Gordelverlenger niet toegestaan

Gestart door nedtrain, 01-11-2010 18:03:03

Vorige topic - Volgende topic

nedtrain

Beste mede volvo 850 rijders.

(En natuurlijk v70 classic, maar het gaat even over mijn 850)

Zoals velen van ons weten is de gordel achterin wat aan de korte kant. Zeker om een kinderstoeltje te monteren. Gordelverlengers lijken een leuk alternatief, maarrrr die vindt RDW weer niet leuk, en met hen de blauwe brigade. Volvo verkoopt de verlengers inmiddels niet meer, en ik ben bang dat wanneer ik van die aftermarket verlengers plaats, ik er ná een klapper achterkom waarom deze dingen verboden zijn. Maar hoe dan ook, ik wil niet met iets rondrijden wat niet is toegestaan.

De Volvo dealer gebeld. Of ze langere gordels kunnen plaatsen. Nee dus! Er blijken geen na-inbouwsetjes te zijn met langere gordels.

En nu de vraag; weet iemand of wanneer je nu nieuwe gordel achterin je 850 laat inbouwen, of deze langer is dan de orginelen? Iemand bij volvo moet toch in de afgelopen 18 jaar dat de 850 het wegbeeld verfraait bedacht hebben: "zouden we die misschien niet beter 15 cm langer kunnen maken?"

(Of schat ik ze daar in Gotenburg dan te hoog in???)

Groet, Corné
850 2.5-10v 1994 Estate, Rood.
C40 Recharge Twin, Fjord Blue

daytonawim

Gewoon een orginele Volvo verlenger op de kop tikken, er rijden er hier zat mee
rond en ik denk dat 99% niet eens weet dat dat niet zou mogen.
Het is/was tenslotte een orgineel Volvo onderdeel.

Ik heb er toen een gekocht omdat de bestuurders gordel te kort was !

En bij ongevallen wordt altijd gekeken naar verwijtbaarheid, en als iemand
iets niet weet of kan weten is dat m.i. voldoende voor de verzekering.

Tenzij je natuurlijk druk aan het vertellen bent dat dit niet mag of gevaarlijk is
of zou kunnen zijn, dat wordt ook wel het schieten van in eigen voet genoemd.

jberg

gordelverlengers gebruik je toch alleen maar ism maxi cosy, die is niet echt zwaar, dus lijkt me sterk dat die knappen bij een botsing
volgens mij is dat beter dat je verlengers gebruikt dan dat je kinderstoeltje niet goed vast staat

Gunnar

Ik heb er nog 2 origineel van ford (is hetzelfde).
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

-D©©©L-

Waarom zou de RDW gordelverlengers niet leuk vinden ? Die dingen hebben toch gewoon een E-keur ?

GeertG

Inderdaad.
Ik heb er nog eentje liggen. Niet orgineel Volvo, maar wel goed.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

rovelra

Citaat van: -D©©©L- op 01-11-2010 18:19:44
Waarom zou de RDW gordelverlengers niet leuk vinden ? Die dingen hebben toch gewoon een E-keur ?
Inderdaad , als er een E keur op zit zijn ze toegelaten.
Op de zaak gebruiken we ze dagelijks in de Taxis en touringcar.

.

cas

is er verder geen raadselachtig ongeval bekend waarbij de verlenger de schuld krijgt... dan zou ik hem lekker verlengen. er is genoeg tijd voorbij om van eerdere ongevallen een conclusie te trekken lijkt mij.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....