Help ik weet het niet meer, welke 302 schijven?

Gestart door RyanB, 10-11-2010 21:27:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RyanB

Het remmen Topic heb ik al een paar keer doorgelezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer!
Zoals sommige misschien al hebben gelezen ben ik in het gelukkige bezit van een uit Zwitserland afkomstige T-5R CY waar vandaag het kenteken van binnen is gekomen.
Dus de voorbereiding op de geplande vermogenstoename kunnen gaan beginnen.
Bij Marc staat al een Koni FSD kit in bestelling en dan zou ik ook gelijk een set 302mm CTF schijven meenemen omdat de schijven die er nu onder liggen zo krom zijn als de spreekwoordelijke banaan.
Die kromme schijven zijn ook geperforeerde en gegroefde maar ik dacht nog, dat zullen wel van die goedkope ebay dingen zijn maar wat blijkt nu, volgens een Gutachten wat bij de autopapieren zit zijn het ook CTF schijven.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het de 280mm uitvoering is, maar toch, ik heb er op dit moment niet zo veel vertrouwen in!
Hoe er in het verleden met de auto gereden is weet ik natuurlijk niet,  en een upgrade naar een BBK is natuurlijk het "je van het" maar daar hangt ook een prijskaartje aan, en gezien de andere modificatie zit die BBK er op het moment niet in.
Dus ik had graag wat tips uit eigen ervaring zodat ik kan beslissen welke schijven cq remblokken ik het beste kan plaatsen.
Ik ben een redelijk sportieve rijden met een hang naar Autobahn-Rasen!
Kom maar op met die tips ;)


Ludo

Tja, er is onderhand al zowat alles over gezegd.

Een 302 set is natuurlijk al een hele verbetering tegenover de 280 set.
Een goed gangbaar/nieuw setje klauwen kan ook nog wat daar bovenop doen.
Maar als het gaat over uithouding en vertrouwen, is de 302 set net zo schrijnend.

Dat is zowat de samenvatting die er steeds uit komt.  ;D

JCviggen

Klopt wat Ludo zegt.

280 naar 302mm is ongeveer 15% van de verbetering die je zou krijgen met een echte big brake kit. Let wel op dat remblokken nog veel verschil maken. EBC tegenover Pagid RS blokken is ook dag en nacht verschil.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

reneetje

Kort gezegd, als je in de 280/302 blijft is het ene wat minder slecht als het andere .... ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

RyanB

Eigenlijk gaat er dus geen weg voorbij aan een BBK, ik was er ook al een beetje bang voor :-\
Op de site van ET heb ik ook al een paar keer gekeken naar de XYZ kits, maar zou de 303mm kit dan afdoende werken, of onder het motto als je het doet doe het dan goed, gelijk de 330mm kit?
Als ik de prijzen vergelijk van de XYZ's in verhouding tot de diverse andere kits zijn deze veruit het goedkoopst.
Op de Willwood set op ebay na dan want die kost $899 maar of die helemaal lekker gaat passen m.b.t. de velgen en eventuele spoorverbreders weet ik ook niet ???

verburgh

K-sport heb je ook nog ;) K-sport 355mm is net zo duur als een XYZ 330mm set.

verburgh

Maar dan mag je eerst anderen velgen nemen ;) achter jou velgen past geen big brake.

Ludo


Boeijke

Is ook maar net wat je er  mee doet.
Bij gewoon normaal gebruik en af en toe een beetje later remmen voldoet een 302mm CTF set met goede blokken het prima hoor.
Rij der al weer een hele tijd mee. Remt prima. geen rare en onverwachte toestanden.
En heb er toch ook al noodstops mee gemaakt. Voldeden prima en zeer groot verschil tov orgineel.

Bij regelmatig circuit gebruik en/of altijd op het laatste moment remmen is het natuurlijk weer ander verhaal.

Willem

verburgh

Citaat van: Ludo op 10-11-2010 22:23:19
Citaat van: verburgh op 10-11-2010 22:17:47
achter jou velgen past geen big brake.

Tuurlijk wel, ga eens lezen op http://www.volvo850forum.nl
:P  ;D
Past met Titans:
AP Racing 325mm 4pots €2400,-
WP Pro 330mm 6pots €2000,-

Past met aftermarket 17" of Pegasus 17":
Stoptech 332mm 4pots €2000,-
993TT/S60R 330mm 4pots €1500,-
Mov'it 322mm 4pots €3000,-
CTF 330mm 4pots €2300,-

-D©©©L-

Citaat van: verburgh op 10-11-2010 22:28:15
Citaat van: Ludo op 10-11-2010 22:23:19
Citaat van: verburgh op 10-11-2010 22:17:47
achter jou velgen past geen big brake.

Tuurlijk wel, ga eens lezen op http://www.volvo850forum.nl
:P  ;D
Past met Titans:
AP Racing 325mm 4pots €2400,-
WP Pro 330mm 6pots €2000,-

Past met aftermarket 17" of Pegasus 17":
Stoptech 332mm 4pots €2000,-
993TT/S60R 330mm 4pots €1500,-
Mov'it 322mm 4pots €3000,-
CTF 330mm 4pots €2300,-

beter lezen.

michiel

WP Pro met Titans past niet.

Groet,
Michiel,
ervaringsdeskundige.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

verburgh

Citaat van: michiel op 10-11-2010 22:45:41
WP Pro met Titans past niet.

Groet,
Michiel,
ervaringsdeskundige.
Gelukkig heb ik velgen waar alles achter past ;) voor 400mm schijven en straks achter 355 :eusa_drool:


-D©©©L-

Citaat van: verburgh op 10-11-2010 22:48:13
Citaat van: michiel op 10-11-2010 22:45:41
WP Pro met Titans past niet.

Groet,
Michiel,
ervaringsdeskundige.
Gelukkig heb ik velgen waar alles achter past ;) voor 400mm schijven en straks achter 355 :eusa_drool:



en hoeveel km per jaar ook alweer ?  ;D

Jans Duiven

Gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit Marco.


Maar dit terzijde  ;D