Bovenste schokbreker-rubber KAPOET!

Gestart door Zippo, 22-03-2004 19:02:39

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: dekoppelkoning op 17-05-2015 15:38:31
Beste volvorijders,

Vorig jaar heb ik de voorschokbrekers van mijn 850R vervangen voor Koni FSD. De rubber veerzittingen waren doorgerot en dat was een mooie aanleiding. Toen heb ik alles vernieuwd: lagers, rubber veerzittingen en die eindaanslagen van de schokbrekers. Na een paar maanden begon links te kloppen maar ik kon niet veel bijzonders ontdekken: geen speling op reactiestangen etc. maar bovenste ronde schijf op de schokbreker leek wel wat hoger te zitten. Nu na bijna een jaar is het geklop niet meer om aan te horen. Nu zie ik dat aan beide kanten die metalen bus finaal uit de rubber veerzitting is gescheurd. Hoe is dat nou mogelijk na een paar maanden? Net één veerpoot los genomen en had het echt juist gemonteerd maar rubber is finaal kapot. Vorige rubbers zaten er op toen ik hem kocht 160.000 km terug... Iemand eerder meegemaakt? En heeft iemand kwaliteitsverschil gemerkt tussen originele en imitatie? Komt het door de FSD's? Mijn vriendin rijdt tegenwoordig wel regelmatig over een lange slechte klinkerweg. Dan komt het er wel op aan wellicht  :eusa_think:

Imi is heel variabel qua kwaliteit.
Weet je nog.een.merk?
Je bent helaas niet de eerste.

Beste Is skf , febi, Sachs of origineel.
Op ebay heb je een skf setje lagers en rubbers voor 150.
Ik zou het nu gelijk in 1 keer weer geheel aanpakken.

Zoek op ebay op: Federbeinstützlager, Domlager SKF VKDC 35634 T

volvobug

Met imitatieveerzittingen kun je het slecht treffen ja.

En ik vermoed dat de kruismoer onder de bovenste schotel niet goed vast gezeten heeft. Dan gaat het "kloppen"  en krijgt die bus extra op zijn lazer.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

dekoppelkoning

Thanks. Ik heb een beetje haast dus ik ga morgen maar origineel halen bij de dealer. Ik weet het merk niet meer. Volgens mij bij estateservices gekocht. Die kruismoer ga ik zo checken! Ah, ckeck net even en heb het inderdaad bij estateservices besteld maar geen merk in de bestelling.  Was in maart 2013. .... Vergis ik me zomaar een jaartje  ;D
Groeten,

Wouter

V70geRwin

Citaat van: dekoppelkoning op 17-05-2015 19:32:47
Thanks. Ik heb een beetje haast dus ik ga morgen maar origineel halen bij de dealer. Ik weet het merk niet meer. Volgens mij bij estateservices gekocht. Die kruismoer ga ik zo checken! Ah, ckeck net even en heb het inderdaad bij estateservices besteld maar geen merk in de bestelling.  Was in maart 2013. .... Vergis ik me zomaar een jaartje  ;D

Huismerk is scanpech. Jaartje extra maakt het iets minder slecht  ;)
Met name de lagers zijn bij de dealer fors duurder.
Succes ermee.

dekoppelkoning

Pfff, rechter lager ook kapot. Kruismoeren zaten mooi vast dus dat was het niet helaas. Dan waarschijnlijk toch de matige kwaliteit van de onderdelen. Het enige lager wat nog heel is, is een QH. Dat weet ik toevallig nog want beide waren verschillend en deze van QH vond ik er kwalitatief beter uitzien. Ben benieuwd wat het zaakje bij de dealer kost want heb toch nu regelmatig goedkoop/duurkoop gehad met die imitatie onderdelen.
Groeten,

Wouter

volvobug

Febi zittingen is OEM en INA lagers is OEM. Beiden de helft van de prijs bij de dealer.

dekoppelkoning

Ai, dat scheelt wel weer heel veel. Weet je heel toevallig wie INA en FEBI verkoopt?
Groeten,

Wouter

V70geRwin

Citaat van: dekoppelkoning op 17-05-2015 20:53:47
Pfff, rechter lager ook kapot. Kruismoeren zaten mooi vast dus dat was het niet helaas. Dan waarschijnlijk toch de matige kwaliteit van de onderdelen. Het enige lager wat nog heel is, is een QH. Dat weet ik toevallig nog want beide waren verschillend en deze van QH vond ik er kwalitatief beter uitzien. Ben benieuwd wat het zaakje bij de dealer kost want heb toch nu regelmatig goedkoop/duurkoop gehad met die imitatie onderdelen.

