Volvo Premium Sound System

Gestart door KMvrtr, 09-10-2007 21:43:56

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Dat staat dus op mijn SC801.

Marketinggeleuter? Of stelt het echt wat voor?

KMvrtr

Niemand?

Ik ben natuurlijk ook al aan het zoeken geweest. Maar het is me nog niet duidelijk wat voor audiosysteem dit eigenlijk is.
Van welk merk betrok Volvo die dingen? En wat zijn de specs?

Heeft iemand wellicht een linkje?

-D©©©L-

Zoek even op "premium sound system"  :)

Beste resultaten staan achteraan in de lijst.

riQue

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat dit nou betekent. En daarom deze bump. Zoeken levert namelijk alleen maar dit topic als resultaat op.  :eusa_think:

Iemand enig idee of dit een toevoeging is op een standaard SC radio? Als ik google lees ik wel dat de tweedehands premiums vaak voor meer worden verkocht dan de niet-premiums. Maar waar zit 'm dat dan in? Ik heb nu een SC 801 Premium Sound System maar overweeg een SC 805 te kopen, maar daar staat geen premium op. ???

Piet22

Op www.volvo700vereniging.nl hebben we dezelfde discussie gehad.

Ik heb een zwarte SC805 zonder en een zwarte SC805 met aanduiding PSS uit elkaar gehaald en vergeleken.
Hardwarematig zijn het dezelfde radio's. Wel wat revisieverschillen in printplaten maar verder dezelfde electronica.
Dat klopt ook met de brochures want de SC805 heeft van 1995 tot ca 2005 dezelfde specificaties gehad.
Degene met aanduiding PSS was wel ouder. De CD-lezer was ouder en van een ander merk.
Dus daar kan wat verschil in zitten, bijvoorbeeld qua lezen van zelf gebrande CD's; dat gaf eind jaren negentig nog wel eens  problemen.

Ook de grijze SC805's hadden in de folders de aanduiding PSS, maar het stond niet op de unit.
Mijn conclusie was: alle SC805's werden door Volvo als PSS aangeduid en hadden dezelfde specificaties.
Alleen in de eerste jaren (95/96?) stond het op het frontje gedrukt.
Als je zelf-gebrande CD's wil gebruiken dan kan je het beste een versie zonder vermelding PSS kopen, want daar zit een nieuwere CD unit in.

riQue

Super, bedankt voor de opheldering! En een vraag die daarop aansluit: is er een overzicht met de verschillende radio modellen die ooit zijn uitgebracht voor de 850/X70? ???