Brandstof vlotter ???????

Gestart door Pineukio, 26-10-2010 14:34:22

Vorige topic - Volgende topic

Pineukio

Hallo Beste Mensen
Hier is Pineukio  :eusa_liar: weer en dat is een slecht teken want dat wil zeggen dat er weer iets stuk is  :eusa_think:

Het gaat om de brandstof (benzine) meter van mijn Volvo 850 van 1995 die de ene keer wel iets aangeeft en de andere keer blijft die op leeg staan en het lampje gaat dan wel of niet branden dat de tank leeg is en de Volvo Dealer zou het de vlotter kunnen zijn maar hij heeft nog niet gekeken maar het zou wel een dure grap worden.
Heeft er iemand ervaring mee en of dat zelf te verhelpen is ?????????

Groeten van Pineukio   :eusa_liar:   

KIM

Lijkt inderdaad op de tankvlotter. Is alleen te verhelpen door de vlotter te vervangen.
Ik weet alleen niet of dit los of als geheel onderdeel van het pomphuis gekocht kan worden.

-D©©©L-

Ik zou eerst de stekkers van de tankvlotter even nazien.

Pineukio

Beste Mensen

Ik had advies gevraagt over de brandstof vlotter omdat de brandstof ( benzine ) meter het de ene keer wel doet en dan weer niet.
Nu is mij opgevallen dat als ik mijn Volvo 850 R van 1995 's morgens start de meter wel uitslaat en de rest van de dag niet ???? en de board computer springt dan vanzelf op de stand hoeveel km. ik nog kan rijden terwijl die standaard op temperatuur staat ??????
Spookt het in mijn Volvo  ???
Als er iemand is die hier meer van weet wat het kan zijn zou die mij daar enorm mee helpen want ik ben een leek op auto gebied.

Groeten van Pineukio   :eusa_liar:   

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

haasje

Zo op een afstand zeggen wat er aan de hand is lukt niet, maar mogelijkheden:
-niveausensor (of het een vlotter is weet ik eigenlijk niet)
-kabels van vlotter naar tellerunit, incl de connectoren
-tellerunit

Dat je bc naar resterende km gaat is heel normaal, als je niveau zodanig laag is dat je niveaulampje gaat branden schakelt de bc automatisch over. Even de schakelaar een stand verzetten en weer terug geeft wel de gevraagde info.

thuur

Citaat van: haasje op 27-10-2010 23:43:04
Dat je bc naar resterende km gaat is heel normaal, als je niveau zodanig laag is dat je niveaulampje gaat branden schakelt de bc automatisch over. Even de schakelaar een stand verzetten en weer terug geeft wel de gevraagde info.

Als dat zo normaal is, waarom doet mijn V70 '97 dat niet dan?

De '93-er 850 doet dat wel.. :eusa_eh:

Gr :eusa_think:

PS: maar: ja, het is een vlotter.

haasje

Klopt, mijn huidige tellers (X70) doen het ook niet, mijn oude (850) teller wel.

-D©©©L-

Als je een leek bent op auto gebied, dan zou ik dit tankmeter probleem gewoon laten oplossen door je garagebedrijf.