Quinton Hazel, staat ook goed bekend idd.
De dealer kan je vast vertellen wat het gaat kosten  ;)

Volvo is ontstaan uit Skf , verder zeg ik niets meer.

volvobug

Citaat van: dekoppelkoning op 17-05-2015 21:19:48
Ai, dat scheelt wel weer heel veel. Weet je heel toevallig wie INA en FEBI verkoopt?

Lagers bijv. hier http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/fahrwerk-lenkung/daempfung/federbeinlager-vorderachse-oben/1025624/

Febi veerzitting vind je bij meer aanbieders. Even zoeken zou ik zeggen.

Citaat van: V70geRwin op 17-05-2015 21:49:15

Dat is wel heel lang geleden hoor. Denk je dat ze daarom zoveel mogelijk van Skf als toeleverancier gebruiken? Zal die Chinezen in hun r**t roesten  ;D

dekoppelkoning

Ik ga morgen eerst de dealer bellen en dan kan hij me even laten schrikken  :o
Groeten,

Wouter

V70geRwin

Citaat van: volvobug op 17-05-2015 21:56:59

Lagers bijv. hier http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/fahrwerk-lenkung/daempfung/federbeinlager-vorderachse-oben/1025624/

Dat is wel heel lang geleden hoor. Denk je dat ze daarom zoveel mogelijk van Skf als toeleverancier gebruiken? Zal die Chinezen in hun r**t roesten  ;D

Het ging me meer om aan te geven dat Skf kwaliteit is en zeker in de tijd toen onze wagens gemaakt zijn de standaard leverancier waren. Hoe dat nu is weet ik niet. Hoezo ben jij er zeker van dat het ina is die origineel levert?

Laat die Chinezen maar schuiven, het gaat met volvo beter dan ooit. Het beeld wat jij zo neerzet van Chinezen is een zware onderschatting van hun kennis en kunde.

volvobug

Citaat van: V70geRwin op 17-05-2015 22:38:00
Citaat van: volvobug op 17-05-2015 21:56:59

Dat is wel heel lang geleden hoor. Denk je dat ze daarom zoveel mogelijk van Skf als toeleverancier gebruiken? Zal die Chinezen in hun r**t roesten  ;D

Het ging me meer om aan te geven dat Skf kwaliteit is en zeker in de tijd toen onze wagens gemaakt zijn de standaard leverancier waren. Hoe dat nu is weet ik niet. Hoezo ben jij er zeker van dat het ina is die origineel levert?

Laat die Chinezen maar schuiven, het gaat met volvo beter dan ooit. Het beeld wat jij zo neerzet van Chinezen is een zware onderschatting van hun kennis en kunde.

INA schroef je er origineel onder vandaan:

Toch knap he dat ik in 1 zinnetje een heel beeld van een volk kan neerzetten  :eusa_shifty: maar ik heb nergens geschreven dat ik hun kennis en kunde onderschat  :eusa_think:

dekoppelkoning

Zo, 190 euro lichter voor 2 veerzittingen en een lager maar hij rijdt weer top! Wat een verschil zeg. Heerlijk. Ik kreeg per veerzitting nog een serviceonderdeel erbij: een zelfklevende rubber ring die tussen de veerzitting en het lager in moet. Wellicht tegen kraken of om vervuiling in het lager te voorkomen. Als iemand belang heeft zoek ik het onderdeelnummer er even bij en kan ik de tekening uploaden (als me dat lukt).
Groeten,

Wouter

Ludo

Dat zal wel 9157705 zijn.
Welk doel die rubber heeft snap ik ook niet.

razorx

Ach INA, SKF en ook Febi:
Allen goede merken. Een aantal lagers van Volvo komt standaard van INA, een paar anderen van SKF. Beiden zeer serieuze merken.
Misschien dat ik in een gekke bui ooit een homokineet recover met alleen maar nieuwe passende SKF lagers.

Febi is een geval apart: Een aantal van hun artikelen, zo niet veel, komen niet van Febi zelf. Mechanische delen zijn heel vaak de originele delen.
Hun elektrische/elektronische vervangingsonderdelen zijn van vager makelij en zou ik daarentegen niet aanbevelen.