ABS en Tracs lampje branden > dure reparatie?

Gestart door Stirn, 04-11-2010 16:04:19

Vorige topic - Volgende topic

Stirn

Ik heb de laatste tijd regelmatig de melding dat ABS en Tracs niet werken.
Waarschijnlijk iets niet in orde met de ABS controller. Weet iemand of dit een kostbare grap is om te herstellen of te vervangen? Ter info ik heb een T5 uit 1994 dus volgens mij OBD1

groeten Stirn

UserID6342

Meest voorkomende zijn je electrisch gedeelte van je contactslot (eenvoudig zelf te doen) en je ABS controller (gebruikt ca 50 euro).  Maar eerst even fouten uitlezen dan weet je meer.

)()()sT

Even een ritje naar Maastricht... ons aller Thuur, de ABS controller himself  :D

Volvotraveler

Komt me bekend voor. Heeft mijn 850 ook zo nu en dan. Echter, de laatste weken wel vaker (het weer?). Ik weet hoe laat het is als ABS gaat branden (Tracs heb ik niet). Groot licht functioneert niet meer en de richtingaanwijzers ook niet. Vervelend. Tot nu toe zet ik alles stop en start dan opnieuw. Tot nu gaat het dan altijd weer goed.
Als het eenvoudig is te verhelpen in het contactslot, wat kan ik dan doen?

Gr.

thuur

Citaat van: Stirn op 04-11-2010 16:04:19
Ik heb de laatste tijd regelmatig de melding dat ABS en Tracs niet werken.
Waarschijnlijk iets niet in orde met de ABS controller. Weet iemand of dit een kostbare grap is om te herstellen of te vervangen? Ter info ik heb een T5 uit 1994 dus volgens mij OBD1

Welke foutcodes heb je?

Citaat van: Volvotraveler op 06-11-2010 16:02:09
Komt me bekend voor. Heeft mijn 850 ook zo nu en dan. Echter, de laatste weken wel vaker (het weer?). Ik weet hoe laat het is als ABS gaat branden (Tracs heb ik niet). Groot licht functioneert niet meer en de richtingaanwijzers ook niet. Vervelend. Tot nu toe zet ik alles stop en start dan opnieuw. Tot nu gaat het dan altijd weer goed.

Elektrisch gedeelte vernieuwen :D

Gr 8)

cas

Gr.

omgeving den haag? kom maar langs help ik even... bestel dan  9447803  is je startschakelaar idd  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Stirn

Hmmm,
Bedankt voor de tips, maar morrelen aan contact helpt niet echt. Mijn Volvo adres zegt dat het zeker de controller is en die moet schijnbaar bij een Italiaan met net wat meer werk open worden gemaakt en gesoldeerd.
Ben benieuwd wat geintje precies kost

Vulk

Contacteer Thuur eens hier op het forum. Dan ben je er voor weinig goed vanaf.

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

cas

t hielp bij mij ook niet altijd. maarja. kijk maar. een tweedehands ringetje voor 25 eu zijn de kosten niet. die verkoop je wel weer door. abs complutert is Thuur inderdhaad de man op het forum  ;D

de Ridder

Gr.

Hier hetzelfde verhaal. Net  bij de dealer geweest, kost rond de 350e voor nieuw contactslot. Start zelf ook mn auto vaak opnieuw, laatste tijd werkt ook dit niet meer. Als ik wat rommel aan mn sleutel doet het ligt t wel. Heeft iemand tips? Vind t bij de dealer wat prijzig, is dit gemakkelijk zelf te doen en moet er een heel nieuw slot in?

arjenT5R

nieuw electrisch gedeelte contactslot ben je geholpen
kosten iets van 80 euro goed zelf te doen

forum vol info! Lezen lezen lezen!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cas

Citaat van: de Ridder op 12-11-2010 17:25:05

Gr.

Hier hetzelfde verhaal. Net  bij de dealer geweest, kost rond de 350e voor nieuw contactslot. Start zelf ook mn auto vaak opnieuw, laatste tijd werkt ook dit niet meer. Als ik wat rommel aan mn sleutel doet het ligt t wel. Heeft iemand tips? Vind t bij de dealer wat prijzig, is dit gemakkelijk zelf te doen en moet er een heel nieuw slot in?

als je DIT topic al wat aandachtiger leest, kan je eruit opmaken dat het gaat om de ring, die zit achter het slot. dealer prijs voor het onderdeel 55 eu in de clubkorting.  vervangen is een eitje!! kapjes om je stuur met torx loshalen. er zitten ook torxjes in die HEEEEEle lange gaten ja...
en dan links, herken je de ring, zit met 2 schroeven vast.

half uurtje voor de eerste keer.

omgeving den haag, dan kan ik je evt handje helpen.