is.

Welkom. Had je de betreffende pensionado niet een aankoopkeuring kunnen laten plegen?
--
Autogas Inside . . .

electric-eddie

Hij woont voor mij niet echt in de buurt en wil hem ook niet teveel tot last zijn. Ik zie hem gemiddeld een keer per jaar. Maar als ik een keer naar hem toe kom zal hij vast wel wat voor me na willen kijken. Gezien ik hun ook ooit eens heb geholpen met hun elektrische installatie thuis.

rovelra

Welkom op het forum en op naar nog eens 5 ton erbij !

Ries van de Zilverschuit

Welkom! Dappere beslissing ook. O ja, die auto is bijna een youngtimer, na 15 jaar. Bijtelling is dan 35% over de dagwaarde. (Of je moet er helemaal niet prive in rijden. Administratie!) Scheelt een slok op een borrel bij reparaties en onderhoud. Moet je hem wel op de zaak zetten natuurlijk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

)()()sT

Welkom!
Ik denk dat ik ook eens een diesel ga zoeken en die zakelijk ga rijden  :D

EdenAli

Welkom naamgenoot
fototje zou leuk zijn (van je auto dan)

electric-eddie

Ik heb echt te weinig uren in een week. Maar misschien heb ik aankomend weekend wel een gaatje vrij om wat foto's te nemen en te posten.
Niet dat het een spectaculaire auto is ofzo. Ziet er vrij standaard uit aan de buiten en binnenkant.

Maar mijn 2 rechterhanden jeuken wel enorm om het een en ander eens onder handen te nemen. Eerst maar zorgen dat ie weer technisch 100% op orde komt. Nu alleen de tijd er nog voor vinden.

Ik heb wel al het een en ander aan handleidingen gedownload. Dus met dit forum, handleidingen, advies van het familielid en vriend (monteur bij defensie) met loods en brug en alle gereedschappen, moet ik toch een heel eind kunnen gaan komen.