sludge en lage temperatuur

Gestart door Johan12, 15-11-2010 21:59:26

Vorige topic - Volgende topic

Johan12

Hallo,
Ik heb sinds 3 week een 850. na zeer goede ervaring met een 740 en daarvoor een 240.
Heel iets anders de 850, moderner en nog meer comfort.
Maar ik loop tegen het volgende probleem en zo te lezen niet de enige.
Sludge aan de peilstok maar ook de temperatuurmeter blijft laag. Het niveau van koelvloeistof is goed.
Kan het één met het ander te maken hebben?

Groet Johan

LPGLE

jazeker , 

thermostaat vervangen , en ringetje van het peilstok vervangen .
Dat zijn de eerste zaken die je moet doen lijkt me .

Ries van de Zilverschuit

Thermostaat en koelvloeistoftemperatuursensor vervangen. Staan hier heel veel topics over. Schijnt elk jaar met het zakken van de temperatuur hetzelfde verhaal te zijn: roffels die slecht warm worden en allemaal nieuwe topics daarover.

Vorig jaar was ik de pineut. ;D Met de info hier prima op te lossen.

O ja, effe voorstellen nog?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

thuur

Thermostaat asap vervangen.

Laat me raden: een 10V?

Gr 8)

tackle

kan geen kwaad meestal. Eens een flink eind rijden, is die sludge zo verdwenen.

Ries van de Zilverschuit

Precies. Vorig jaar tijdens de vorstperiode hing na vernieuwen van de thermostaat ook een flink klodder slugde aan de peilstok. Nooit meer terug gezien.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

)()()sT

In de XC zit het ook (weer). Alhoewel... hij heeft net een beurt gehad, maar wel het advies om eens wat vaker lange stukken te rijden  8)

Ik heb zoiets in mijn expansievaatje, zou dat ook door de kou en korte ritjes komen?

:eusa_shifty: ;D

henry classic v70

Citaat van: )()()sT op 17-11-2010 09:26:53
Ik heb zoiets in mijn expansievaatje, zou dat ook door de kou en korte ritjes komen?
 :eusa_shifty: ;D

Ben je daar nog steeds niet van af en rijd je zoveel korte ritjes dan?
Misschien dan toch maar eens wat langere afstanden, flink doorrijden.........
(moet lukken in jou R toch ;D)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Nee... het zit er nog steeds / weer in. Vrijdag voor de fun het vaatje weer eens gereinigd en een dag erna na 300 km. zit het er weer in (alleen boven de waterlijn ???)

Die XC wordt bereden door pa, maar ik neem hem gewoon af en toe eens mee voor een schoonmaakritje ;D

henry classic v70

Ik heb jou topic wel gevolgd maar vreemd dat het telkens terug komt...
Kan het eigenlijk kwaad?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Geen idee... Als ik het water zelf bekijk, dan ziet dat er prima uit, dus ik snap het niet echt.
Ik ga in deze periode van het jaar alleen niet WEER het systeem aflaten en verversen, vind het wel prima zo.

Jack v

als je sludge in je reservoir hebt is dat toch een teken van olie in het koelwater volgens mij.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Johan12

Bedankt voor de reacties, thermostaat heb ik vervangen. Temperatuur is idd goed nu.
Hopelijk verdwijnt nu ook de sludge. Maar dat betwijfel ik.
Groet,
Johan

KIM

Aan de peilstok is íe hardnekkig hoor met lage temperaturen.
Je kunt nog het o-ringetje aan de peilstok vervangen, maar hoe lang of dat helpt...

Probleem is dat de peilstokbuis vol in de rijwind is gemonteerd. Je krijgt daardoor condensatie in de peilstokbuis en vermenging van het vocht met de olie zorgt voor de sludge.
Ik denk dat je ermee moet leren leven: het zit alleen aan de peilstok (ternminste als je ritten lang genoeg zijn)

)()()sT

Citaat van: Jack v op 17-11-2010 15:43:02
als je sludge in je reservoir hebt is dat toch een teken van olie in het koelwater volgens mij.

Ja dat vind ik ook. Maar goed, als ik erover begin wordt er gepost dat ik niet zo'n pietlut moet zijn  ;D
Het wordt met de week weer meer... echt gelige vettigheid  :-[