Kloppende ruitenwissers

Gestart door Philippe, 15-11-2010 09:05:55

Vorige topic - Volgende topic

Philippe

Bij m'n 854 (1995) maken de ruitenwissers een nogal luide klap als deze beneden aan 't einde van de wis beweging komen. Alsof ze regens tegenaan kloppen, bij flink regenweer (zoals nu) is dit een constant geklop dat op den duur wat op de zenuwen werkt. Wat doe ik eraan?

rovelra

Klapt de ruitenwisser tegen de parafan aan of maakt het mechanisme die herrie ?

peteRRR

Zou om te beginnen eerst de ruit en de wissers zeer goed schoon maken.

Dan de wissers aan zetten en water op de voorruit spuiten en kijken of ze goed zijn af gesteld.

Is dit niet zo dan even de schroef op de wisser arm er af en de arm wat hoger af stellen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

elianmars

Het kan ook zijn dat het rubber verhard is. Dan zullen nieuwe wissers een verademing zijn.

Ik had hetzelfde met de wissers op mijn wagen. Dat zijn wel flatblades, maar het geklap was zeer irritant. Precies op het moment van terug wisssen, zeg maar.

LPGLE

bij mijn geschorste GLE kwam het van te grote speling in het mechanisme .
Als de wisser uit staan , kan je ze dan iets heen en weer bewegen over de ruit  ?

Philippe

Heb het even nagekeken, de rechter wisser arm klopt tegen die zwart plastic ovaal vormige luchtgaten net onder de motorkap (is dat de parafan?). Nu zal dit wel moeten bijgesteld worden, maar hoe?

rovelra

Das inderdaad een stuk van de parafan .
Afstelling kun je doen door de moer welke onder het kapje van de wisserarm zit los te draaien en VOORZICHTIG de arm proberen te verstellen .
LET OP kan heel goed vast zitten !!

rovelra

De wisser arm zit op een conische tap , dus even met beleid naar boven wippen !!

trimix

kijk ook meteen even of je wisserarmen niet tegen je motorkap aanlopen    heb ik gehad    blijken de ruitenwisserarmen krom te zijn ....

Philippe

Dank je Rovelra,
Dat klusje was makkelijk geklaard en het kloppen is eruit!