Carteronluchting vervangen (foto's)

Gestart door ChristWest, 15-11-2010 20:54:54

Vorige topic - Volgende topic

turbotitan

Goed verslag!!!Ben er erg blij mee deze aan te treffen!Zag een ander verslag, maar daar waren de foto's niet meer beschikbaar.
Morgen hiermee aan de slag......

turbotitan

Ben klaar...
Mischien wel handig om te vermelden dat het steuntje die op het onderblok gemonteerd is die het inlaatspruitstuk ondersteund, ook daadwerkelijk met een zeskantbout ( dop 12 ) vast gemaakt is...Zelfde principe als de oliepeilstok, ook aan de onderkant met zelfde soort bout vastgemaakt.

Ik geloof ook dat de Britse collega in het oorspronkelijke verslag niet vermeld had.

Wat ik tegenkwam op het onderblok was het kleine aansluitpunt, van de olieafscheider, die goed dicht zat met troep..
Olie heb ik ververst met Valvoline Maxlife 10w40, oliefilter bij Volvodealer gehaald

EdenAli

Citaat van: turbotitan op 01-07-2011 20:03:30
Ben klaar...
Mischien wel handig om te vermelden dat het steuntje die op het onderblok gemonteerd is die het inlaatspruitstuk ondersteund, ook daadwerkelijk met een zeskantbout ( dop 12 ) vast gemaakt is...Zelfde principe als de oliepeilstok, ook aan de onderkant met zelfde soort bout vastgemaakt.

Ik geloof ook dat de Britse collega in het oorspronkelijke verslag niet vermeld had.

Wat ik tegenkwam op het onderblok was het kleine aansluitpunt, van de olieafscheider, die goed dicht zat met troep..
Olie heb ik ververst met Valvoline Maxlife 10w40, oliefilter bij Volvodealer gehaald

Zeker handig te vermelden ik heb me rot gezocht
spruitstuk wou er niet af.
Nu dus wel

rovelra

:eusa_clap: :eusa_clap:

Mooie duidelijke howto (niet eerder tegengekomen !)

Serge71

Bedankt voor deze heledere uitleg.
Ik heb vandaag mijn carterontluchting onderhanden genomen.
Lekker klusje vooral het boutje onder het spruitstuk, maar ja de aanhouder wint.
Maar het was wel ernstig nodig. Ontluchtingspot vol met white sludge(getver).
De leiding van carterpot naar ptc was gebroken en zat ook vol met die zooi.
Over ernstig gesproken. Maar dankzij deze foto's is de job geklaard.
Many thanks!!!!!

Lammert

Dit topic lijkt me wel sticky waardig eigenlijk, ergens een manier om dat aan een moderator te melden?

polleke_1974

Hoi, bedankt voor de uitleg. Ik wil hier ook aan gaan beginnen, maar kan iemand mij vertellen waar ik het best de nieuwe carterventilatie kan bestellen ? Ik heb op internet rond gekeken bij volvo onderdelen leveranciers maar kan het niet vinden. Ben nog nieuw in dit wereldje, dus zal de juiste adressen wel niet kennen. :-)

marcoz84

Citaat van: polleke_1974 op 04-05-2012 10:21:53
Hoi, bedankt voor de uitleg. Ik wil hier ook aan gaan beginnen, maar kan iemand mij vertellen waar ik het best de nieuwe carterventilatie kan bestellen ? Ik heb op internet rond gekeken bij volvo onderdelen leveranciers maar kan het niet vinden. Ben nog nieuw in dit wereldje, dus zal de juiste adressen wel niet kennen. :-)

De meeste dealers kun je gewoon een compleet setje voor bestellen en meestal weten de magazijnen direct wat er voor nodig is. Zorg wel dat je de motorcode weet (als je een importmodel hebt)

Tis een veelvoorkomend issue nl. kosten zijn ongeveer 135 euro over het algemeen  dan heb je de slangen, het potje en wat slangenklemmen.

ruud12

Dank voor de instructies en foto's! Afgelopen weekend de carterventilatie met succes vervangen. Hij zuigt nu de oliedop weer aan in plaats van een klein beetje blazen.
V70N T5 (2000, auto, vialle LPi, 450.000
V70 2.5 20V (1997, aut, Vialle LPi, 666.666km)
850 2.0 10V (1993, 325.000km)

Sbv

Citaat van: polleke_1974 op 04-05-2012 10:21:53
Dealer kan eea gewoon leveren