Brandstofpomp vervangen voor imitatiepomp

Gestart door Snellebaksteen, 16-06-2007 22:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Losdremelen en terug vast zetten met PUR of kit.  :eusa_whistle:



Geintje natuurlijk. Misschien werkt een malletje van 12 of 18 mm plaat met een hefboom eraan ook wel, dat heb je zo gezaagd als je de plaat hebt liggen.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lucas

Zo, gekke ding is los, WD40 en idd een filtertang maakten het wat makkelijker. Mijn dank is groot!
'96 850 T-5

Snellebaksteen

12,5 jaar geleden heb ik deze beschrijving gemaakt en nog steeds is hij nuttig!
Het kleine meisje dat op de foto staat in de 2e post is ondertussen een hele dame geworden van bijna 15 die momenteel hard aan het leren is voor een wiskunde toets die ze morgen heeft.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elmarconi

Citaat van: Snellebaksteen op 05-02-2020 23:48:28
12,5 jaar geleden heb ik deze beschrijving gemaakt en nog steeds is hij nuttig!
Het kleine meisje dat op de foto staat in de 2e post is ondertussen een hele dame geworden van bijna 15 die momenteel hard aan het leren is voor een wiskunde toets die ze morgen heeft.

Volledig off-topic: Wiskunde toetsen, vaak paniek in de tent hier. Goed gegaan?
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: Snellebaksteen op 05-02-2020 23:48:28
12,5 jaar geleden heb ik deze beschrijving gemaakt en nog steeds is hij nuttig!
Het kleine meisje dat op de foto staat in de 2e post is ondertussen een hele dame geworden van bijna 15 die momenteel hard aan het leren is voor een wiskunde toets die ze morgen heeft.

Time flies. Fruit flies too ;)
Bijzonder hoor. Hoop dat het goed ging. Mooi vak. Het is als de dag van gisteren. Die Deatsch pomp bleek ook niet bestand tegen de tijd. Hoge opbrengst en stil. Dat wel. In het najaar van 2019 alweer kapot. is drie jaar meegegaan. De Walbro nog geen jaar. Van AEM heb ik nog geen daily driver ervaringen gehoord. Eigenlijk blijkt mijn Vialle LPI pomp "nieuw" model dan nog heel betrouwbaar op een aardig getunede wagen. De opbrengst schiet overigens wel te kort. Maar goed op LPG is dat weer een ander verhaal. ;D

Snellebaksteen

De dame van bijna 15 heeft een 9,5 gehaald. Papa is weer trots.
Ik hou mij zelf graag voor de gek dus ik roep dat het komt omdat ik zo goed kan uitleggen.
Als je wil lachen moet je je zelf kietelen toch?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

robbar

#126
Vandaag dit topic gebruikt om de Brandstofpomp bij mijn S70 Bifuel te vervangen.

Werkt nog steeds alles netjes los gekregen echter bij een Bifuel zit het luikje precies onder de tank waardoor je de oude pomp niet kan verwijderen en de nieuwe niet kan plaatsen.

Gastank moet dus los  :( >:(





V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

bArtch

Zojuist een nieuwe originele brandstofpomp gekocht van Bosch (0-580-314-067) voor mijn 850 2.5 10v uit 1995. Ik stond van de week helaas stil op de snelweg na de vakantiegerugreis. Hij kreeg geen benzine meer. Er staat ruim 500.000 op de teller, dus logisch dat er af en toe wat versleten raakt. De boosdoener was vermoedelijk relais 103. Deze heb ik inmiddels opnieuw gesoldeerd en het euvel lijkt verholpen. Toch lijkt het me verstandig om de brandstofpomp ook te vervangen. (ik rijd op LPG overigens).
Werkt de de tutorial uit deze thread ook met een losse Bosch Pomp (0-580-314-067)? Of moet ik dan nog modificaties doen? Ik heb hem gekocht bij Autodoc. In deze post https://volvo850forum.nl/index.php/topic,79669.msg1656117.html#msg1656117 zegt iemand volgens mij wel dat er "appendages" missen om de slangen te kunnen aansluiten. Kan iemand dat misschien verifieren/toelichten aub?
thx!
Volvo 850 - 2.5 - 10V - 1995

KIM

Dat topic gaat over een AWD: die heeft een andere constructie.
Ook bij LPG bedrijf draait de brandstofpomp altijd; hij slijt dus net zo hard (of zelfs harder als je veel met een lege tank rijdt).

Ik heb de pomp ooit wel vervangen bij de 850 maar weet eerlijk gezegd niet meer welke belemmeringen ik tegen kwam. Weet wel dat een en ander niet altijd pas is.

bArtch

Volvo 850 - 2.5 - 10V - 1995