Krukaskeerring nu echt kapot?

Gestart door ChristWest, 12-11-2010 16:28:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChristWest

Citaat van: verburgh op 12-11-2010 18:12:03
Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:02:58
Citaat van: verburgh op 12-11-2010 17:53:49
Maar er zit nu 5W40 in en je hebt bijgevuld met 10W40? dat kan niet die twee mengen niet samen ;)

Hmm.. Dacht ergens hier gelezen te hebben dat dit wel kan, ook op de verpakking staat dat het te mengen is met andere soorten olie.
Kan dit dan de oorzaak zijn van deze flinke lekkage?
Laat ook gelijk de carterventilatie vervangen dat kan ook het probleem zijn van de lekkage.

Als ik de olievuldop los draai en ik geef gas, dan wordt deze niet aangezogen, zo kun je toch testen of er een vacuüm ontstaat? Een vacuum is toch weer het gevolg van een probleem met de carterventilatie?
Correct me if i'm wrong..

verburgh

#16
Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:16:38
Citaat van: verburgh op 12-11-2010 18:12:03
Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:02:58
Citaat van: verburgh op 12-11-2010 17:53:49
Maar er zit nu 5W40 in en je hebt bijgevuld met 10W40? dat kan niet die twee mengen niet samen ;)

Hmm.. Dacht ergens hier gelezen te hebben dat dit wel kan, ook op de verpakking staat dat het te mengen is met andere soorten olie.
Kan dit dan de oorzaak zijn van deze flinke lekkage?
Laat ook gelijk de carterventilatie vervangen dat kan ook het probleem zijn van de lekkage.

Als ik de olievuldop los draai en ik geef gas, dan wordt deze niet aangezogen, zo kun je toch testen of er een vacuüm ontstaat? Een vacuum is toch weer het gevolg van een probleem met de carterventilatie?
Correct me if i'm wrong..
Je oliedop moet aangezogen worden met een beetje gas geven idd ;) als dat niet het geval is heb carterdruk dan zou ik er snel wat aan laten doen of zelf doen.

Volgens mij heb jij ook nog een vlamdover :eusa_think:

ChristWest

#17
Vlamdover zat er inderdaad nog in, deze heb ik vorige week verwijderd en de rest eromheen schoongemaakt.
Vlamdover heb ik niet teruggeplaatst, is een modificatie die in de latere modellen ook is weggelaten.

Ik ga de carterventilatie dan ook schoonmaken, er staat hier ergens een mooi topic en een how to op het forum.

verburgh

Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:28:58
Vlamdover zat er inderdaad nog in, deze heb ik vorige week verwijderd en de rest eromheen schoongemaakt.
Vlamdover heb ik niet teruggeplaatst, is een modificatie die in de latere modellen ook is weggelaten.
Dan zou ik alles vervangen zijn de kosten niet 70 euro aan materiaal, alleen het wel een klusje van twee uur.

ChristWest

Citaat van: verburgh op 12-11-2010 18:30:27
Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:28:58
Vlamdover zat er inderdaad nog in, deze heb ik vorige week verwijderd en de rest eromheen schoongemaakt.
Vlamdover heb ik niet teruggeplaatst, is een modificatie die in de latere modellen ook is weggelaten.
Dan zou ik alles vervangen zijn de kosten niet 70 euro aan materiaal, alleen het wel een klusje van twee uur.

Ik ga de spullen bestellen, bedankt voor je hulp, ik moet weer verder en kan pas morgen weer reageren.
Gr.

verburgh

Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:33:53
Citaat van: verburgh op 12-11-2010 18:30:27
Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:28:58
Vlamdover zat er inderdaad nog in, deze heb ik vorige week verwijderd en de rest eromheen schoongemaakt.
Vlamdover heb ik niet teruggeplaatst, is een modificatie die in de latere modellen ook is weggelaten.
Dan zou ik alles vervangen zijn de kosten niet 70 euro aan materiaal, alleen het wel een klusje van twee uur.

Ik ga de spullen bestellen, bedankt voor je hulp, ik moet weer verder en kan pas morgen weer reageren.
Gr.
Schoonmaken heeft geen zin, gewoon alles nieuw ;) er zitten PVC slangen aan je olieafscheider en daar hoef je maar naar te kijken en ze breken af ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30210.0.html

-D©©©L-

Citaat van: verburgh op 12-11-2010 18:15:05
Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:13:07
Ok, duidelijk verhaal. Klinkt ook logisch, bij een lekke keerring zorgt het vuil voor een mindere lekkage, vuil weg = kans op grotere lekkage.
Ik zeg het verkeerd ;D :eusa_wall: 5W40 kan vuil oplossen als hij altijd op 10W40 heeft gereden :eusa_shifty:

Maar nooit vol synthetisch en half synthetisch olie mengen :eusa_shhh:

Is dat nog gestoeld op enige vorm van kennis of slechts het resultaat van een babbel bij de borrel ?
Ik bedoel: Je praat poep, onzin, nonsense.

verburgh

Citaat van: -D©©©L- op 12-11-2010 20:38:37
Citaat van: verburgh op 12-11-2010 18:15:05
Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:13:07
Ok, duidelijk verhaal. Klinkt ook logisch, bij een lekke keerring zorgt het vuil voor een mindere lekkage, vuil weg = kans op grotere lekkage.
Ik zeg het verkeerd ;D :eusa_wall: 5W40 kan vuil oplossen als hij altijd op 10W40 heeft gereden :eusa_shifty:

Maar nooit vol synthetisch en half synthetisch olie mengen :eusa_shhh:

Is dat nog gestoeld op enige vorm van kennis of slechts het resultaat van een babbel bij de borrel ?
Ik bedoel: Je praat poep, onzin, nonsense.
http://www.xjrownersnederland.nl/olieuitleg/olieuitleg.html

Of weet jij het weer beter professor

Ludo

Daar word geschreven dat het dus wel kan Roy.

