Helup! Welke veren?

Gestart door Entuscan, 28-02-2004 18:51:52

Vorige topic - Volgende topic

Entuscan

Vandaag met men maat de ophanging en wielkassen aan de achterkant van de wagen eens goed bekeken.
Dit om uitsluitsel te geven of de 18" pegasus wielen nog zouden passen als de nivomats "gezakt" zijn.

Gaat dus nooit of te nimmer goed passen :(
Dit omdat de achterkant nu al net tot de limiet zakt, door het extra gewicht van de lpg tank direct en enkel op de achter-as.
Als er dan nog passagiers bijkomen gaat het helemaal fout.

Dus gaan er nu eerst vanachter öhlins schokdempers onderkomen ipv de nivomats. Zit de achterkant van de wagen zowieso al veel vaster op de baan dan nu met de nivomats ;)

MAAR

Nu zit ik dus wel met het verenprobleem.
Welke VOLVO veren moeten nu in godsnaam op die öhlins voor een R AWD met standaard verlaging?
Om hier in B door de keuring te geraken mag ik nl geen andere veren dan van volvo zelf steken :(
Anders kon ik nog de TME veren steken die speciaal voor awd achteras Ohlins gemaakt zijn.
En iedere keer de ophaning veranderen om door de keuring te geraken zie ik niet zitten.

Als ik hier bij de Dealers naar Öhlins of de volvo roadhandling kit vraag dan horen ze het in Keulen donderen. Als ze dan toch wat zoeken dan komen ze tot de conclusie dat bij de kit voor vanvoor (voor alle wagens dezelfde) je gewoon de veren van nu moet overnemen.
Waardoor ze direct aannemen vanachter ook. Maar als je dan vertelt dat je Nivomats hebt vanachter dan zien ze gelukkig ook dadelijk in dat dat geen optie is.
En daar houdt het dan op :(

Ik kan toch echt niet geloven dat Volvo die kit maakt/laat ontwerpen voor AWD wagens maar er geen veren bij maakt.

Heeft iemand misschien de oplossing?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

Gewoon de veren van TME bestellen, zwart spuiten en op de een na onderste wikkel een lik groen en een witte stip zetten en dan er onder monteren.
Vervolgens niet meer zo bang doen en gewoon rijden.
Bij de keuring zien ze er niets van.

Entuscan

Vandaag de Öhlins achterschokdempers besteld tijdens de pauze
De bijpassende veren zijn ook meebesteld ... wist wel dat ze bestonden ;)
Deze kwamen ongeveer 80 euro incl voor de 2 achterste.

Ik ga normaalgezien ook de TME verenset bestellen. Kan ik zien welke het beste zijn.  Prolly toch de tme's, maar dan heb ik de volvo veren ook als ze op de keuring iets zeggen.

Ideale oplossing lijkt me zo
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

BenC70ES

Ben benieuwd, laat maar een foto'tje zien als je ze hebt...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!