Ervaringen met diagnoseprogramma Vol fcr? Alternatieven resetten foutcodes?

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 28-05-2010 17:44:03

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Momenteel gebruik ik de demoversie van Vol fcr en ik zag dat er twee foutmeldingen waren:
C1-222: vehicle spees signal faulty
C1-221: vehicle speeds signal missing.

Dit zijn volgens mij oude meldingen, want alles werkt prima. Met de demoversie van Vol-fcr kan ik dit niet resetten.

Daarom overweeg ik de volledige versie, maar wie heeft daar ervaring mee? Werkt daar echt alles?

In de demoversie kun je ook VGLA niet uitlezen: alarm geeft wat problemen. Ene keer kan ik de auto starten zonder het alarm af te zetten met de handzender en dan begint het ledje te knipperen (moeten dus foutcodes zijn). Andere keer gaat het alarm wel af. (Ik heb echt VGLA)

Of zijn er nog andere manier om de foutcodes te resetten?

Graag jullie ervaringen en bedankt alvast! (De topics die ik las, gaven niet veel duidelijkheid).
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jacks70

Hallo,

In het verlengde van deze vraag:
Ik heb ook de vol fcr waabij de fenix 5.2 blokje geel is. Ik kan mijn S70 2.0 10 v niet uitlezen. Is daar een andere vol fcr voor nodig?
Ik heb voor mijn vorige , 850 2,5 20 v een stekker gemaakt waarvan de tekening hier op het board staan. ODB stekker met ledje erin om codes uit te tellen. Kan ik deze ook voor de Fenix 5.2 gebruiken?
Ik kan voor fenix 5.2 en OBD2 niet veel vinden.

Bij voorbaat bedankt voor jullie reactie.

elmarconi

Citaat van: Jacks70 op 06-11-2010 22:34:52
Hallo,

In het verlengde van deze vraag:
Ik heb ook de vol fcr waabij de fenix 5.2 blokje geel is. Ik kan mijn S70 2.0 10 v niet uitlezen. Is daar een andere vol fcr voor nodig?
Ik heb voor mijn vorige , 850 2,5 20 v een stekker gemaakt waarvan de tekening hier op het board staan. ODB stekker met ledje erin om codes uit te tellen. Kan ik deze ook voor de Fenix 5.2 gebruiken?
Ik kan voor fenix 5.2 en OBD2 niet veel vinden.

Die stekker met LED-jes is idd ook te gebruiken voor fenix: "http://850r.dk/pdf/850/volvo%20error%20code%20readout,%201996-1998.pdf"
Verder is Brickdiag een veelbelovend iets: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20689.msg850242.html#msg850242
--
Autogas Inside . . .

Jacks70

Bedankt voor je snelle reactie.
De OBD2 stekker met schakelaar en led heb ik en zal die proberen.
Werkt Brick Diag alleen met de VAG-KKL kabel of ook met de kabel die bij de Vol fcr geleverd is?
Kan ik hem alleen downloaden via de Duitse site?

KIM

Brick diag werkt iig met de kabel die je bij dat Vol fcr hebt gekregen (of eigenlijk andersom)
Bij mij werkt het ook.
Volgens mij gebruikt Yits de KKL kabel en die werkt ook.

Voordeel van Brick diag is dat deze de foutcodes wel kan uitlezen in tegenstelling tot Vol-fcr. Je moet alleen wat pennetjes met elkaar verbinden. Staat hier wel op het forum ergens beschreven.

Jacks70

O.K.,
Is duidelijk, ik zal kijken hoe ik het brick diag programma in mijn bezit kan komen.