CiteerSynthetische, half synthetische en minerale motorolie, die bepaalde fabrikanten op de markt brengt komen alle uit dezelfde familie van de zgn. paraffinische koolwaterstoffen. Deze zijn zeer goed onderling mengbaar.


Ook Total geeft dat aan:

CiteerMag ik twee verschillende soorten olie mengen?

Alle oliën die op de markt zijn (voor benzine- of dieselmotoren, minerale of synthetische oliën) kunnen onderling gemengd worden. Het mengen van twee oliën met een verschillende kwaliteit gaat echter altijd ten koste van de superieure kwaliteit. Een smeermiddel is altijd afgestemd op de eisen van de internationale classificaties (API, ACEA). Er zijn echter talrijke manieren om een bepaald type smeermiddel samen te stellen. Het mengen van twee soorten olie met gelijkwaardige eigenschappen zal geen problemen opleveren, maar de uiteindelijke werking kan niet gegarandeerd worden.
Bron:  http://www.Total.nl

-D©©©L-

Citaat van: verburgh op 12-11-2010 21:21:06
Citaat van: -D©©©L- op 12-11-2010 20:38:37
Citaat van: verburgh op 12-11-2010 18:15:05
Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:13:07
Ok, duidelijk verhaal. Klinkt ook logisch, bij een lekke keerring zorgt het vuil voor een mindere lekkage, vuil weg = kans op grotere lekkage.
Ik zeg het verkeerd ;D :eusa_wall: 5W40 kan vuil oplossen als hij altijd op 10W40 heeft gereden :eusa_shifty:

Maar nooit vol synthetisch en half synthetisch olie mengen :eusa_shhh:

Is dat nog gestoeld op enige vorm van kennis of slechts het resultaat van een babbel bij de borrel ?
Ik bedoel: Je praat poep, onzin, nonsense.
http://www.xjrownersnederland.nl/olieuitleg/olieuitleg.html

Of weet jij het weer beter professor

Niet alleen ik.   ;D

verburgh

Citaat van: -D©©©L- op 12-11-2010 21:29:51
Citaat van: verburgh op 12-11-2010 21:21:06
Citaat van: -D©©©L- op 12-11-2010 20:38:37
Citaat van: verburgh op 12-11-2010 18:15:05
Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:13:07
Ok, duidelijk verhaal. Klinkt ook logisch, bij een lekke keerring zorgt het vuil voor een mindere lekkage, vuil weg = kans op grotere lekkage.
Ik zeg het verkeerd ;D :eusa_wall: 5W40 kan vuil oplossen als hij altijd op 10W40 heeft gereden :eusa_shifty:

Maar nooit vol synthetisch en half synthetisch olie mengen :eusa_shhh:

Is dat nog gestoeld op enige vorm van kennis of slechts het resultaat van een babbel bij de borrel ?
Ik bedoel: Je praat poep, onzin, nonsense.
http://www.xjrownersnederland.nl/olieuitleg/olieuitleg.html

Of weet jij het weer beter professor

Niet alleen ik.   ;D
;D ;D ;D

Dus een overstap van half naar vol synthetisch olie kan geen kwaat ?

Ludo

Zo lang dat je je aan de voorgeschreven specificaties houd, kan overstappen geen enkel kwaad.
Een keerring waarvan je denkt dat die door de overstap is gaan lekken, was dan al ver heen...

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 12-11-2010 21:44:56
Zo lang dat je je aan de voorgeschreven specificaties houd, kan overstappen geen enkel kwaad.
Een keerring waarvan je denkt dat die door de overstap is gaan lekken, was dan al ver heen...


Sterker nog, die was ook zonder overstap binnen een half jaar gaan lekken. Beetje afhankelijk van hoeveel km's je rijd natuurlijk.

haasje

Citaat van: verburgh op 12-11-2010 18:30:27
Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:28:58
Vlamdover zat er inderdaad nog in, deze heb ik vorige week verwijderd en de rest eromheen schoongemaakt.
Vlamdover heb ik niet teruggeplaatst, is een modificatie die in de latere modellen ook is weggelaten.
Dan zou ik alles vervangen zijn de kosten niet 70 euro aan materiaal, alleen het wel een klusje van twee uur.

Ik geloof niet dat je het red in 2 uur tijd, of je moet jezelf de naad uit je broek werken. Als je normaal sleutelt en alles wat je los hebt goed schoonmaakt (gashuisklep etc) moet je toch wel richting de 3-4 uur rekenen.

verburgh

Citaat van: haasje op 13-11-2010 01:23:05
Citaat van: verburgh op 12-11-2010 18:30:27
Citaat van: ChristWest op 12-11-2010 18:28:58
Vlamdover zat er inderdaad nog in, deze heb ik vorige week verwijderd en de rest eromheen schoongemaakt.
Vlamdover heb ik niet teruggeplaatst, is een modificatie die in de latere modellen ook is weggelaten.
Dan zou ik alles vervangen zijn de kosten niet 70 euro aan materiaal, alleen het wel een klusje van twee uur.

Ik geloof niet dat je het red in 2 uur tijd, of je moet jezelf de naad uit je broek werken. Als je normaal sleutelt en alles wat je los hebt goed schoonmaakt (gashuisklep etc) moet je toch wel richting de 3-4 uur rekenen.
Inlaatspruitsuk haal ik er in 15 min af, gasklephuis gooi ik in een ontvetbak ;) onderdelen vervangen is het werk niet. twee uurtjes werk als je het goeie gereedschap hebt.