koplampen vervangen?

Gestart door dentoerist, 07-11-2010 22:06:17

Vorige topic - Volgende topic

dentoerist

Hoi,
Ik heb een vraagje: heeft er iemand al voor gehad met zijn roffel dat hij op de autokeuring (APK in NL) een rode kaart krijgt, omdat de Koplamp-reflector aan de zijkant een bruin-gelige schijn heeft (van de hitte?).
Het betreft hier mijn vader zijn S70 van bouwjaar 1997 met iets meer dan 200.000 km op de teller.

thuur

Ludo

Vorig jaar werd het bij mij door de vingers gezien.
Maar kreeg wel het advies, om de lampen te vervangen tegen volgende keuring, anders zou ik ook met rode kaart terug naar huis mogen...

dentoerist

Dus staat mij zowat hetzelfde te wachten met mijn V70 van bouwjaar 1998. Of zou het aan een bepaalde reeks  kunnen liggen?

cas

kaarten??? watthe F(&)(k?

pfff...  als er verder niets verkeerds is, dan keur ik hem zo goed voor je hiero in den haag hoor.

en anders even ruilen met iemand. vind niet dat het rijden met een lichte beschadiging in de koplamp daadwerkelijk gevaar opbrengt.... we moeten fietsers ook kunnen onderscheiden met 1 enkel LEDje......

EDIT:

sorry, zie dat het om het buurland gaan. andere regeltjes....
maar koplampen zijn zo uitgewisseld. zou dat even doen. of op een sloop kijken?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

)()()sT

Citaat van: cas op 08-11-2010 09:39:31
pfff...  als er verder niets verkeerds is, dan keur ik hem zo goed voor je hiero in den haag hoor.

Lijkt me ietwat lastig voor een Belg :D

cas

ja..... maar je laat ook een gedeelte weg van de quote  ;)

ook in Belgie bestaan er mensen die Corrupt zijn..... kan je daar niets mee?  :eusa_shhh:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

dentoerist

@ Joost: Den Haag is niet zo ver hoor, een kleine 2 uurtjes rijden, we hebben familie in Delft wonen!
@Cas : Ik zal effe mijn black list raadplegen.  8)

Ik denk niet dat de regelgeving zo verschillend is, enkel dat het de laatste jaren wat strenger nageleefd word.

)()()sT

Ow, maar je woont zelf in Belgiƫ?
Dan krijg je 'm toch niet APK gekeurd, want zo verenigd is de EU dan ook weer niet  ;D

dentoerist

Ach dan kopen we die toch gewoon om, ja toch?  ;)

dentoerist

Mijn Volvo dealer heeft afgelopen woensdag vermeld dat mijn rechterkoplamp (de spiegel of reflector) ook al aan het af schilferen is. Dus weet ik direkt ook weer wat te vervangen...

zeepoog

Bekend verhaal, is m'n auto deze week op afgekeurd. Wat er precies met de lamp aan de hand was weet ik niet, alleen dat er iets niet klopte. Lichtbeeld ofzo. Hup nieuwe lamp erin en weer 300000 km rijden zou ik zeggen :-)