Dag verlichting

Gestart door Boom89, 15-11-2010 21:32:18

Vorige topic - Volgende topic

Boom89

Ik vroeg me af hoe je je dag verlichting kan uitzetten!
Dit wil ik zodat ik me xenon lampjes kan beschermen bij het starten.

850 1994 ZONDER SCHROEF!!

Groet

Thys

Schakelaar MET SCHROEF monteren? :eusa_shifty:

Boom89

stekker aansluiting niet anders?

cas

beschermen.... je auto sluit toch al, alle gebruikers even uit bij het starten als het goed is?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Thys

Ik neem aan dat hij bedoelt dat de lampen, zelfs met de lichtschakelaar in de uit-stand, aan blijven. Bij de latere 850 modellen heeft de lichtschakelaar een stelschroefje waarmee je de werking van de schakelaar kunt veranderen. Hoe dat bij de eerdere modellen zit weet ik niet.

rovelra

Citaat van: cas op 15-11-2010 21:44:30
beschermen.... je auto sluit toch al, alle gebruikers even uit bij het starten als het goed is?

Hij wil zijn xenon set beschermen !

cas

ja, en die worden daardoor toch beschermd tegen evt pieken.... of wil hij ze besparen? of bij evt misdadigheden met gedoofde lichten weg kunnen rijden  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

rovelra

Citaat van: cas op 15-11-2010 21:55:54
ja, en die worden daardoor toch beschermd tegen evt pieken.... of wil hij ze besparen? of bij evt misdadigheden met gedoofde lichten weg kunnen rijden  ;D

:eusa_clap:

FRANQ

Xenon kan niet goed tegen aan-uit-aan, dat was toch algemeen bekend dacht ik.

Om dat dus te voorkomen moet je de groen rode draad even uit de stekker (achter de schakelaar) wippen en  met een stukje tape beschermen.

Die draad krijgt stroom als de schakelaar op uit staat.

Of je monteert de andere schakelaar.

Mvg
Frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

UserID6342

Schakelaars heb ik wel liggen, ook met schroef, PB maar even voor de prijs ervan.

)()()sT

En als je dát niet doet moet je je aanwennen bij het starten even de schakelaar op het stadslicht te zetten ;)

Niet handig, maar toch een mogelijkheid.

LPGLE

Ook ik heb hier 2 jaar terug over nagedacht bij inbouw van Xenon .
Ik heb destijds besloten om daar niets aan te veranderen .
Dus als ik hem wil starten , licht de xenon even op , auto start , en ook de xenon start opnieuw .
Misschien dat het anders kán , maar het werkt ook na 2 jaar op deze manier , altijd nog probleemloos .