Inhouden bij optrekken en startprobleem (3x starten)

Gestart door Jaap_12345, 05-10-2010 08:24:11

Vorige topic - Volgende topic

Jaap_12345

Citaat van: elmarconi op 08-10-2010 19:17:28

Je  hoeft hiervoor de tank niet leeg te rijden. Als je de afsluiter onder de motorkap op het koppelblok (waar de LPi injectorleidingen aanzitten) ontkoppelt, zal er geen druk meer opgebouwd worden., en igv een lekkage zal na enige tijd de druk en dus de lekkage wegvallen.

Net even gekeken bij het koppelblokje maar ik  zo goed wat ik moet ontkoppelen.  bedoel je een leiding of een connector? LPG durf ik niet zo goed aan te komen, een connector loshalen dat durf ik nog wel maar een leiding niet.

pwassink

Tank leegrijden moet je NIET doen, vind je lpi-pomp niet leuk ..  :eusa_naughty:

Injectoren kan je idd testen door ze in een halfvol koffiekopje water te steken terwijl installatie op druk staat,
wil echter niet alles zeggen als ze dan dichtzijn, is zowel temperatuur als druk afhankelijk.
Systeemdruk kan echter in een vialle installatie enorm oplopen nadat je de auto parkeert met warme motor
afsluiters zitten immers dicht en de temperatuur onder de kap kan flink oplopen, soort thermo-shock zegmaar
Dat is ook de enige reden dat de slangenboel na het verdeelblok 200 Bar is ..
Dat een injector bij 30 bar dicht is wil niet zeggen dat deze bij pak hem beet 100 bar niet doorlaat ..
en iets wat warm wordt zet uit, als dat in een afgesloten ruimte is loopt die druk dus enorm op en zal het
op het zwakste punt een uitweg proberen te vinden.

Heb je een lekkende LPI injector dan krijg je in een of meer cilinders zoveel LPG te staan dat de lucht/brandstof verhouding dusdanig is (samen met de scheut benzine die er met starten ingaat) dat t niet meer KAN onsteken.

Enige manier die ik ken om dat sluitend te testen is om na een rit en voor een nacht stilstand bij
uitgeschakelde auto de lpi leiding achter t koppelblok drukloos te maken. 
Dat is dus een slang deels losdraaien en het in het motorcompartiment-leidingdeel aanwezige vloeibare gas afblazen.
Je staat ervan te kijken hoeveel gas daar dan nog uitkomt en ik raad je met klem af dat bij open vuur , electra en of een peuk  te doen.   :eusa_whistle:

Start hij dan de volgende ochtend gewoon normaal weet je waar je het moet zoeken ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ludo

Citaat van: Jaap_12345 op 09-10-2010 09:46:30

Je  hoeft hiervoor de tank niet leeg te rijden. Als je de afsluiter onder de motorkap op het koppelblok (waar de LPi injectorleidingen aanzitten) ontkoppelt, zal er geen druk meer opgebouwd worden., en igv een lekkage zal na enige tijd de druk en dus de lekkage wegvallen.

Net even gekeken bij het koppelblokje maar ik  zo goed wat ik moet ontkoppelen.  bedoel je een leiding of een connector? LPG durf ik niet zo goed aan te komen, een connector loshalen dat durf ik nog wel maar een leiding niet.

Je zou niet de eerste zijn die opgenomen moet worden met brandwonden van boven tot onder...
Laat dat dan gewoon door iemand doen die er verstand van heeft.
Het kost ook allemaal geen hoofdprijzen...

elmarconi

Citaat van: Ludo op 09-10-2010 12:05:05
Citaat van: Jaap_12345 op 09-10-2010 09:46:30

Je  hoeft hiervoor de tank niet leeg te rijden. Als je de afsluiter onder de motorkap op het koppelblok (waar de LPi injectorleidingen aanzitten) ontkoppelt, zal er geen druk meer opgebouwd worden., en igv een lekkage zal na enige tijd de druk en dus de lekkage wegvallen.

Net even gekeken bij het koppelblokje maar ik  zo goed wat ik moet ontkoppelen.  bedoel je een leiding of een connector? LPG durf ik niet zo goed aan te komen, een connector loshalen dat durf ik nog wel maar een leiding niet.

Je zou niet de eerste zijn die opgenomen moet worden met brandwonden van boven tot onder...
Laat dat dan gewoon door iemand doen die er verstand van heeft. Het kost ook allemaal geen hoofdprijzen...

Ten eerste heeft Ludo (zoals vaak  ;) ) gelijk. Maar mijn hint ging over het loshalen van de stekkerverbinding van de afsluiter op het koppelstuk. De afsluiter (solenoid) is eenvoudig te herkennen:

Als je hiervan de stekker losmaakt, dus niet gaan schroeven of sleutelen!!!, kan er geen vloeibaar gas meer naar de injectoren stromen. Doe je dat bij een op LPG lopende motor zal deze na enkele seconden afslaan. Dit is m.i. een veilige methode om de druk van de injectoren te halen.
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Citaat van: elmarconi op 09-10-2010 13:22:31
Maar mijn hint ging over het loshalen van de stekkerverbinding van de afsluiter op het koppelstuk. De afsluiter (solenoid) is eenvoudig te herkennen:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSKUstJWngwzHmvvrhTWUHrzbRBr-I-oMcLncdgVTng3bN-EIY&t=1&usg=__G6FriHB17JPqLe4YWzx4n7usfR0=

Als je hiervan de stekker losmaakt, dus niet gaan schroeven of sleutelen!!!, kan er geen vloeibaar gas meer naar de injectoren stromen. Doe je dat bij een op LPG lopende motor zal deze na enkele seconden afslaan. Dit is m.i. een veilige methode om de druk van de injectoren te halen.

Je haalt de druk niet weg door enkel de stekker los te halen.
Er komt dan inderdaad geen gas meer tot bij de injectors, maar op de leidingen blijft tot meer dan 48 uur nog (hoge) druk staan.
Minimum 2 dagen benzine rijden, kan dus pas 100% uitsluitsel geven over lekke injectors.

De tip, om het door de vakman te laten uitvoeren, is dan per slot van rekening, een beterkope oplossing voor deze controle.  :D

Jaap_12345

Beetje laat maar toch nog even de afloop: Probeem zat inderdaad in de lpi injectoren die lekten, de injectoren zijn vervangen en het is nu starten en lopen   :laugh: