auto valt tijdens het rijden uit.

Gestart door Noorman 850, 10-10-2010 20:45:20

Vorige topic - Volgende topic

cas

wie gaat zeggen wat hij met dat relais moet doen?  ernaar kijken heeft niet zin....

vervangen, of om te testen, even overbruggen  ;D  overbruggen is meest simpele en goedkope oplossing ....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Noorman 850

beste Forum leden!!!

Ik schaam mij diep!!!
Ik heb het relais bekeken en er was niets te meten of te zien, geen inbrandin op het kontact punt, en geen aanslag dat veroudering of een slechte werking zou kunnen geven.

Ik heb nog een aantal andere dingen getest maar niets gevonden.
Totdat ik de auto eindelijk op een vlakstuk kon parkeren(moeilijk te vinden in Noorwegen) en ik olie kon pijlen. Ik moest 2 liter olie bijvullen erg veel dus. Bij aankoop was mij verteld dat de olie was ververst!!!!
ja ja gewoon zelf doen dan weet je het zeker.
De auto rijd nu al een week 200 km zonder problemen, ik ga er dus vanuit de het probleem is opgelost.

wel vraag ik me af waarom ik geen olie lampje zie 2ls ik 2 liter moet bijvullen en welk systeem de motor stillegt bij teweinig olie??

Ivo :eusa_think:

UserID6342

Olielampje brandt alleen bij te weinig druk en niet als er weinig tot geen olie inzit of je moet een canadees / amerikaanse auto hebben waar die sensor erin zit.  Erwin (Haasje hier op het forum heeft die sensor zelf ingebouwd.

Er is ook geen systeem die de motor stil legt bij te weinig olie.

Bovendien, als het lampje aangaat ben je meestal al te laat !!!!!

Noorman 850

dus er moet nog een ander onderdeel zwak of defect zijn, gewoon en kwestie van geluk hebben met die 200 km??

Ivo

Ludo

Citaat van: Noorman 850 op 17-10-2010 19:55:02
Ik moest 2 liter olie bijvullen erg veel dus. Bij aankoop was mij verteld dat de olie was ververst!!!!

Dat is inderdaad erg veel.
Hoeveel kilometer had je afgelegd dan sinds aankoop?.

Als het probleem terug opduikt, en de motor stilvalt, zou ik meteen ter plekke de foutcodes uitlezen, zonder het contact af te zetten.
Gaat moeilijk midden op een kruispunt  ;D , maar als het enigzins kan...

Noorman 850

Beste forumleden,

Ik heb sinds ik olie heb bij gevuld geen probleem meer gehad.
De auto rijd prima. Nu ongeveer 1500 km gereden

bedankt voor alle hulp :eusa_dance: