Speakers voorportieren, iso-stekker?

Gestart door MØRK, 27-01-2011 20:13:09

Vorige topic - Volgende topic

MØRK

Nu ik me heb voorgesteld op het forum maak ik er maar meteen gebruik van  ;D

Omdat ik alleen speakers in het dashboard had, heb ik twee originele Volvo speakers in de voorportieren gemonteerd, helaas komt er nog geen geluid uit.

Ik heb radio eruit getrokken en kwam tot de ontdekking dat er één gedeelte van de iso-stekker niet is aangesloten. Ik kon me nog vaag herinneren dat er bij de kachelmotor nog een losse stekker lag, dus heb ik deze even opgezocht. Helaas passen de stekkers niet in elkaar. Ik heb deze iso-stekker:

Het linkse blok is niet aangesloten, op de onderstaande foto's is de stekker te zien die ik in de buurt van de kachelmotor heb gevonden:

Is dit een stekker voor de radio of hoort hij ergens anders in te zitten? En kan het zijn dat volvo's van voor '93 een andere stekker hebben?

thuur

Citaat van: MØRK op 27-01-2011 20:13:09
Is dit een stekker voor de radio of hoort hij ergens anders in te zitten? En kan het zijn dat volvo's van voor '93 een andere stekker hebben?

Nee. De speakerstekker staat op je eerste foto en is onderdeel van cq. dezelfde als de voedingsstekker.

Gr 8)

MØRK

Bedankt voor je reactie, één van de stekkers op de eerste foto is niet aangesloten. De stekker die in het linkse blok hoort kan ik niet vinden (tenzij het degene die ik op de foto heb gezet is) Hier nog een foto van de huidige situatie:

Daar moet dus nog een stekker in, de enige die ik kan vinden is die bij de kachelmotor maar die past niet.

thuur

Waar lopen die groene/witte/paarse en grijze kabels naartoe linksonder op de foto?

Gr ???

MØRK

Die lopen van de ene naar de andere stekker, zijn aardig lang (zie bovenste foto). Ze komen dus niet uit de auto.

EdenAli

MØRK

Hmm..
Nu weet ik 't al helemaal niet meer, een hoop kleuren uit dat schemaatje komen er niet in terug en er zijn maar zes draadjes i.p.v. acht.
Als het niet de stekker is van de radio, wat zou het dan kunnen zijn? M'n kachelmotor enzo werken prima, dus daar is hij denk ik niet van.

Morgen maar eens kijken wat er gebeurd als ik wat draadjes met elkaar verbind, hopen dat hij niet ontploft ofzo  :P

EdenAli

Zit er bij mijn ook is van een alarm of zo ik heb 'm niet aangesloten

MØRK

Bedankt, ik heb de losse stekker maar zo gelaten en ben verder gaan zoeken.
Ik heb de goede connector gevonden ergens helemaal onderin ergens achter geklemd, vlakbij de versnellingspook, de speakers doen het nu wel :)