Luchtfiltertuning

Gestart door Jack v, 30-10-2010 20:51:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jack v

in aanvulling op de luchtfiltermodificatie van Yits(razorx) heb ik het volgende bedacht

ik weet nog niet of het baat heeft maar het is een goedkope toepassing om een snellere luchtstroom van het luchtfilter naar de gasklephuis te verkrijgen.





materiaal: -45gr pvc bochtstuk van O 70mm van de schuifmof ongeveer 1.5 a 2cm
                 afzagen, in het stukje wat overblijft met de ijzerzaag een paar sneetjes
                  maken voor het klemmen met een slangeklem. Bij mij kom ik ongeveer
                  3cm boven de toevoer van de gasklephuis uit; Voor het overbruggen van
                  dit stukje heb ik de originele flexbuis gebruikt en ongeveer 7 cm vanaf
                  de onderste slangeklem een tyrap strak om de flexbuis gedaan, zodat hij
                  mooi om het pvc buis klemt.
Bochtstukje eerst wel even zwart spuiten.

Volgens mij levert dit stukje minder wrijving op dan de originele flexbuis, zodat e lucht sneller naar binnen gaat.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SirRutte

Netjes gedaan!

Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit verschil gaat maken..

Jack v

of het duidelijk verschilmaakt weet ik niet maar het is eigenlijk een navolging op de luchtfiltermod. van razorx waarin de doorgang vrijer word gemaakt door de koud/warm klep weg te halen. Volgens mij heeft de flexbuis toch wat luchtweerstand en pvc is glad dus een snellere luchtstroom, of zit ik nu fout.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Luc

Ehm... een gehoonde aluminium buis, dat is glad. Een PVC buis lijkt alleen maar glad, maar zal idd wel iets minder wrijving geven dan de standaard slang. Mooi knutselwerk wel!
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet