Poll alert! Contactlenzen, de wondere wereld van de optiek

Gestart door Spin!, 24-07-2017 09:33:35

Vorige topic - Volgende topic

Benny850

Citaat van: rifwachter op 24-07-2017 12:44:34
Bril drager, krijg de bibbers als ik al iemand zie martelen met die dingen..

Eens, heb lenzen geprobeerd maar dat geprul is voor mij ook niks.

mehn

Ik heb vroeger zachte lenzen gehad in de tijd dat er nog geen daglenzen bestonden ;D
Later heb ik nog daglenzen gehad die ik tijdens het mountainbiken gebruikte.

Voor de rest draag ik al sinds mijn 12e een bril, sinds een jaar of 2 ook met leesgedeelte  :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Walter

CiteerIk bestel zachte lenzen bij de zelfstandige opticien
die dus ;D Gebruik nu maandlenzen en vertrouw op de expertise van de opticien, dat vertrouwen heb ik niet in mijn eigen bestelvaardigheden :)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Marc O.

Check. Heb sinds mijn 20e een bril (28 jaar alweer  :o), sinds twee jaar varifocus. Ik overweeg wel eens om lenzen te nemen (in de zomer is dat wat makkelijker met op- en afzetten van een zonnebril), maar zou misschien nog eerder een laserbehandeling overwegen (al blijf ik het een enge gedachte vinden).
...The Nile isn't just a river in Africa...

s70mat

Heb al 8 jaar  nachlenzen is blijkbaar nogal een onbekend.
Ben nog nooit iemand tegen gekomen die ze ook draagt, zou echt nooit geen andere lenzen meer willen.
Is denk ik ook alleen verkrijgbaar bij de opticien.

JvW

Citaat van: s70mat op 24-07-2017 19:14:38
Heb al 8 jaar  nachlenzen is blijkbaar nogal een onbekend.
Ben nog nooit iemand tegen gekomen die ze ook draagt, zou echt nooit geen andere lenzen meer willen.
Is denk ik ook alleen verkrijgbaar bij de opticien.

Die heeft mijn vrouw dus ook, maar dit kan alleen bij een beperkte - sterkte.
Zij haalt ze inderdaad elk jaar bij de opticien.

CarolineB

Brildrager.
Ooit lenzen gehad zonder cylinder, vond de opticien niet nodig.
Maar ik kon er dus niet mee autorijden😕
In 1994 voor het laatst lenzen gebruikt.
Met mijn allergie ook niet echt handig, dus ik begin er maar niet meer aan.

Nog 2 kinderen die een bril hebben en waarvan 1 ook lenzen heeft.
En die lenzen boven bril verkiest, gebruikt maandlenzen, gaan we voor naar opticien in Bussum.
Goedkoper dan hier in Soest.
Internet zou wel handig zijn....

Ron 123gt

Al een jaar of 35 harde lenzen, gelukkig zonder problemen.  Haal ze bij de Pearl.

Ibanez

Gestemd. Ik draag alleen een bril voor het roffelen (veraf) ....  8)

Snellebaksteen

Ook gestemd.
Anders namelijk:
Ik draag bril maar voor sommige gelegenheden zijn lenzen veel handiger.
Omdat ik chronisch kramp aan mijn geldspier heb koop ik lenzen bij het Kruidvat. 10 voor 5 euro ofzo.
Dat ik daar net iets minder mee zie ( geen cilinder) neem ik voor lief.
Ik zwem er mee, ga er mee naar de sauna en heb laatst meegespeeld in een toneelstuk waarbij brillen niet waren toegestaan (Robin Hood, in 1200 waren er nog geen brillen voor de massa..), dat soort dingen. Ook bij een bezoek aan Burgers Bush zijn lenzen handiger ivm met het continu beslaan.

Ik heb geen enkele moeite met het inbrengen of dragen van lenzen, een bril is alleen gemakkelijker en sneller.
Ik ben denk ik niet ijdel genoeg voor lenzen. ;D

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

UserID6342

Heeft niets met het topic van doen, maar wel met brillen ;D. Vandaag die sterrekijker van mij nieuwe vleugeltjes op laten zetten en opnieuw af laten stellen, ben der weer blij mee want doet geen zeer meer op de neus ;D ;D.

widebody

Gestemd!
Sinds mijn 21e brildrager en sinds mijn 31e lenze(n)drager. Zachte lenzen van Specsavers.
Omdat ik lange dagen maak(plm 15uur draagtijd) laat ik elk halfjaar mijn ogen nakijken door de opticien bij Specsavers. Nog geen haarvaatje dat maar denkt aan ingroeien oid :eusa_dance:.
Bril alleen nog als ik 's avonds op de bank hang :P. Of in het weekend een dag niet de deur uitga.

The Demon

Gestemd.

Ik heb ook een setje voorzetramen voor veraf en één om de kleine lettertjes te lezen.

BasV70

Gestemd. Anders, want haal mijn lenzen bij de Etos. Jarenlang een abo gehad bij de zelfstandige opticien, maar sinds een aantal jaar de budgetair meer verantwoorde keuze.

Gr.

san

Anders,namelijk rechts een kunstlens,ivm staar....zie alleen nog steeds geen scherp beeld met die lens.