V70 classic: deurslot RV ongrendelt niet automatisch

Gestart door Rutger, 22-04-2011 15:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger

Hoi,
Ik heb het volgende probleem (V70 classic '97): het deurslot RV ontgendelt niet via afstandsbediening, het pinnetje komt ook niet omhoog. Het automatisch vergrendelen werkt wel gewoon. Als ik handmatig het pinnetje omhoog trek gaat de deur ook gewoon open. Deurpaneel gedemonteerd en ik zie/hoor dat het slotmechanisme wel wordt aangestuurd bij ontgrendeling (je ziet ook het witte beweegbare deel rondom het slot ronddraaien.
Op het forum vind ik genoeg over versleten microswitches, maar daarbij lees ik niet dezelfde klachten als die ik heb, dus dat lijkt me bij mij niet het geval. Het probleem treedt op vanaf de wintersport, na het ophalen van de auto uit de P garage. Wellicht iets in het slot afgebroken i.c.m. vocht/vorst?

Heeft iemand met deze info enig idee wat dit kan zijn en welk onderdeel ik zou moeten vervangen?
Alvast bedankt voor de reacties.groet Rutger

henry classic v70

Als je het deurpaneel eraf hebt gaat het stangetje (waar dat pinnetje op zit) dan wel op en neer?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Rutger

Nee het stangetje beweegt niet omhoog. Maar alleen omlaag.

thuur


niwesa

Slot er toch uit halen. Even met een klein pinnetje proberen de microswitches in te drukken en kijken of hij het dan wel doet. Meeste problemen ontstaan toch door versleten/defect micro switches.

Of een tweedehands slot proberen.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

FGG

Veel voorkomend problemen is dat het pinnetje in het slot is afgebroken. De motor is sterker dan het pinnetje, dus bijv een keer het slot openen terwijl je met je elleboog op het knopje ligt kan het pinnetje doen breken. Onze V had 't ook: slot vervangen door een ruilslot en klaar!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Rutger

Oke bedankt voor de tips. Ik zal het slot er eens uithalen en even kijken of de microswitches goed werken en of alles goed gesmeerd is. Anders idd een ruilslot erin.. groet Rutger

V70 classic

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

stotteraar

Weet je al iets?
Ik heb hetzelfde met de v70.
Plus een alarm dat soms afgaat als je de auto met de AB op slot en daarna van het slot doet en een deur/klep opent.

Nog geen tijd gehad om te kijken.

Rutger

nee, ik moet nog kijken. Komt steeds wat tussen. En zo heel erg ist niet: ik hoef alleen het pinnetje te ontgrendelen als ik passagier heb..Binnenkort meer